Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت:سطح زیر کشت چغندر قند در شهرستان درمیان 140 هکتار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید ضیائیان احمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان، در گفتگو با وحدت درمیان، اظهار کرد: سطح زیر کشت چغندر قند در شهرستان درمیان  140 هکتار است.

  
وی افزود: سال قبل برداشت چغندر قند در شهرستان درمیان  پنج هزار و 98 تن بوده و امسال هم پیش بینی میشود همین مقدار چغندر قند  برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان بیان کرد: زمان برداشت چغندر قند در شهرستان درمیان از 15 آذر ماه آغاز میشود و تا اواخر دیماه ادامه دارد.
 
 
ضیائیان احمدی گفت: باتوجه به اینکه محصول چغندر قند مصرف آب بالایی دارد، و باعنایت به خشکسالی های پیاپی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درمیان به کشاورزان  توصیه می کند در صورت تمایل به کشت این محصول در مرحله عملیات خاک ورزی از تسطیح لیزری استفاده کنند.
 
 * تسطیح لیزری باعث عملکرد بیشتر تولید می‌شود

وی ادامه داد: تسطیح لیزری  باعث عملکرد بیشتر می‌شود و در همین راستا کاشت چهار هزار هکتار از اراضی کشت بهاره محصول چغندرقند شهرستان درمیان در اراضی قنات علی آباد طبس مسینا با استفاده از تسطیح لیزری محقق شده است.
 
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: اجرای عملیات تسطیح لیزری در اراضی سبب صرفه جویی در عملیات آبیاری و افزایش راندمان آبیاری و در نهایت افزایش عملکرد محصولات می شود .
 
 
ضیائیان احمدی خاطر نشان کرد: چغندر قند برداشت شده در سال زراعی 94-95 با تسطیح معمولی در سطح چهار هکتار ، 27 تن عملکرد داشته است که پس از تسطیح لیزری درسال زراعی جاری پیش بینی می شود که 60 تن چغندر قند برداشت داشته باشیم.
 
 
وی عنوان کرد: تسطیح لیزری اراضی یکی از چشمگیرترین پیشرفت‌ها در آبیاری سطحی است لزوم انجام تسطیح اراضی زراعی در زمین های کشاورزی به منظور بهبود مدیریت آبیاری در مزرعه و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است.
 
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت:همچنین امکان معرفی کشاورزان متقاضی جهت خرید این دستگاه‌ها از محل خط اعتباری مکانیزاسیون فراهم است که باید درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی ارائه کنند.

تنها کارخانه قند قهستان تعطیل است/رتبه دوم تولید چغندر قند در خراسان جنوبی

 ضیائیان احمدی  اظهار کرد: چغندرقند تولیدی شهرستان  درمیان به علت تعطیلی تنها کارخانه قند قهستان جهت فرآوری به کارخانه تربت حیدریه ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان درمیان مقام دوم تولید چغندرقند در خراسان جنوبی را  هم از لحاظ عکس و هم تناژ دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان عنوان کرد: با توجه به کاهش سطح زیرکشت و محدودیت منابع آبی  میزان چغندر قند تولیدی نسبت به سال قبل تغییر خاصی نداشته  اما تناژ برداشتی  از هر هکتار به سبب مدیریت مناسب منابع آبی و بکارگیری تسطیح مناسب در برخی مزارع نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

ضیائیان احمدی بیان کرد: عملکرد محصول چغندرقند به طور میانگین در شهرستان در هکتار 36414.28 کیلوگرم است.

 وی یاد آور شد: بیشترین چغندر قند تولیدی شهرستان درمیان مربوط به بخش گزیک، روستاهای علی آباد، محمد آباد ،احمد آباد دهستان طبس مسینا و روستای گاویج دهستان گزیک است .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: مساحت کل اراضی شهرستان سامان ۴۵هزار و ۴۵۲ هکتار است که از این میزان، ۴۵ پلاک به مساحت ۲۷هزار و۷۰ هکتار شامل رفع تداخلات می‌شود.
حجت الله رئیسی افزود: در ۲۴ جلسه کارگروه رفع تداخلات مجموع ۳۳ پلاک سوادجان، حرمی، چشمه سنگ، چلوان، قریه صادق آباد، چم نار، قوچان، قارقوش، برمه، لره، چم عالی، چم کاکا، کراب، گرکاچی، ایلبگی، لاغدنبه، یالانچی، چم خرم، چم زین، خلیل آباد، محمد آباد، گردکان، دولابی و بنکلو، یاسه چاه، یاشولجه، نیسانیه، چم چنگ، گلستان، فولاد آباد، مزارع صادق آباد، گرایلی، شهری جان و حسین آباد بررسی و برای دریافت مصوبه نهایی به دبیرخانه کمیسیون رفع تداخلات استان ارسال شد.
وی گفت ماهیت حدوده ۵۰ هکتار از اراضی دارای سابقه کشت و احیاء در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی، از ملی به غیر ملی تغییر و به زارعین و کشاورزان ذینفع واگذار شد به طوری که از کل مساحت اراضی مطرح شده در کارگروه رفع تداخلات شهرستان ۲۲۳۴٫۴۳ هکتار به عنوان اراضی غیرملی (مستثنیات) و ۱۲۶۵۴٫۲۹ هکتار نیز به عنوان اراضی ملی تثبیت شد.
رئیسی گفت: از تعداد کل ۳۳ پلاک مصوب شده، تعداد ۲۰ پلاک هم توسط مدیریت امور اراضی استان در سامانه CMS سازمان امور اراضی کشور برای بهره برداری و اقدام لازم بارگذاری شده است.
وی گفت: پلاک‌های باقی مانده از شهرستان سامان شامل ۱۲ پلاک کهرداش سوادجان، کاهکش، گرمدره، مارکده، شوراب کبیر، موات یاسه چاه، موات پلنگستان، موات هوره، کمربر ایلبگی، کوه شیراز، یالانچی و گاوچر می‌باشند که ۵ پلاک در حال رسیدگی در کارگروه رفع تداخلات شهرستان است و مابقی هم در حال رسیدگی برای طرح کارگروه شهرستانی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان به رشد صعودی عملکرد در یک سال گذشته اشاره و عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما تثبیت مالکیت و رفع تداخلات اراضی و صدور اسناد کشاورزی است که شهرستان سامان توانسته نزدیک به ۷۰ درصد از اراضی را رفع تداخل کند و این فعالیت را با کیفیت به اتمام برساند و ۳۰ درصد باقیمانده نیز جز برنامه‌های سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت