Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@07:17:03 GMT

قیمت طلا افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۴۹۸۴

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال نگرانی ها در خصوص پیشرفت طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا امروز افزایش داشت و در مسیر ثبت اولین هفته افزایشی در طی 4 هفته اخیر قرار گرفت.

رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «دلار آمریکا اندکی تضعیف شده و این به نفع طلا تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.34 درصد رشد به 1257 دلار و 27 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون کمتر از یک درصد رشد داشته است. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.22 درصد افزایش به 1259 دلار و 90 سنت رسید.

در حالی که بحث ها در خصوص طرح تغییر قانون مالیات آمریکا موجب کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده، ارزش دلار امروز در برابر ین کاهش داشت.

تلاش های دونالد ترامپ برای تصویب نهایی این طرح مالیاتی در کنگره با موانعی مواجه شده است. دو سناتور جمهوری خواه دیگر نیز به مخالفان طرح فعلی اضافه شده اند و اصرار دارند که باید تغییراتی در طرح اصلاح نظام مالیاتی اعمال شود.

در شرایطی که بلاتکلیفی طرح اصلاح نظام مالیاتی امریکا به ارزش دلار لطمه زده و موجب تقویت قیمت طلا شده است، بارناباس گان، تحلیلگر موسسه او سی بی سی گفت، پیش بینی تداوم رشد اقتصاد جهانی و افزایش نرخ بهره احتمالا موجب کاهش قیمت طلا در سال 2018 خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه مطابق انتظارها نرخ بهره را برای سومین بار در سال جاری میلادی افزایش داد، اما چشم انداز قبلی خود مبنی بر 3 نوبت افزایش نرخ بهره در سال آینده را بدون تغییر حفظ کرد.

لئونگ افزود: «از حالا تا پایان سال، من فکر می کنم بازار اندکی خلوت خواهد بود. محدوده کاهشی بین 1240 تا 1245 دلار و محدوده افزایشی بین 1260 تا 1265 دلار خواهد بود.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی

هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (سه شنبه ۷ فروردین) بازار طلای تهران با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۳۹ میلیون تومان رسید.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (سه شنبه ۷ فروردین) بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران ۳۹ میلیون تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۶ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت نیم‌ سکه در روز جاری با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به نرخ ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شد. قیمت ربع سکه نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی نیز امروز بدون تغییر قیمت، ۷ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران سه میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

افت قیمت در بازار داخلی طلا در حالی بود که بهای طلا در بازارهای جهانی امروز از حدود ۲۱۷۰ دلار به ازای هر اونس به حدود ۲۱۹۸ دلار هم رسید و در آستانه فتح دوباره کانال ۲۲۰۰ دلاری قرار گرفت. با این حال پس از چند ساعت و تا لحظه تنظیم خبر، بهای اونس جهانی به ۲۱۸۳ دلار بازگشت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • نرخ ارز امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • نرخ ارز امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد