Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيروت-ايرنا-«نبيه بري» رئيس پارلمان لبنان در واکنش به پيشنهاد «جبران باسيل» وزير خارجه اين کشور براي تاسيس سفارت در قدس هشدار داد که اين مساله ممکن است به اصل يکپارچگي قدس ضربه وارد کند و باعث سوء استفاده رژيم صهيونيستي شود.

به گزارش روزنامه الجمهوريه لبنان، بري گفت: اين مساله خطر بزرگي دارد و غيرمستقيم به نفع نتانياهو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي دو روز پيش گفته بود که کشورهاي ديگر پس از تصميم آمريکا در شناسايي قدس به عنوان پايتخت اسرائيل سفارتخانه هايشان را در قدس مي گشايند.
رئيس پارلمان لبنان گفت: از نظر ما و شخص من فلسطين يکپارچه است و قدس يکپارچه و نه قدس غربي يا شرقي پايتخت فلسطين است. بنابراين تاسيس سفارت ممکن است به اين اصل آسيب وارد کند.
جبران باسيل وزير خارجه لبنان پيشنهاد تاسيس سفارت در قدس را براي تصميم گيري به نشست ديروز (پنجشنبه) کابينه لبنان ارائه کرد که در ادامه کابينه نيز تصويب کرد که کميته اي به رياست «سعد الحريري» نخست وزير اين کشور براي بررسي اين پيشنهاد تشکيل شود.
اين پيشنهاد يک روز پس از تاکيد سران کشورهاي اسلامي در نشست استانبول بر پايتختي «قدس شرقي» براي فلسطين ارائه شد.
از نظر سازمان ملل متحد بخش شرقي قدس جزو اراضي فلسطين است و بخش غربي آن متعلق به رژيم صهيونيستي (اسرائيل) است.
اين در حالي است که بسياري در لبنان و کشورهاي اسلامي و عربي اساسا رژيم صهيونيستي را فاقد مشروعيت مي دانند و اصل حاکميت آن بر سرزمين فلسطين را نامشروع و اشغالگرانه عنوان مي کنند.
در راستاي انتقاد تلويحي نبيه بري به پيشنهاد باسيل، گفته مي شود در نشست ديروز کابينه لبنان برخي از وزيران نيز گفته اند که تاسيس سفارت لبنان در فلسطين نبايد با اذعان به جدابودن بخش غربي از شرقي آن همراه شود چون ممکن است اين مساله به معناي به رسميت شناختن اسرائيل و اشغالگري آنها در بخش غربي قدس تلقي شود.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله بامداد سه‌شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است

به گزارش مشرق، حزب‌الله اعلام کرد که « «محمد خلیل عطیه»» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «قانا» در جنوب لبنان بود.

همزمان نیز منابع خبری از حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر دادند.

مناطق اطراف شهرک‌های «بیت لیف»، «عیتا الشعب»، «یارون»، «المحمودیه»، «العیشیه» و ارتفاعات «جبل ابو راشد» هدف حملات اشغالگران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • فیلم/ تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت سوئد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • چگونه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؟ | در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم