Web Analytics Made Easy - Statcounter

برهان‌الدین حسینی نویسنده و منتقد ادبی در اصفهان ظهر روز گذشته ۲۳ آبان ماه درگذشت.

به گزارش ایمنا، این نویسنده از اعضای قدیمی یکی از مطرح ترین مجلات ادبی کشور یعنی «جُنگ ادبی اصفهان» بود.

حسینی داستان نویسی را از زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشت آغاز کرد و نخستین داستانش در مجله «صدف» در تهران که مجله ای پرتیراژ و پرمخاطب بود چاپ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تنها داستانی نبود که از او در این مجله به چاپ رسید و چندین داستانش در این مجله به دست مخاطبان رسید.

برهان الدین حسینی توسط معلم زبان خودش «احمد گلشیری» با حلقه ادبی جُنگ ادبی اصفهان پیوند زده شد و با دیگر یاران جُنگ از جمله «ابوالحسن نجفی» و «محمد حقوقی» پیوندی عمیق برقرار کرد، دوستی که تا لحظه زندگی استاد و یاران دیرینه اش و تا لحظه مرگ استاد نجفی ادامه داشت.

پس از انقلاب این منتقد و نویسنده به هیئت تحریریه مجله زنده رود پیوست و داستان ها، شعرها و نقدهایش در این مجله به چاپ می رسید و همچنین جزو نظریه پردازان این مجله بود. بعدها سردبیر یکی از مجلات مطرح فرهنگی و هنری کشور با نام «فرهنگ پارسی» شد و داستان ها، نقدها و نظریه هایش در مجلات معتبری چون «سینما و ادبیات»، «ادبیات و فلسفه ماه» و «عصرپنجشنبه ها» به چاپ رسید. از این هنرمند دو رمان و چهار مجموعه داستان در تدارک چاپ بود که در زمان حیاتش میسر نشد.

برهان الدین حسینی متولد آذرماه ۱۳۲۵ بود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نوربخش عسکری اظهار کرد: آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین (مرحله دوم) به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در ۱۱ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند از امروز (۹ اردیبهشت‌ماه جاری) تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس http://hrtc.ir مراجعه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۶۳ نفر در این مرحله از آزمون، از ۱۵ دستگاه اجرایی (انتقال خون، اقتصاد و دارایی، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، حمل و نقل جاده‌ای، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی، گمرک، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان، جذب می‌شوند.

کد خبر 6091330

دیگر خبرها

  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو