Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله اعرافی،امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز که در مصلی قدس  برگزار شد با تاکید بر رعایت تقوای الهی بیان کرد: تشکیل خانواده و از‌دواج به موقع تاثیر زیادی در سلامت فرد و جامعه دارد و به همین دلیل نیز در آیات و روایات به مبحث خانواده توجه زیادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط حاضر، توجه به خانواده اهمیت بسیار زیادی دارد، چراکه در حال حاضر عواملی موجب تضعیف بنیان خانواده شده است و رشد روز افزون آمار طلاق در جامعه، نشان دهنده اهمیت پرداختن به مسئله خانواده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه آمارها بیانگر رشد آمار طلاق در کشور و استان قم است، خاطرنشان کرد: ‌قریب به یک‌ میلیون نفر از دختران کشور از سن ازدواج کاملا عبور کردند و بیشتر از ۴۰ سال دارند و این واقعا جای تأسف دارد؛ دولت و ملت باید به این مسئله مهم توجه داشته باشند تا این در آینده شاهد این مشکلات نباشیم.

آیت الله اعرافی با تاکید بر فراهم کردن زمینه و شرایط ازدواج جوانان تصریح کرد: جامعه، حاکمیت و خانواده در مهیا کردن شرایط ازدواج جوانان مسؤول هستند و همه باید در فراهم کردن شرایط و زمینه ازدواج جوانان کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده، تاثیر و نقش زیادی در ازدواج به موقع جوانان دارند افزود: خانواده در قبال فرزندان و جوانان وظایف مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین وظایف آن‌ها، فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان است.

 خطیب جمعه قم گفت: هرکسی که در فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان کوتاهی کند و گناهی اتفاق بیفتد، همه آن افرادی که کوتاهی کردند و به وظایف خود به درستی عمل نکردند، در آن گناه شریک هستند.

آیت الله اعرافی با اشاره به هفته پژوهش گفت: پژوهش‌ یکی از ارکان پیشرفت کشور است و خوشبختانه در کشور‌ نیز پیشرفت‌های علمی زیادی حاصل شده است اما در این مسیر نیازمند برداشتن گام‌های بلندتری هستیم.

وی با تاکید بر توجه به سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده‌اند، اظهار کرد: سهم بودجه پژوهش از تولید ناخالص ملی طبق برنامه توسعه پنجم باید به 3 درصد و براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴ درصد برسد اما امروز واقعیت بودجه‌های پژوهشی گویای حرف دیگری است و انتظار می‌رود که مجلس شورای اسلامی به این مسئله مهم توجه ویژه‌ای داشته باشد تا کشور دچار رکود علمی و پژوهشی نشود.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنند اظهار گفت: همه دانشجویان و طلاب باید تلاش کنند تا از مرز‌های علم و دانش عبور کنند تا یک دانشگاه اسلامی و ایمانی و یک حوزه علمیه ناظر به زمان داشته باشیم و امیدواریم همه دانشجویان، طلاب و مسؤولان به این موضوع اهتمام داشته باشند تا به یک وحدت متعالی دست پیدا کنند.

آیت الله اعرافی ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی ادامه داد: این اقدام رئیس جمهوری آمریکا، اقدامی بسیار زشت و برخلاف تمام موازین انسانی و اسلامی بود و ما باید با این اقدام خطرناک و توهین آمیز مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه امت اسلامی باید در برابر این توطئه دشمنان ایستادگی کنند، تصریح کرد: امروز مردم قم با صدای بلند و رسا این حرکت و اقدام بسیار زشت و توهین آمیز را محکوم می‌کنند و اعلام می‌کنند که در مقابل این توطئه خطرناک ایستادگی خواهند کرد.

خطیب جمعه قم با تاکید بر اینکه همه کشور‌های اسلامی باید رژیم صهیونیستی را تحریم اقتصادی کنند گفت: عربستان سعودی همه مرز‌ها را شکسته است و دست دوستی به رژیم صهیونیستی داده است و وزیر خارجه این کشور از ارتباط راهبردی با رژیم صهیونیستی سخن می‌گوید؛ در شرایط حاضر وظیفه همه مسلمانان این است که برای دفاع از قبله اول خود، در برابر دشمنان ایستادگی کنند و دولت‌های اسلامی نیز باید مواضع خود را در برابر رژیم صهیونیستی آشکار کنند.

انتهای پیام/ش

جزییات خطبه های این هفته ی نماز جمعه قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مخبر، معاون اول رئیس دولت سیزدهم بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در تماس تلفنی حسین عرنوس، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.

نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد.

وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896796

دیگر خبرها

  • حماس: مواضع دولت بایدن درباره غزه متناقض است
  • رئیسی: هر تعرضی به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده در پی دارد
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • عملیات «وعده صادق» ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی را نشان داد
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران به پایان رسیده است
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • جلوه‌های اقتدار ارتش ایران برای جهانیان آشکار شده است
  • میدل‌ایست‌آی: حمله ایران، ضعف اسرائیل را آشکار کرد
  • هشدار سخنگوی نیرو‌های مسلح به اسرائیل و برخی دولت‌ها