Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش گلباف با جمعیت بیش از ۱۶ هزار نفر و با فاصله ۱۱۰ کیلومتری از شهر کرمان از حداقلی ترین امکانات شهری محروم می باشد به طوری که تنها مرکز درمانی این شهر تنها نام درمانگاه را یدک می کشد و هیچ امکاناتی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از " بوتیا نیوز " بخش گلباف با جمعیت بیش از ۱۶ هزار نفر و با فاصله ۱۱۰ کیلومتری از شهر کرمان از حداقلی ترین امکانات شهری محروم می باشد به طوری که تنها مرکز درمانی این شهر تنها نام درمانگاه را یدک می کشد و هیچ امکاناتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از زلزله سال ۶۰ گلباف، این مکان به عنوان بیمارستان بنا شد ولی در حال حاضر امکانات آن از یک درمانگاه کمتر است.

یکی از اهالی شهر گلباف در گفت و گو با خبرنگار ما در همین رابطه اظهار کرد: بیمارستان گلباف هیچ امکاناتی ندارد و فقط چند پزشک عمومی دارد که به صورت شیفتی در اینجا حضور داردند و اکثر آن ها افرادی هستند که سال اول کار خود را آغاز کرده اند و نه تنها تجربه کاری ندارند بلکه قادر به تشخیص و درمان بیماری ها هم نیستند.

وی افرود: بیماران اورژانسی که به بیمارستان مراجعه می کنند بلافاصله به کرمان اعزام می شوند و تنها بیمارانی که سرماخوردگی ساده دارند در این بیمارستان درمان می شوند که آن هم مراجعه نکنی بهتر است چون خود فرد باید برای خودش نسخه بپیچد.

یکی دیگر از اهالی این شهر با شنیدن این سخنان جلو آمد و به خبرنگار ما گفت: من هفته پیش به دلیل سرماخوردگی که داشتم به بیمارستان مراجعه کردم، خانم دکتری که پزشک کشیک بود بعد از شنیدن صحبت های من داروهای مفید برای سرما خوردگی را از گوشی خود سرچ کرد و چند دارو را تجویز کرد.

وی افزود: نکته جالب ماجرا اینجاست که وقتی به دکتر گفتم بهتر نیست فلان دارو را تجویز کنید،  گفت بله این دارو بهتر است و همان را برای من نوشت، خب این چه دکتری است که من باید برای خودم نسخه بپیچم؟

این شهروند گلبافی تاکید کرد: مردم گلباف موش آزمایشگاهی نیستند که هر دکتر تازه کار و بی تجربه ای را به اینجا می فرستند و جان مردم را بازیچه قرار می دهند.

وی تاکید کرد: فردی که سکته قلبی کرده باشد به دلیل نبود امکانات مناسب در این مرکز درمانی به اجبار به بیمارستان های کرمان اعزام می شود و تقریبا ۹۰ درصد آن ها به دلیل فاصله مکانی زیاد تا نزدیک ترین بیمارستان شهر کرمان، جان خود را ازد دست می دهند.

در گفت و گو با اهالی شهر متوجه شدیم تقریبا همه مردم از فعالیت و امکانات بیمارستان این شهر ناراضی هستند ولی نجابت آن ها تا کنون اجازه نداده بود که گله و شکایت خود را به مسئولین مطرح کنند.

یکی دیگر از اهالی این شهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: بخش زنان و زایمان این بیمارستان داستان های تلخی را برای اهالی رقم زده است که لازم است مسئولین توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

وی افزود: همین چند ماه پیش یک مادر به دلیل اهمال مسئولین بیمارستان فرزندش را از دست داد و جان  او نیز در خطر بود که با هلیکوپتر امداد او را به کرمان رساندند و از مرگ حتمی نجات یافت و آخر کار نیز خود مادر را مقصر جلوه دادند.

یکی دیگر از اهالی شهر گلباف خطاب به مسئولان گفت: مگر مردم گلباف انسان نیستند که هیچ امکانات رفاهی، درمانی و بهداشتی برای آن ها در نظر نمی گیرید، چرا اهالی این شهر برای کوچکترین اقدام درمانی باید این همه هزینه را متقبل شوند و بدون داشتن مکانی برای ماندن خود را آواره شهر کرمان کنند؟

انتهای پیام/م

این صحبت ها تنها درد و دل چند نفر از اهالی این شهر در خصوص کمبود امکانات درمانی و بهداشتی شهر گباف است، امکان گفت و گو با اهالی روستاهای اطراف برای ما فراهم نشد و طبیعی است که ان ها مشکلات عدیده ای در این زمینه دارند ولی طبق در خواست مردم شهر گلباف مسئولین استانی باید در زمینه توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی توجه ویژه ای به بخش هایی مثل گلباف داشته باشند تا هم مانع مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ شوند و هم در حفظ سلامتی مردمی که جزء مردم این استان محسوب می شوند سهیم باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان ضمن بیان اینکه درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است، ابراز داشت: در حال حاضر دارو و درمان سرطان‌ها بار مالی گزافی بر دوش خانوارها تحمیل می‌کند که به دنبال کاستن از این درد و رنج برای خانواده‌ها هستیم.

وی ضمن بیان اینکه طی دولت سیزدهم دستگاه‌های جدید و پیشرفته برای چرخه درمان به کشور وارد شده است، افزود: با توجه به اینکه فرد سرطانی توان کار ندارد ورود این دستگاه‌ها می‌تواند ضمن تسریع روند درمان به کاهش هزینه‌ها نیز کمک کند.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه در مراکزی نظیر سمنان افراد مشکوک به بیماری سرطان غربالگری خواهند شد، ابراز داشت: تشخیص زودهنگام و به موقع بیماری نیز اقدامی که می‌تواند در این بین مؤثر باشد تا فرد قبل از پیشرفته شدن مراحل درمانی هزینه‌های کمتری را متقبل شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته وارد مرکز تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان شده است، تصریح کرد: موضوع پیش بینی شد که این مرکز بتوانند منجر به بهره‌مندی افراد سایر استان‌ها نیز شود.

وی ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم برای این بیمارستان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار منظور شد، افزود: ۴۵ میلیارد تومان نیز اعتبار قبلی این بیمارستان بوده است.

کد خبر 6081857

دیگر خبرها

  • کنایه ویسی به کمالوند: مردم ساده هستند اما احمق نه!
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • تکرار سناریوی آوارگی فلسطینی‌های شمال نوار غزه از سوی ارتش صهیونیستی
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی