Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان درپژوهش‌های خود دریافتند میزان ابتلا به بیماری آلرژی غذایی در ۱۰ سال اخیر افزایش باورنکردنی داشته است.

محققان کنار گذاشتن رژیم غذایی سنتی مطابق با آداب و فرهنگ کشور‌های مختلف دنیا و مصرف خوراکی‌های غربی را عامل اصلی بالا رفتن نرخ ابتلا به آلرژی غذایی درسال‌های اخیر معرفی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان به ویژه خوراکی‌های فرآوری شده، فست فود، سس‌ها وبرخی شیرینی‌ها را به دلیل داشتن مواد نگهدارنده عامل ابتلای افراد به آلرژی غذایی می‌دانند.

همچنین خوراکی‌ها و مواد غذایی که وارد کشور‌های دیگر می‌شوند به دلیل آماده نبودن سیستم ایمنی بدن افراد بومی برای شناسایی ترکیب‌های تشکیل دهنده می‌تواند درآن‌ها سبب آلرژی غذایی و حتی مرگ شود.


کارشناسان اعتقاد دارند تشدید آلرژی و واکنش سیستم ایمنی بدن به معیارهایی، چون ژنتیک، محیط زیست و دگرگونی در شیوه‌های جدید تولید خوراک بستگی دارد.

پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهند که ابتلا به آلرژی غذایی دیگر مخصوص خردسالان و نوزادان نیست و بسیاری از افراد بالای ۱۸ سال که سابقه آلرژی نداشته اند به طور ناگهانی به این بیماری مبتلا شده اند و مجبور به مصرف دارو وانجام تست‌های تشخیصی می‌شوند.


آلرژی به واکنش سیستم ایمنی بدن در برابرعامل‌های خارجی، چون غذا، گرده گیاهان، موی حیوان‌ها و مواردی ازاین دست گفته می‌شود که دراثرآن دربدن آنتی بادی‌هایی به نام IgE ایجاد می‌شود و این آنتی بادی سبب تولید ماده شیمیایی هیستامین از سلول‌های بدن می‌شود.

واکنش آلرژیک دربدن به شکل‌های گوناگون ازجمله گرفتگی بینی، تورم گلو و بسته شدن راه‌های تنفسی، دل درد، کهیر، ریزش اشک و حتی بروز شوک آنافلاکسی و مرگ ناشی از آن درصورت تاخیر دررسیدگی اورژانسی می‌شود.


کارشناسان دانشگاه مینه سوتای آمریکا که درزمینه دلیل‌های افزایش آلرژی غذایی در سال‌های اخیر تحقیق می‌کنند اعتقاد دارند ابتلا به این بیماری درشهرنشینان بیشتر از جمعیت روستایی درکشور‌های مختلف دنیاهست.

همچنین افراد با کسب درآمد بالا به خوردن خوراک‌های متنوع و با طعم‌های جدید تمایل پیدا می‌کنند و این رژیم غذایی ناسالم افزون بر بیماری‌های قلبی عروقی می‌تواند سبب ابتلا به آلرژی نیز درآن‌ها شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند به ویژه درصورت داشتن سابقه آلرژی در خود یا اعضای خانواده درانتخاب خوردن مواد غذایی جدید احتیاط کنند، درصورت وجود آلرژی حتماً تست‌های تشخیصی نوع آلرژی را انجام دهند و دستنبد مخصوص بیماران مبتلا به آلرژی را به همراه داشته باشند تا درصورت تشدید علامت‌های بیماری امکان امداد رسانی سریع به آن‌ها انجام شود.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، مسعود قلعه‌سفیدی، گفت : تاکنون ۵ نفر (سه مرد و ۲ زن) در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شدند. وی با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی از مسمومیت با قارچ سمی فصلی در سال جاری گزارش نشده است، تصریح کرد: یک نفر از این بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و چهار نفر در بیمارستان شهدای هرسین پذیرش شده‌اند. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند و برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند. وی با تأکید بر اینکه به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع قارچ سمی از انواع قارچ خوراکی توجه نکنید، افزود: شناسایی انواع قارچ خوراکی از انواع قارچ سمی تنها براساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است. قلعه‌سفیدی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود

دیگر خبرها

  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟