Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@09:34:37 GMT

لبنان ایجاد سفارت در قدس را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۸۹۸۲

لبنان ایجاد سفارت در قدس را بررسی می‌کند

دولت لبنان کمیته‌ای را برای بررسی طرحی جهت ایجاد سفارت این کشور در قدس، که در واقع تلاشی برای اعلام کردن آن به‌عنوان پایتخت فلسطین است، تشکیل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «آناتولی»، یک روز بعد از درخواست سازمان همکاری اسلامی برای به‌رسمیت شناختن قدس شرقی به‌عنوان پایتخت فلسطین، دولت لبنان، روز گذشته کمیته‌ای برای بررسی «ایجاد سفارتی برای لبنان در قدس» تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ملحم ریاشی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در پایان نشست روز گذشته دولت، طی کنفرانسی خبری در کاخ ریاست‌جمهوری در شرق بیروت این خبر را اعلام کرد.

ریاشی اعلام کرد، دولت لبنان تصمیم گرفته است کمیته‌ای را به ریاست «سعد الحریری» نخست‌وزیر برای بررسی طرح پیشنهادی «جبران باسیل» وزیر خارجه جهت تاسیس سفارت در قدس تشکیل دهد.

پیشتر، جبران باسیل به هیات وزرا طرحی برای ایجاد سفارت لبنان در قدس، به‌عنوان پایتخت فلسطین ارائه داد.

در حال حاضر حدود 50 کشور سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌هایی در فلسطین دارند که بیشتر آنها در استان رام‌الله و البیره( مرکز) واقع هستند. هر چند برخی از این اماکن در شهرهای قدس، بیت‌لحم( جنوب کرانه باختری) و نوار غزه قرار دارند.

از سوی دیگر، دولت لبنان در بیانیه‌ای متذکر شد که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت‌شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل «باطل و فاقد مشروعیت» است و «قدس پایتخت فلسطین است.»

این بیانیه بر «پایبندی لبنان به طرح صلح عربی و حق بازگشت بخشی جدایی‌ناپذیر آن» تأکید کرده است.

طبق این بیانیه، الحریری در نشست دیروز هیات دولت اظهار داشت: «تصمیم آمریکایی اتخاذ نمی‌شود اگر برخی کشورهای عربی غرق در جنگ‌ها و درگیری‌ها نمی‌شدند.»

انتهای پیام/

R1016196/P36447/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره قطر بامداد یکشنبه از حملات هوایی شدید اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان ۶ مرتبه هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز تأیید کرد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو روستای «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت هدف بمباران هوایی قرار دادند.

گفتنی است که اسرائیل برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090475

دیگر خبرها

  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش