Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورامین- معاون حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر، گفت: تکثرگرایی و پلورالیسم دینی حاصل نفوذ غرب در ساختار آموزشی است.

به گزارشس خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی صادقی که با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه پیش از خطبه های نماز جمعه امروز ورامین سخن می گفت، تعلیم و تربیت را بحث ساختن انسان ها دانست و گفت: بعد از انقلاب اسلامی نفوذ در ساختار آموزشی و سرشناسان حوزه و دانشگاه ، با همه اسلامی سازی هایی که چه در دانشگاه و  چه تا حدودی کمی که نیاز بود در حوزه ها، از سوی غرب صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در دانشگاه ها برای دریافت پایان نامه باید ۳۰۰ رفرنس از کتب غربی آورده شود، جریان نو لیبرال در دهه هفتاد روی کار می آید و در دانشگاه های و حوزه های ما خودنمایی کرده و تا سطح قوه مجریه و مقننه نفوذ می کند که برخی از این ها به لندن رفتند و برخی هنوز هستند.

معاون حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین اضافه کرد: خروجی این نوع ساختار آموزشی حوزه و دانشگاهی که مورد نفوذ فکری ، اعتقادی و فرهنگی قرار گرفته باشد روشنفکرانی هستند که عقائد غربی را می آورند و برخی مجتهدین غرب زده و ساده لوح حوزه مهر تایید بر آن می زنند و نتیجه پیدایش چپ های مدرن و تجددگرایان ، می شود و نشریه ها ، روزنامه ها و مطبوعات هتاک به مقدسات ، رشد می کند.

صادقی پلورالیسم دینی و تکثرگرایی ، لیبرالیسم اقتصادی و آزادی سرمایه ، لیبرالیسم سیاسی ، لیبرالسیم معرفتی مبتنی بر این که جرات شکافتن مقدسات را پیدا کن را حاصل نفوذ غرب در ساختار آموزشی دانست و گفت: این که نبوت قابل تعمیم است، این که اجتهاد باید در اصل دین هم باشد و نه فقط در فروع دین، این که فرهنگ شهادت خشونت است ، و یا انکار امام زمان (عج) ... این حاصل وحدت حوزه و دانشگاهی است که عالم و استاد مسلمان نشسته تحویل جامعه می دهد.

وی گفت: اما عالم مسلمان ایستاده عالمی را می گویند که توانایی تولید علم دارد و همه دغدغه او این است که الگویی را بسازد که تحت آن افرادی تربیت شوند، عالمانی که در مقابل نظریات منحط غربی صاحب نظر باشند و توانایی پاسخگویی داشته باشند، یکی از افرادی که تولید علم داشت و درصدد پرورش افرادی با این توانایی بود شهید مطهری بود، که با حضور در دانشگاه تهران و سخنرانی در انجمن اسلامی پزشکان و تدریس و ... افرادی که متعهد و متخصص بودند را پرورش داد که یکی از این افراد شهید مفتح است که در رشته معقول از دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران تحت نظر شهید مطهری فارغ التحصیل شد و خود تاثیر گذار و صاحب نظر بود، این حوزه و دانشگاهِ تمدن ساز  می شود.

صادقی اضافه کرد: بدون تردید حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند، حضور دانشجو در بین طلاب و حضور روحانیون در بین دانشجویان و تبادل علوم بین اینها و ایجاد حلقه وصل عمل و نظر می تواند کمک زیادی بر پیشرفت نظام اسلامی بکند .

معاون حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین با بیان این که امروز حوزه علمیه قم به عنوان برترین سمبل حوزه های علمیه جهان اسلام با ایجاد تحول و رویکرد جدید و دانش های جدید به ویژه علوم انسانی، ظهور و گسترش رشته های تخصصی ، تاسیس نهادهای پژوهشی و آموزشی ، آشنایی و تسلط بر زبان های علمی روز مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ان شاالله ثمره و میوه نهایی این طرز تفکر طراحی الگوی نوین توسعه دینی و دستیابی به سازو کارهای آفرینش حیات طیبه در پرتو آموزه ها و احکام نورانی دین مبین اسلام خواهد بود .

وی گفت: هرچند چرخ های دستگاه بزرگ تحول در حوز به حرکت در آمده است، اما بی شک همراهی و همدلی دانشگاه می تواند بر شتاب این تحول بزرگ بیفزاید و جهان تشنه معنویت را سریع تر به شاهراه سعادت رهنمون سازد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج با مدرک دکتری تخصصی مهندسی برق - مخابرات - سیستم از دانشگاه استنفورد آمریکا درباره این طرح توضیح داد: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختار‌های نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختار‌ها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

این محقق در ادامه بیان کرد: روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمام اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره کل داده‌ها را پردازش می‌کند. علاوه بر این موارد، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختار‌های نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم و کاربرد‌های این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختار‌های ابری تلفن همراه و هم ساختار‌های سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند شامل می‌شود.

خلج تصریح کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختار‌های سنتی به ساختار‌های نوین که براساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های تلفن همراه نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساختار‌ها و روش‌های پیاده‌سازی و تخصیص منابع در این ساختار‌ها متفاوتند و نیاز به ابزار‌های جدیدی برای تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی دارند.
محققان در حوزه‌های مختلف برق به دنبال بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی هستند و بنیاد ملی علم ایران هم از طرح‌های تحقیقاتی با این موضوعات حمایت می‌کند.

«مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» عنوان طرح پژوهشی بابک حسین خلج است که با حمایت بنیاد ملی علم ایران به پایان رسانده است.

دیگر خبرها

  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • از اولین دانشگاه شیعی در پاکستان چه می دانیم؟
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • امضای تفاهمنامه تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه های علمیه افغانستان
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه‌های علمیه افغانستان