Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@15:26:17 GMT

استقرار تیم ویژه شهرداری در محله هرندی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۲۴۹۴

استقرار تیم ویژه شهرداری در محله هرندی

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از جمع آوری کارتن خواب‌ها از سطح شهر و ساماندهی آنها در مراکز شهرداری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تیم ویژه‌ای در محله هرندی برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری تسنیم:رضا قدیمی با اشاره به آمادگی مراکز سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در خصوص پذیرش افراد کارتن خواب و بی‌خانمان، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای این بخش پیش‌بینی شده و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران محدویت برای پذیرش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد مراکز پذیرش در سال جاری از 16 مرکز به 18 مرکز افزایش یافته و به طور طبیعی ظرفیت مراکز هم افزایش یافته است.

قدیمی با اشاره به ظرفیت پذیرش مراکز بیان کرد: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده 3 هزار و 500 نفر می‌توانند در این مراکز پذیرش شوند و از خدمات در نظر گرفته شده از جمله غذای گرم و... استفاده کنند ضمن اینکه در حال حاضر شب‌ها 2 هزار و 500 نفر در مراکز اشاره شده حضور می‌یابند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: خودورهای سازمان هم مرتبا در سطح شهر تردد می‌کنند و افرادی که نیاز به خدمات داشته باشند را جمع‌آوری و به مراکز منتقل می‌کنند و این در حالی است که خودروهای نیز به طور ویژه در محله هرندی مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت گشت‌های سازمان رفاه خدمات اجتماعی در سطح شهر، ادامه داد: شهروندان می‌توانند مواردی را که در خصوص افراد کارتن خواب و بی پناه مشاهده می‌کنند به گشت‌های سازمان اطلاع بدهند.

قدیمی همچنین به برخی از شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص فوت یکی کارتن خواب در محله هرندی، بیان کرد: در این زمینه هیچ گزارشی نداشته‌ایم و این موضوع تکذیب می‌شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با حضور در شهرداری منطقه ۵ تهران به منظور بررسی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در این منطقه گفت: پیگیری قانونی درباره خودرو‌ها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند انجام می‌شود.

سید محمد فیاض افزود:با متخلفانی که در اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری زباله گرد‌ها همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطان قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی می‌شود.

در ادامه رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز گفت:با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد تا معتادان متجاهر در مراکز بیش از شش ماه نگه داری شوند.

عبدالمجید رحمانی گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارایه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

شهردار منطقه ۵ نیز با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

داوود گودرزی افزود: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ تهران می‌بایست با انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند، اقدامات جدی صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان