Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرستاده سازمان ملل به سوريه اعلام کرد که فرصت طلايي در مذاکرات اخير ژنو از دست رفت.
استفان دي‌ميستورا، فرستاده سازمان ملل به سوريه گفت: مذاکرات صلحي که روز پنجشنبه پايان يافت فرصت بزرگي بود که به هدر رفت اما اگر به ايده‌هاي جديدي دست يافته شود که دولت سوريه را براي مشارکت در مذاکرات ترغيب کند، ممکن است دور ديگري از مذاکرات در ماه آتي برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دي‌ميستورا گفت: به احتمال زياد به اين امر نياز خواهيم داشت که به ايده‌هاي جديدي درباره چگونگي ادامه مذاکرات به ويژه درخصوص قانون اساسي و انتخابات دست يابيم.
وي افزود: طرح‌هاي برگزاري مذاکرات ژنو در ژانويه متکي به نتيجه مذاکرات در سازمان ملل در نيويورک در هفته آتي است.
دي‌ميستورا گفت: مذاکرات "ژنو هشت" با هدف آغاز گفت‌وگوي واقعي ميان دولت و مخالفان سوري بود اما مذاکرات واقعي محقق نشده است.
وي افزود: با وجود تلاش‌هاي جدي تيم من، اما ما مذاکرات واقعي نداشتيم. هيچ پيشرفتي درخصوص مساله بازداشت شدگان حاصل نشده است و قرار است اين مساله در مذاکرات آستانه مورد بررسي قرار بگيرد. نياز مبرمي به روند سياسي براساس قطعنامه 2254 وجود دارد و بايد اين امر در فضايي آرام و بي طرف صورت بگيرد.
دي‌ميستورا گفت: هيات دولت سوريه فقط با من درخصوص مساله مبارزه با تروريسم گفت‌وگو کرده است.
فرستاده سازمان ملل خاطرنشان کرد: همگان درمورد اين امر اتفاق نظر دارند که تنها قطعنامه‌ موجود قطعنامه 2254 است.
دي‌ميستورا همچنين از مسکو خواست تا بر نظام سوريه براي مشارکت در مذاکرات‌ مستقيم اعمال فشار کند.
دي‌ميستورا از رئيس‌جمهوري روسيه خواسته بود تا براي قانع کردن نظام سوريه براي برگزاري انتخاباتي جهت تحقق صلح تلاش کند.
ايسنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است