Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@04:41:18 GMT

هوای تبریز برای همه گروه‌های سنی ناسالم است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۶۵۶۷

هوای تبریز برای همه گروه‌های سنی ناسالم است

هوای کلانشهر تبریز امروز در وضع ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، شاهین رحیم اوغلی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت هوای تبریز اظهار داشت: میانگین شاخص کیفی هوای تبریز در 24 ساعت گذشته به 157 رسیده که وضع برای همه افراد ناسالم محسوب می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا فردا هم ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تردد زیاد خودرو‌ها به ویژه خودرو‌های تک سرنشین، گرد و غبار محلی، افزایش استفاده از سیستم‌های گرمایشی خانگی و غیرخانگی در روز‌های سرد، آتش زدن پسماند‌ها در حاشیه‌های غربی و جنوبی شهر و همچنین ساکن بودن هوا در افزایش میزان آلودگی کلانشهر تبریز بسیار مؤثر است.

رحیم اوغلی از همشهریان خواست به منظور رفع آلودگی و داشتن هوای پاک تا حد ممکن از تردد‌های غیرضروری به ویژه با خوردوی شخصی در شهر خودداری کرده و در صورت نیاز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خودداری و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

رحیم شهرتی‌فر هم با اشاره به افزایش آلودگی هوا و ضرورت کنترل تداوم این روند اظهار کرد: مدارس کلانشهر تبریز فردا شنبه در کلیه مقاطع تحصیلی به علت آلودگی هوا تعطیل است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: این موضوع در پی تصمیم و مصوبه کمیته مدیریت کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز اتخاذ شده است.

وی افزود: این تعطیلی شامل مدارس روستایی تبریز و همچنین بخش خسروشاه نخواهد بود و مدارس در این مناطق دایر است.

به گزارش تسنیم، شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) نیز معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

انتهای پیام/

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۰ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های باقرشهر با شاخص ۱۶۲، سلامت با شاخص ۱۵۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۵۳، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۵۵، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۵۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۶۴، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۶۶، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۵۸، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های پارک رازی با شاخص ۱۰۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۴۰، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۱۲۱، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۴۴، دانشگاه تهران با شاخص ۱۲۱، شریف منطقه دو با شاخص ۱۳۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۳۰، علم و صنعت با شاخص ۱۰۷، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۳۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۶۰، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۷، اسلام‌شهر با شاخص ۹۴، باغستان شهریار با شاخص ۷۱، پاسداران با شاخص ۹۷، پاکدشت با شاخص ۹۰، پونک با شاخص ۵۳، پیشوا با شاخص ۷۳، چشمه با شاخص ۵۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۹۲، دماوند با شاخص ۶۵، رباط‌کریم با شاخص ۷۶، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های ژئوفیزیک با شاخص ۷۷، سرخه‌حصار با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۵، قدس با شاخص ۵۹، لواسانات با شاخص ۸۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۳، ملارد با شاخص ۶۰، ورامین با شاخص ۷۳ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 744686

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • بازگشت آلودگی هوا به تهران | شاخص آلاینده‌ها چقدر شد؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • پاک‌ترین هوا سهم آسمان سنندج است / هوای زاهدان بر مدار آلودگی
  • وضعیت نارنجی آلودگی هوا در هندیجان/ ۸ شهر در وضعیت قابل قبول
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت