Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خطيب نماز جمعه اين هفته تهران گفت: اقدامات ترامپ باعث تعميق نفود عاطفي و سياسي ايران در منطقه شده است. به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري تسنيم، حجت‌الاسلام سيدکاظم صديقي خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در خطبه‌‌هاي دوم، با اشاره به اعلام پايتختي قدس شريف از سوي رئيس‌جمهور، اين مسئله را بسيار حساس در جهان و منطقه‌‌ غرب آسيا دانست، اظهار داشت: ما اظهارات خطرناک رئيس‌جمهور بحراني و بحران‌زده، بي اصالت و منفور ايالات متحده درباره قدس را محکوم مي‌کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بيشتر بخوانيدواکنش نمايندگان مجلس به اظهارات ترامپ درباره قدساقدامات ترامپ عليه فلسطين منجر به همگرايي جهان اسلام مي شودفرمان ترامپ درباره قدس غيرقانوني و مضحک استوي افزود: آمريکا قدس را به‌عنوان پايتخت رژيم غاصب، جعلي، کودک‌کش و بي‌هويت صهيونيستي اعلام کرده است، اين مسئله سابقه دارد، سازمان ملل در دو قطعنامه که ظالمانه است، به اسرائيل غاصب مشروعيت داده است؛ سازمان ملل پيشتر در قطعنامه‌اي قدس را از آنِ فلسطين‌ها مي‌داند، اما بعدها کنگره آمريکا تصويب کرد که اينجا به‌عنوان پايتخت سابق باشد.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينکه رؤساي جمهور سابق آمريکا نيز مانند ترامپ هستند و اينها تفاوي با هم ندارند، گفت: تفاوت آنها اين است که رؤساي جمهور قبلي آمريکا با ملاحظه منافع آمريکا، مصوبه کنگره که خلاف قطعنامه‌هاي سازمان ملل است را عملي نکردند، اما ترامپ علاه‌ بر اينکه داماد صهيونيست دارد و فرد ابلهي نيز هست و از سياست چيزي نمي‌فهمد، اين مصوبه کنگره را تصويب کرد.
حجت‌الاسلام صديقي اضافه کرد: ترامپ واقعا موجود عجيب و غريبي است، البته رؤساي جمهور آمريکا خودشان اختياري ندارند؛ اينها نوکر و کنيز ابزار قدرت و ثروت در پشت پرده هستند؛ ترامپ به تعبير بوعلي سينا شاخ دارد، اما عقل ندارد، زيرا مشکلاتي را براي کشور خودش و جهان بشيريت ايجاد کرده و مي‌کند.
وي ادامه داد: ما که معتقد به مديريت حضرت حق هستيم، مي‌دانيم که ملت و انقلاب ما براساس فرمان خدا بوده، لذا ملت ما به پيروي از رهبري موحد، نظير آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي، در مسير حق حرکت مي‌کند، دست غيب و امدادهاي مرموز الهي را هميشه همراه مقاومت و انقلاب و جنگ تحميلي و نيز در فتنه‌هاي سال‌هاي 77 و 88 ديده‌ايم، دست خدا از آستين مؤمنين بيرون آمده است.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با يادآوري اينکه آمريکايي‌ها و غربي‌ها داعش را ساخته بودند که حصار امني براي رژيم صهيونيستي ايجاد کنند، اظهار داشت: نه تنها آمريکايي‌ها به اين هدف شوم‌شان نرسيدند، بلکه باعث شدند که نفوذ سياسي و عاطفي ايران در منطقه تعميق يابد که امروز شاهد تشکيل زينبيون، فاطميون، حيدريون و بسيج هستيم که اينها يک حلقه مستحکم نظامي و دفاعي به‌وجود آورده‌اند؛ از طريق آنها زوال اسرائيل، نه در مدت طولاني، بلکه انشاء‌الله به همين زودي قطعي و غير قابل انکار است.
حجت‌الاسلام صديقي اضافه کرد: يکي از اهداف شومي که آمريکايي‌ها در طرح‌هاي خود داشتند، اين بود که کشورهاي اسلامي را به جنگ داخلي بياندازند تا مسئله فلسطين که اولويت اول جهان اسلام است، آن را به حاشيه برانند؛ البته حرف ابلهانه ترامپ باعث شد که کشورهاي اسلامي بيشتر متحد شوند، انتفاضه فلسطين به پا خواست و اولويت مسئله فلسطين که مسئله اسلام است با عث شد که يک بار ديگر انزواي آمريکا در جهان رقم بخورد.
وي تأکيد کرد: نخست‌وزير بي‌شرم اسرائيل وقتي به فرانسه رفت، اعلام کرد که ما اين حرف ترامپ را قبول نداريم، اينها همه امدادهاي غيبي است که هر جا مي‌خواهند به اسلام ضربه بزنند، به خودشان کمانه مي‌کند و ضعيف‌تر مي‌شوند، اين انتفاضه‌اي که شروع شده، بايد با پرچمداري اميد مظلومان جهان، تمام مردم به پا خاسته و مظلوم فلسطين مسلح شوند و مقاومت مسلحانه را ادامه دهند؛ کشورهاي اسلامي به قطعنامه بسنده نکنند و همه به ميدان بيايند، بايد کشورهاي اسلامي به رهنمود ابر‌عرب و سيد‌بزرگوار، سيد حسن نصرالله، سفراي آمريکا را کشورهاي اسلامي احظار کنند تا آمريکا در انزواي فکري و اقتصادي قرار گيرد تا دست از اين زورگويي‌ها و بي‌قانوني‌ها بردارد.
به گزارش تسنيم، خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در بخش ديگري از سخنانش به مسائل يمن اشاره و تصريح کرد: امداد الهي شامل حال مردم يمن شد، و علي عبدالله صالح که يک مهره فتنه‌گر عربستان خائن بود و نگراني وجود داشت که فتنه داخلي ايجاد شود، کشته شد که با کشته شدن اين فتنه‌گر، مردم يمن منسجم‌تر شدند؛ اميد مي‌رود که رژيم سفاک و کودک‌کش که معلوم نيست که نه عرب است و نه مسلمان، به همين زودي به سزاي اعمالش برسد.
حجت‌الاسلام صديقي در بخش ديگري از سخنانش به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: در قرآن کريم، علم ابزار و وسيله است، هم مبنا و هم هدف بايد مشخص و روشن باشد، قبل از اينکه دنياي غرب دانشگاه‌هاي ما را استعمار کند، ما خودمان دانشگاه داشتيم و همه علوم را زير لواي اسلام با موازين اخلاقي ترتيب داده بوديم، بزرگان ما رياضي‌دان بودند و از قرآن و حديث آن را مي‌گرفتند و مثل انرژي هسته‌اي صلح‌آميز بود و بي‌عفتي و هرزگي نداشت و ياوه‌گويي برخي غرب‌گراها در قالب استاد وجود نداشت.
وي در پايان ضمن گراميداشت سالروز شهادت آيت‌الله دستغيب، اولين شهيد محراب، خاطرنشان کرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اين دو کلمه انقلاب و فرهنگ را به صورت برنامه در بياورد و در شوراهاي انديشه‌ورز بر روي آن کار و تحقيق کنند. حوزه بايد نيازهاي دانشگاه‌ها را دريافت کند و علوم را هدف‌دار کند که قطعا جامعه ما از اين طريق به مقاصد عالي مي‌رسد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • مردم یمن برای جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند
  • اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود