Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- امام‌جمعه بجنورد گفت: نادیده گرفتن جایگاه اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه ۹۷ نشان‌دهنده بی‌توجه به این شعار مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه بجنورد با اشاره به جایگاه شعار اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و نقش آن در توسعه و آبادانی کشور، اظهار کرد: بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی در بودجه ۹۷، چرخ تولید داخلی را متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: برای رشد و توسعه اقتصادی ضرورت دارد تا دولت برنامه‌ای اساسی تدوین کند.

وی همچنین از کم بودن بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری گلایه کرد و افزود: لازمه رسیدن به توسعه و آبادانی مطلوب در نظر گرفتن بودجه مناسب عمرانی است به‌طوری‌که بتوان با آن طرح‌های بزرگ و پیشرفته را انجام داد.

خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: چنانچه همواره بخش زیادی از بودجه به بخش جاری اختصاص یابد نمی‌توان انتظار توسعه و پیشرفت عمرانی را داشت.

حجت‌الاسلام یعقوبی مطرح کرد: طبق نظر کارشناسان، لایحه بودجه ۹۷ دارای کاستی‌هایی است از این ضرورت دارد نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای کنند تا طی سال با مشکل روبرو نشویم.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس به هنگام تصویب بودجه ۹۷ به جایگاه اقتصاد مقاومتی و تأثیر آن بر رونق تولیدات داخلی توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دولت باید به مسئله رونق تولیدات داخلی و از بین رفتن وابستگی‌ها توجه کند، درحالی‌که در لایحه ۹۷ این موضوع مهم نادیده گرفته‌شده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین از حذف یارانه در لایحه بودجه ۹۷ انتقاد کرد و گفت: بسیاری از افراد با مبلغ ناچیز یارانه زندگی خود را سپری می‌کنند، درحالی‌که تحت پوشش نهادهای دولتی قرار ندارد.

وی بابیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور سبب شده تا خانواده‌های زیادی به یارانه محتاج باشند، اضافه کرد: قطعاً حذف یارانه ضربه‌ای سنگین بر قشرهای مختلف جامعه وارد میکند، امیدواریم این مسئله مهم موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

امام‌جمعه بجنورد در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت زلزله‌زدگان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: استاندار خراسان شمالی به‌منظور سروسامان دادن به خانواده‌های بی‌سرپناه ناشی از زلزله به دستگاه‌های مربوطه دستور اساسی دهد.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: بنیاد مسکن به‌تنهایی نمی‌تواند اقدامات مطلوب برای زلزله‌زدگان انجام دهد ازاین‌رو دستگاه‌های مربوطه دیگر نیز کمک کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تخصصی هفته معرفی مشاغل شهرستان البرز گفت: سیاست آموزش‌وپرورش این است که ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای سوق داده شوند.

وی افزود: مقرر گردیده بخش قابل توجهی از رشته‌های دانشگاهی که بازار کار ندارند حذف شود و رشته‌های به روز دارای بازار کار جایگزین شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: منطقه البرز با توجه به اینکه قطب صنعتی است، دارای ظرفیت ویژه ای است که به آن کم توجهی شده است.

مسئول تعلیم و تربیت استان در ادامه اذعان کرد: هنرستان‌های جوار مراکز صنعتی باید افزایش پیدا کند؛ هم‌اکنون فقط دو هنرستان جوار در استان داریم.

سیاهکالی مرادی تاکید کرد: طی دوسال گذشته بودجه‌های قابل توجهی برای هنرستان‌ها جذب شده که کافی نیست و کمک سایر دستگاه‌ها را می طلبد.

وی اظهار کرد: توجه کامل به سند تحول بنیادین و اجرای کامل ساحت‌های آن مستلزم توجه به هنرستان‌ها و یاری صاحبان صنایع است؛ زیرا یکی از ساحت‌های سند تحول ساحت علمی و فناورانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش در آخر خطاب به دانش آموزان و اولیا گفت: توصیه می کنم دانش آموزان و اولیا در رابطه با انتخاب رشته با احساسات تصمیم گیری نکنند و باتوجه به استعدادها و علایق نوجوان نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897904

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری باید در تقویت بیشتر بخش خصوصی کوشا باشیم
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند
  • آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • اهمیت حلالیت طلبی برای ادای حج و عمره‌ای مقبول
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند