Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@22:26:30 GMT

افزایش ٢٠ درصدی قیمت برق کم‌تاثیر است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۶۴۵۶

دبیرکل فدراسیون انرژی گفت: طی ٧ سال گذشته، توسعه چندانی در بخش برق کشور رخ نداده و با توجه به بدهی٣٢هزار میلیاردی وزارت نیرو، افزایش قیمت آب و برق ضروری به نظر می رسد.

سیدحمیدرضا صالحی، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه افزایش ۲۰ درصدی قیمت برق، تاثیر چندانی بر سبد هزینه خانوار اقشار مختلف ندارد، گفت: خانوارها این میزان افزایش قیمت را از طریق صرفه جویی یا استفاده از لوازم خانگی کم مصرف پوشش می دهند؛ بنابراین با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، تمایل مردم به خرید لوازم برقی کم مصرف و استاندارد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش ٢٨درصدی قیمت برق در روزهای پایانی دولت دهم، ادامه داد: دولت یازدهم این مصوبه را اجرا نکرد؛ این در حالی است که در حال حاضر، بیش از ١٢٠ هزار میلیارد تومان یارانه بابت حامل های انرژی پرداخت می شود.

دبیرکل فدراسیون انرژی تصریح کرد: اینکه گفته می شود افزایش قیمت حامل های انرژی موجب آسیب به مردم می شود، حرف غیرکارشناسانه‌ای است؛ چراکه دولت می تواند از محل افزایش قیمت حامل های انرژی، به سرمایه گذاری های زیرساختی پرداخته و اشتغالزایی کند.

صالحی، نرخ کنونی گازوئیل را پایین دانست و اظهار داشت: دولت با ارائه یارانه به مرزنشینان، سوخت گازوییل را به منظور فروش در اختیار آنها قرار می دهد؛ در صورتی که  می تواند با افزایش قیمت این فرآورده، به اشتغالزایی در مناطق مرزنشین بپردازد؛ این درحالی است که گفته شده سوخت به ارزش ٧میلیارد دلار از مرزها قاچاق می شود که این امر، نشان از ورود همین میزان کالای قاچاق به کشور است.

به گفته وی، طی٧-٦سال گذشته شاهد توسعه چندانی در بخش برق کشور نبودیم که همین امر، صحه بر افزایش قیمت برق بوده است. از طرف، وزارت نیرو وزنه بدهی ٣٢ هزار میلیاردی را با خود همراه دارد که ایجاد مشکل مضاعف می کند؛ پس به طور کلی قیمت انرژی باید به سوی واقعی شدن پیش رود تا پازل های این صنعت در جایگاه حقیقی خود قرار گیرند.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

تنهایی موجب کاهش طول عمر بازماندگان سرطان می‌شود

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بازماندگان سرطان که در تنهایی زندگی می‌کنند، در مقایسه با افرادی که همراه و همدمی در زندگی دارند، بیشتر احتمال دارد فوت کنند.

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می‌شود

می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ یک بررسی جدید نشان می‌دهد که پله‌ها را به جای آسانسور انتخاب کنید.

نحوه تأثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

استفاده طولانی مدت روزانه از آسپرین برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ شناخته شده است، اما تا به حال مشخص نشده است که چرا چنین تأثیری دارد.

داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می‌دهند

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد افرادی که داروهای سوزش معده مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر میگرن و انواع دیگر سردردهای شدید هستند.

کد خبر 6095402

دیگر خبرها

  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403