Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@00:24:31 GMT

خريد نفت هند از ايران نصف شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۶۵۲۷

خريد نفت هند از ايران نصف شد

خبرگزاري آريا - پالايشگاه هاي هندي در ماه نوامبر تقريبا به اندازه نصف ماه قبل از ايران نفت وارد کرده اند و در اعتراض به تصميم ايران در خصوص ميدان گازي فرزاد ب خريد خود از تهران را به پايين ترين رقم 21 ماه اخير رسانده اند. به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از رويترز، آمارهاي رفت و آمد تانکرها نشان مي دهد پالايشگاه هاي هندي در ماه نوامبر تقريبا به اندازه نصف ماه قبل از ايران نفت وارد کرده اند و در اعتراض به تصميم ايران مبني بر عدم واگذاري امتياز ميدان گازي فرزاد ب به شرکت هاي هندي، ميزان خريد خود از تهران را به پايين ترين رقم 21 ماه گذشته رسانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش، هند، سومين مشتري بزرگ نفت ايران در ماه گذشته ميلادي حدود 266 هزار بشکه در روز از ايران نفت وارد کرده که نسبت به ماه اکتبر کاهشي 43 درصدي و نسبت به مدت مشابه سال قبل افتي 55 درصدي را نشان مي دهد.
در سال مالي منتهي به مارس 2018، پالايشگاه هاي هندي ترجيح داده اند يک چهارم از خريد نفت خود از تهران را کم کنند. اين تصميم پس از آن اتخاذ شد که ايران تصميم گرفت حق توسعه ميدان گازي عظيم فرزاد ب را به جاي يک کنسرسيوم هندي که اين ميدان را کشف کرده بود، به رقباي روس واگذار نمايد.
آمارها حاکي است، در بازه زماني آوريل تا نوامبر، يعني 8 ماهه نخست سال مالي در هند، اين کشور 19 درصد خريد نفت خود از ايران را کاهش داده و به حدود 427 هزار بشکه در روز رسانده است.
اما خريد نفت هند از ايران در ماه دسامبر احتمال افزايش خواهد يافت، زيرا نفتکش ها در حال حمل حدود 4 ميليون بشکه نفت از بنادر ايران به سمت سواحل هند هستند.
کاهش خريد قابل توجه هند از ايران در ماه گذشته موجب شده تا سهم خاورميانه از کل نفت وارداتي هند از 69 درصد در ماه اکتبر به 57 درصد در ماه نوامبر کاهش يابد. عراق همچنان بزرگترين تامين کننده نفت هند است و عربستان در رتبه دوم قرار دارد.
انتهاي پيام/52

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاشی هنرمندانه و زیبای یک معلم روی تخته سـیاه

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «نقاشی هنرمندانه و زیبای یک معلم روی تخته سـیاه»، «زمان اعلام نتایج آزمون استخدام آموزگار مشخص شد»، «داستان عاشقانه/تو عصبانی میشدی عوضش اون محبت میکرد»، «دختر و دایناسور یه قصه‌ی مصور و جذاب که همه‌ی بچه‌ها عاشقش میشن»، «فقط افراد بسیار با تمرکز میتونن سه تفاوت دو عکس مشابه رو ببینن»، «آینده‌ی استمراری در زبان انگلیسی رو با مثال یاد بگیر»، «این دسر قهوه رو چند دقیقه‌ای درست کن که مزه‌ی بهشت میده»، «به این ۹ دلیل باید بادام هندی بخورید»، «هنرنمایی زیبای دختر دانش آموز روی تخته سیاه با گچ»، «ازدواج رتبه ۱۱ کنکور با جانباز ۷۵ درصد؛ ادعایی عجیب در فضای مجازی» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «مدرسه آنلاین» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

ازدواج رتبه ۱۱ کنکور با جانباز ۷۵ درصد؛ ادعایی عجیب در فضای مجازی

نقاشی هنرمندانه و زیبای یک معلم روی تخته سـیاه

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام آموزگار مشخص شد

داستان عاشقانه/تو عصبانی میشدی عوضش اون محبت میکرد

دختر و دایناسور یه قصه‌ی مصور و جذاب که همه‌ی بچه‌ها عاشقش میشن

فقط افراد بسیار با تمرکز میتونن سه تفاوت دو عکس مشابه رو ببینن

آینده‌ی استمراری در زبان انگلیسی رو با مثال یاد بگیر

این دسر قهوه رو چند دقیقه‌ای درست کن که مزه‌ی بهشت میده

به این ۹ دلیل باید بادام هندی بخورید

هنرنمایی زیبای دختر دانش آموز روی تخته سیاه با گچ

 

دیگر خبرها

  • مرد ۶۰ سانتیمتری هندی تنها ۷ کیلو وزن دارد
  • هندی‌ها خدایشان را سر بریدند و صادر کردند!
  • تعویضی که آخرین امیدهای بارسلونا را سوزاند
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!
  • طرز تهیه کباب کردن دو بز در یک تنور زیرزمینی توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم)
  • نقاشی هنرمندانه و زیبای یک معلم روی تخته سـیاه
  • در خرید گندم منافع مردم خط قرمز ماست/ عملیات اجرایی میدان میوه و تره‌بار ایلام باید آغاز شود
  • طرز تهیه 25 کیلو چلو ماهیچه توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم)
  • تصمیم یک ناشر برای فروش قسطی آثارش