Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی اعتراض اخیر کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه که از روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه به مدت یک هفته ادامه داشت؛ بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در گزارشی تفصیلی به مشکلات این واحد صنعتی- کشاورزی پرداخته است.

در بخش ابتدایی این گزارش با یادآوری پیشینه احداث مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه در سال ۳۸ آمده است در زمان مالکیت دولتی تعداد پرسنل کارگاه بالغ بر ۷ هزار نفر بود که تا سال ۸۲ با کارکرد بیش از ظرفیت اسمی تولید و بدون بدهی فعالیت داشت، اما از آن موقع تا زمان واگذاری به بخش خصوصی با مشکلاتی مواجه شده که منجر به بدهی و مطالبات معوق کارگران شده و متعاقب آن نیروی کار کارگاه از ۷ هزار نفر به حدود ۴ هزار نفر (۸۷۰ نفر قرارداد دائم، ۱۸۰۰ نفر قرارداد موقت و ۱۳۳۰ نفر نیروی پیمانکار) کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این گزارش میزان تولید شکر در سال ۱۳۹۵ (دوره بهره‌برداری) برای مجتمع کشت و صنعت هفت تپه ۵۳ هزار تن ثبت شده است که این میزان تولید نسبت به ظرفیت اسمی ۱۰۰هزار تنی، حجمی میانه محسوب می‌شود.

در ادامه گزارش بازرسی اداره کل کار استان خوزستان از «سنتی بودن سیستم کشاورزی اعم از شیوه کاشت، داشت و برداشت»، «پایین بودن تکنولوژی و فرسوده بودن تجهیزات و ماشین‌آلات و عدم اصلاح ساختار»، «تراکم نیروی انسانی غیرماهر»، «بالا بودن هزینه تولید» به عنوان علل بروز مشکلات مجتمع کشت‌و صنعت هفت‌تپه یاد شده است.

در بخش دیگری از این گزارش به اقداماتی که در جریان رسیدگی به مشکلات صنفی کارگران مجتمع کشت‌ و صنعت هفت‌تپه از سوی مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان صورت گرفته، اشاره شده است.

براین اساس، برگزاری جلسات مستمر کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید و بررسی موضوع در کمیسیون کارگری و شورای تامین، بازرس مداوم بازرسان کار، کنترل و رصد اعتراضات کارگری و مذاکره با کارگران و مسوولان شرکت، تایید شدن درخواست حدود ۳۶۰ نفر از کارگران شرکت مذکور در کمیته سخت و زیان‌آور این اداره کل و پرداخت قسطی هزینه ۴ درصد بازنشستگی پیش از موعد به سازمان تامین اجتماعی و در ‌‌نهایت برقراری مستمری بازنشستگی، فراهم کردن شرایط استمهال بدهی کارفرمای مجتمع نیشکر هفت‌تپه و تلاش برای آرام کردن اعتراض‌های صنفی کارگری و حل مشکلات آنها از طریق مراجع تشخیص و حل اختلاف از جمله اقدامات این اداره کل در سالهای گذشته بوده است.

در دنباله این گزارش همچنین با یادآوری اینکه عمده بدهی‌های کارفرمای مجتمع کشت‌و صنعت هفت‌تپه در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی است، پیشنهاد بخشودگی جرائم کارفرما به عنوان یکی از راهکارهای پیشنهادی خروج از بحران نامبرده شده و در ادامه به موضوع پیشنهادات دیگری در خصوص استمهال بدهی بانک‌ها، تامین اعتبار و تزریق نقدینگی، کاهش هزینه‌های برق مصرفی و فراهم نمودن شرایط لازم برای اخذ کارت بازرگانی مطرح شده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند

مایکروسافت اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های امنیتی آوریل احتمالا VPN شما را از کار می‌اندازد؛ به نظر می‌رسد اکنون بهترین کاری که می‌توان انجام داد آن است که تا اطلاع ثانوی، این به‌روزرسانی را نادیده بگیرید!

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدا Bleeping Computer گزارش داده بود که این به‌روزرسانی ویندوز‌های ۱۰ و ۱۱ و همچنین ویندوز سرور ۲۰۰۸ به بعد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اما گزارش‌های کاربران در Reddit متفاوت است، برخی از کاربران می‌گویند که VPN‌های آن‌ها پس از به‌روزرسانی همچنان کار می‌کند و برخی دیگر ادعا می‌کنند که اتصال آن‌ها قطع شده است. به گفته مایکروسافت، این شرکت در حال حل کردن این مشکل است و به زودی به روزرسانی جدیدی را ارائه خواهد کرد.

تا زمانی که مایکروسافت به‌روزرسانی جدید را ارائه نکند، همچنان راه‌حل مناسبی وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با لغو نصب همه به‌روزرسانی‌های امنیتی، مشکل را حل کنید. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز در واکنش به این مشکل گفت که از مایکروسافت می‌خواهد، امنیت کاربران را اولویت اول خود قرار دهد.

حداقل یکی از کاربران در Reddit ادعا کرده است که حذف نصب و نصب مجدد برنامه VPN این مشکل را برایش حل کرده است، بنابراین ممکن است شما هم بتوانید قبل از انجام هرکار دیگری این راه را نیز امتحان کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به‌روزرسانی خود را حذف کنید، مایکروسافت به شما کمک می‌کند. این شرکت در یادداشت‌های خود نوشت: «برای حذف LCU پس از نصب بسته SSU و LCU، از طریق DISM/Remove-Package با نام بسته LCU اقدام کنید.» لازم به ذکر است که می‌توانید نام بسته را با استفاده از این دستور پیدا کنید: DISM /online /get-packages.

دیگر خبرها

  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است