Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:40:26 GMT

بیماری هموفیلی با مهندسی ژنتیک درمان شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۰۵۴۶

بیماری هموفیلی با مهندسی ژنتیک درمان شد

محققان موفق شده اند بر ای نخستین بار با کمک ژن درمانی بیماری «هموفیلی آ» را درمان کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، محققان موفق شده اند با استفاده از ژن درمانی بیماران هموفیلی نوع A را درمان کنند. آزمایش ها نشان داد این روش تقریبا تمام بیماران را درمان کرد.

آخرین نوع ژن درمانی روی بیماری موروثی هموفیلی A تمرکز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیماری فرد نمی تواند پروتئین لازم برای انعقاد خود را تولید کند و در نتیجه فرد در خطر خونریزی غیر قابل کنترل قرار دارد.  

درمان جدید شامل ترکیب ژن درمانی و داروی مهندسی شده است که جایگزین ژن مسئول تولید پروتئین انعقاد خون می شود.

جان پاسی یکی از محققان این تحقیق می گوید: نتایج آزمایش های ما فراتر از انتظارمان بود.  

در این آزمایش ۱۳ بیمار مبتلا به هموفیلی A شدید شرکت کردند و دارو سطح پروتئین انعقاد خون آنان را بهبود بخشید. سپس ۱۹ ماه بعد ادامه آزمایش نشان داد این پروتئین در بدن ۱۱ بیمار به سطح متعادل رسیده است. همچنین هر ۱۳ بیمار دیگر نیازی به درمان های معمول نداشتند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند

«پاتریشیا کاسانو»، مدیر بخش علوم تغذیه در دانشگاه کرنل و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «ما چیز‌های زیادی در مورد نقش رژیم غذایی در سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی می‌دانیم، اما نقش رژیم غذایی در بیماری مزمن ریوی کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.»

به گزارش مهر، کاسانو گفت: «این مطالعه به شواهد فزاینده‌ای اضافه می‌کند که اسید‌های چرب امگا ۳، که بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند، ممکن است برای سلامت ریه نیز مهم باشند.»

مطالعات گذشته نشان داده است که اسید‌های چرب امگا ۳ ممکن است به حفظ سلامت ریه‌ها به دلیل اثر ضد التهابی ثابت شده شأن کمک کند.

برای درک بهتر این موضوع، محققان یک مطالعه دو قسمتی را انجام دادند.

بخش اول یک مطالعه شامل بیش از ۱۵۰۰۰ آمریکایی از مطالعه انستیتوی ملی قلب، ریه و خون بود. این مجموعه بزرگ به محققان کمک می‌کند تا عوامل تعیین کننده خطر شخصی برای بیماری مزمن ریوی، مانند آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه را بررسی کنند.

شرکت کنندگان در زمان شروع مطالعه عموماً سالم و بدون شواهدی از بیماری مزمن ریوی بودند. محققان شرکت کنندگان را به طور متوسط هفت سال دنبال کردند.

این مطالعه نشان داد که سطوح بالاتر اسید‌های چرب امگا ۳ در خون با کاهش سرعت کاهش عملکرد ریه مرتبط است. قوی‌ترین پیوند‌ها در اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) مشاهده شد که می‌توان آن را در ماهی سالمون، ماهی تن و ساردین یافت.

بخش دوم این تحقیق شامل تجزیه و تحلیل داده‌های ژنتیکی از مطالعه بیش از ۵۰۰۰۰۰ بیمار اروپایی از بریتانیا بود. محققان برخی از نشانگر‌های ژنتیکی در خون به عنوان معیار غیرمستقیم سطح اسید چرب امگا ۳ در رژیم غذایی بررسی کردند. هدف این بود که ببینیم چگونه آن‌ها با سلامت ریه ارتباط دارند.

تحقیق نشان داد که سطوح بالاتر اسید‌های چرب امگا ۳، از جمله DHA، با عملکرد بهتر ریه مرتبط است.

دستورالعمل‌های غذایی فعلی وزارت کشاورزی آمریکا توصیه می‌کند که مردم حداقل دو وعده ماهی در هفته بخورند. سایر منابع اسید‌های چرب امگا ۳ عبارتند از آجیل و دانه‌ها، روغن‌های گیاهی، غذا‌های غنی شده و مکمل‌های غذایی.

دیگر خبرها

  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • چگونه سریع‌تر بدویم؟ | این راه ساده به شما کمک می‌کند
  • مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند! + عکس
  • (عکس) مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند
  • مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند!/ عکس
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون