Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدا کردن کاغذ دیواری قدیمی با توجه به چسب و یا خمیری که برای چسباندن آن بکار برده‌اند، می‌تواند کمی شما را به زحمت بیاندازد. حال این سوال پیش می آید که آیا می توان به راحتی از شر کاغذ دیواری خلاص شد؟. در ادامه این گزارش شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنیم که با پیروی از آن‌ها می‌توانید از شر کاغذهای دیواری به راحتی خلاص شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی‌زاده سرچشمه: جدا کردن کاغذ دیواری قدیمی با توجه به چسب و یا خمیری که برای چسباندن آن بکار برده اند می تواند کمی شما را به زحمت بیاندازد. در اکثر موارد خودتان با استفاده از یک تیغه پلاستیکی و یا چاقوی پلاستیکی و کمی مواد مرطوب کننده مثل آب می‌توانید از عهده این کار به خوبی بر بیاید و نیازی نباشد که حتما برای جدا سازی کاغذ دیواری از یک حرفه‌ای کمک بگیرد، چرا که این کار مستلزم هزینه خواهد بود. اولین گام مهم برای جدا سازی کاغذ دیواری، تشخیص نوع کاغذ بکار رفته است بعد از این مرحله می توانید از روش های مربوط برای حذف کاغذ دیواری بهره ببرید. یکی از روش ها استفاده از بخار آب و یا خیساندن کاغذ دیواری است فقط کافی است پس از خیساندن کاغذ دیواری مدتی صبر کنید تا مایع باعث شل شدن کاغذ دیواری شود سپس با استفاده از یک تیغه پلاستیکی بقایایی کاغذ دیواری را از روی سطح دیوار پاک کنید. در ادامه این گزارش شما را با روش هایی آشنا می کنیم که با پیروی از آن می توانید از شر کاغذ های دیواری به راحتی خلاص شوید.

 

برای شروع، کف اتاق را با پلاستیک بپوشانید

برای اینکه بتوانید کاغذ های دیواری را از روی دیوار جدا کنید نیاز به آب زیادی دارید از این رو سعی کنید تمامی وسایل را از کنار دیوار مربوطه جمع کنید و کف زمین کنار دیوار را با استفاده از پلاستیک بپوشانید برای اطمینان، سعی کنید چند تکه حوله و یا ولباس کهنه را پای دیوار قرار دهید تا در صورت نیاز بتواند آب اضافی را به خودش جذب کند. سعی کنید هر گونه موکت و یا فرشی را از منطقه دور کنید.

مبلمان را به اتاق دیگر منتقل کنید

مبلمان، میز و صندلی ها باید از اتاق خارج شوند تا بتوانید به راحتی درون اتاق حرکت کنید. برای دسترسی بیشتر تمام چهار گوشه اتاق را خالی کرده و به راهرو و یا یک اتاق دیگر انتقال دهید. اگر قادر نیستید که کمد ها و یا مبلمان را جابجا کنید سعی کنید آن ها را روی هم در مرکز اتاق قرار دهید به نحوی که مزاحم کار شما نشوند. وسعی کنید روی آن را با پلاستیک بزرگ حتما بپوشانید البته دقت داشته باشید که کف وسایلی که با زمین در تماس هستند در صورت جاری شدن آب خیس نشوند

کلید و پریزها را مسدود و آبندی کنید

همان طور که گفته شد برای جدا سازی کاغذ دیواری نیاز به مایعات است از این رو سعی کنید برای شرو کاغذ دیواری های دور کلید و پریز برق را ببرید سپس با استفاده چسب های پهن سعی کنید روی آنها را بپوشانید. تا از نفوذ آب به درونشان جلوگیری شود. آبندی کردن کلید و پریز برق یک امر ضروری است وقتی شما دیوار را خیس می کنید ممکن است با جاری شدن آب روی دیوار رطوبت مایع به درون پریز ها نفوذ کند و وقتی برق را وصل کردید اتصالی صورت گیرد از این رو باید آن ها را پیش از کار آبندی کنید.

فیوز برق اتاق مربوطه را خاموش کنید

اتاقی را که قرار است کاغذ های دیواری آن را جدا کنید حتما قبل از کار فیوز برقش را قطع کنید در ضمن برای اطمینان از قطع بودن برق داخل اتاق با یک وسیله الکترونیکی سعی کنید مطمئن شوید که پریز هایتان برق ندارند سپس اگر نور اتاقتان کم شد با استفاده از یک روشنایی شارژی نور کافی را برای ادامه کار درنظر بگیرید. البته بهترین کار این است که اتاق و یا راهرو های اتاق مورد نظ را با استفاد از لامپ هی بزرگ نورانی کنید تا نور کافی به اتاق شما برسد.

نوع دیوار را شناسایی کنید

شناسایی دیوار می تواند یک گام مهم برای اجرای جدا سازی کاغذ دیورای از روی آن باشد. برای شناسایی نوع دیوار سعی کنید ابتدا چند ضربه روی آن وارد کنید وقتی یک صدای توخالی و بم به گوشتان رسید. این صدا نشانه آن است که دیوار به راحتی در هنگام کار آسیب می بیند. اما اگر صدا کمی ضمخت و سخت باشد نشانه آن است که دیوارتان به اندازه کافی استحاکام دارد و به راحتی می توانید کار را شروع کنید. اگر جنس دیوارتان از گج باشد سعی کنید در هنگام کار با تیغه و یا چاقوی پلاستیکی به آن هیچ گونه ضربه ای وارد نکنید چرا که وقتی گچ خیس شود به شدت آسیب پذیر می شود.

استفاده از ابزار مناسب برای پاره پاره کردن و یا ایجاد شکاف روی کاغذ دیواری

شما می توانید از برخی از ابزارهای برای خش انداختن و یا پاره کردن کاغذ دیواری بهره ببرید فقط کافی است به یک ابزار فروشی سر بزنید و ابزار لازم را از فروشنده درخواست کنید. وقتی از ابزرا برای جدا کردن کاغذ دیواری استفاده می کنید سعی کنید آسیبی به دیوار وارد نشود. البته برخی چاقو های پلاستیکی را برای همین منظور می توانید استفاده کنید.

مقداری آب را بجوشانید و اجازه دهید تا 5 دقیقه بجوشد

سعی کنید یک قابلمه بزرگ تا پر از آب کنید به نحوی که 2 الی 3 سانتی متر از لبه قبلمه فاصله داشته باشد. و سپس آن را روی شعله گاز قرار دهید. و صبر کنید تا آب بجوش آید وقتی آب به خوبی جوشید آن را خاموش کنید و به آن اجازه دهید تا خنک شود خنکی آب باید به اندازه ای باشد که با انگشتتان بتوانید آن را لمس کنید بدون آنکه احساس داغ بودن کنید.

آب را با یک حلال مخلوط کنید تا یک محلول یکنواخت بدست آورید

آب را که جوشانده اید وقتی به اندازه کافی خنک شد مقداری سرکه درونش بریزید. نسبت آب به سرکه باید به نحوی باشد که 80 درصد مایع باید از آب و 20 درصد باقی مانده از سرکه باشد. سعی کنید محلول جدید را به مدت 10 الی 15 دقیقه گرم کنید.

کل دیوار اتاق را با محلول آب و سرکه خیس کنید

برای اینکه بتوانید محلول سرکه و آب را روی دیوار بپاشید ابتدا باید آن ها را خوب بهم بزنید سپس درون اسپری آب پاش بریزید و به دیوار اسپری کنید. البته اسپری کردن باید زمانی باشد که شما کاغذهای دیواری را کمی پاره کرده باشید تا محلول آب و سرکه بتواند به خوبی در آن نفوذ کند. دقت کنید که محلول سرکه و آب به خوبی درون منافذ کاغذ پاره شده با دیوار پاشیده شده باشد. پس از آنکه مطمئن شدید تمامی نواحی کاغذ و دیوار به خوبی خیس شدند. 10 الی 30 دقیقه صبر کنید تا رطوبت درون بافت کاغذ دیواری نفوذ کند تا برای جدا سازی از خود مقاومتی نشان ندهد. البته شما با استفاده از یک تکه اسفنج نیز می توانید سطح کاغذ دیواری را به محلول آغشته کنید. سعی کنید نواحی که پس از اسپیری کردن خشک می شوند را خیس نگه دارید تا لایه برداری به خوبی صورت گیرد.

حذف کاغذ دیواری با استفاده از یک کاردک و یا چاقوی پلاستیکی

در موقع پاک کردن بقایای کاغذ دیواری به هیچ عنوان از لبه های تیز چاقو و یا کاردک استفاده نکنید چرا که ممکن است روی سطح دیوار خراش ایجاد کرده و به آن آسیب بزند. برای شروع سعی کنید از پایین دیوار کار پاکسازی را انجام دهید. اگر به یک فروشگاه ابزرا فروشی دسترسی ندارید، شما می توانید کاردک و یا چاقوی پلاستیکی را به صورت آنلاین از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید.

چسب ها را به آرامی از پشت کاغذ جدا کنید

همانطور که کاغذ دیواری را از سطح دیوار جدا می کنید چسب و یا خمیر کاغذ را به آرامی از روی سطح دیوار جدا کنید. برای پاک کردن بهتر بقایای چسب کاغذ دیواری کاردک را روی توده چسب قرار دهید و با استفاده از اسپری آن را نرم کنید و سپس از روی دیوار جدا کنید. هر چقدر محلول بیشتری روی چسب پاشیده شود، کار جدا سازی آن آسانتر می شود.

حذف کاغذ دیواری به روش مرسوم

خرید و یا اجاره بخار ساز

اگر کاغذ دیواری شما رنگ آمیزی شده است و یا زمان زیادی از نسب آن گذشته است سعی کنید از دستگاه بخار استفاده کنید. شما با استفاده از جستجو در اینتر نت به راحتی می توانید یک دستگاه بخار ساز اجاره و یا خریداری کنید و از آن برای جدا سازی کاغذ دیواری بهره ببرید.

خرید ابزار حفاظتی در هنگام کار با بخار ساز

وقتی که می خواهید با دستگاه بخار ساز کار کنید بهتر از برخی نکات ایمنی را رعایت کنید تا دوچار آسیب دیدگی نشوید. استفاده از دستکش و عینک و یک لباس مناسب بسیار توصیه می شود سعی کنید در هنگام خرید لباس محافظ از نمونه های آستین بلند آن را خریداری کنید. پوشیدن چند لایه لباس در هنگام کار با دستگاه بخار می تواند سطح ایمنی شما رابالا ببرد. در هر صورت تا زمانی که امکانات ایمنی برای خود فراهم نکردید به هیچ وجه از دستگاه بخار ساز استفاده نکنید. گرچه اینچنین دستگاه های در ایمنی بالا طراحی شده اند اما در صورت نشتی و یا خرابی اولین کسی که آسیب می بیند شخصی است که با آن کار می کند.

بخارگیری روی کاغذ دیواری

وقتی دستگاه بخار ساز اماده کار شد دهنه آن را روی کاغذ دیواری بگیرید و 30 ثانیه صبر کنید تا رطوبت در بافت کاغذ نفوذ کند این فرایند را در مکانی از اتاق که می توان راحتر کار کرد انجام دهید. سعی کنید کار در گوشه های دیوار را با دقت بیشتر انجام دهید و پاکسازی را از یک طرف با نظم شروع کنید و در طرف دیگر اتاق به پایان برسانید.

جدا سازی کاغذها با استفاده از کاردک و یا چاقوی پلاستیکی

لبه کاردک را به صورت اوریب روی کاغذ دیواری فشار دهید تا بقایای خیس شده آن از روی سطح دیوار پاک شود. مراقب باشید لبه کاردک و یا چاقوی پلاستیکی به دیوار آسیبی نزد. شما می توانید چرخه بالا را تکرار کنید و با این روش از شر تمامی کاغذ دیواری و چسب رو دیوار خلاص شوید. همچنین برای پاک شدن بهتر چسب کاغذ دیورای می توانید از محلول سرکه و آب به صورت ولرم بهره ببرید و با این روش از تمامی بقایای باقی مانده بر روی دیوار خلاص شوید.

منبع: wikihow

 

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی

عصر ایران- محققان USC (دانشگاه کالیفرنیای جنوبی) دریافتند موش هایی که در دوران نوجوانی از رژیم غذایی پر از چربی و شکر تغذیه کرده بودند، در مقایسه با گروه کنترل با نرخ بالاتری دچار اختلال حافظه شدند. این مطالعه ارتباط مهم میان روده و مغز را تقویت می کند.

یک مطالعه جدید توسط USC روی موش‌ هایی که رژیم غذایی پرچرب و شیرین داشتند، این احتمال را افزایش می‌ دهد که رژیم غذایی مملو از مواد غذایی ناسالم بویژه فست فودها و منوی کافی شاپی در نوجوانان ممکن است عملکرد حافظه آنها را برای مدت طولانی مختل کند.

دکتر اسکات کانوسکی، استاد علوم زیستی  USC می‌ گوید: «آنچه که ما نه تنها در این مقاله، بلکه در برخی از کارهای اخیرمان نیز می‌ بینیم، این است که اگر موش‌ ها با رژیم غذایی ناسالم بزرگ شوند، مبتلا به اختلالات حافظه ای می شوند که در واقع از بین نخواهد رفت.» وی اضافه می‌ کند: "حتی اگر آنها را از این پس صرفا در یک برنامه غذایی سالم هم قرار دهیم، متاسفانه عوارض مذکور تا بزرگسالی باقی خواهند ماند."

این مطالعه در شماره ماه مه مجله مغز, رفتار و ایمنی منتشر شده است.

در توسعه پژوهش مورد نظر، کانوسکی و نویسنده ارشد و محقق پسا دکتری آنا هیز این موضوع را در نظر گرفتند که تحقیقات قبلی ارتباط میان رژیم غذایی نامناسب و بیماری آلزایمر را نشان داده اند. افرادی که از بیماری آلزایمر رنج می برند، سطوح پایین تری از یک انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین در مغز خود دارند که برای حافظه و عملکردهایی مانند یادگیری، توجه، برانگیختگی و حرکت غیرارادی عضلات ضروری است.

اما این یافته ها برای افراد جوانی که ممکن است از رژیم های غذایی غربی مشابه پر از چربی و شکر استفاده کنند، چه معنایی خواهد داشت؟ آن هم به‌ ویژه در دوران نوجوانی که مغز در حال رشد قابل توجهی است. محققان با ردیابی تاثیر رژیم غذایی بر سطح استیل کولین در موش‌ ها و اجرای برخی آزمایش‌ های حافظه، می‌ توانند درباره رابطه مهم بین رژیم غذایی و حافظه اطلاعات بیشتری کسب کنند.

محققان سطح استیل کولین گروهی از موش‌ ها با رژیم غذایی چرب و شیرین و همچنین گروه کنترل را با تجزیه و تحلیل پاسخ‌ های مغزی آنها به وظایف خاصی که در راستای آزمایش حافظه طراحی شده بود، ردیابی کردند. این تیم مغز موش‌ ها را پس از مرگ برای یافتن نشانه‌ هایی از اختلال در سطح استیل کولین مورد بررسی قرار دادند.

آزمایش حافظه شامل کاوش اشیاء جدید در مکان‌ های مختلف توسط موش ها بود. چند روز بعد، محققان موش‌ ها را مجددا به صحنه ‌ای بازگرداندند که تقریبا با مکان قبلی یکسان بود، به جز افزوده شدن یک شی جدید به محیط. موش‌ هایی که از رژیم غذایی ناسالم استفاده می‌ کردند، نمی ‌توانستند به یاد بیاورند که کدام شی را قبلا و کجا دیده ‌اند. این در حالی است که موش‌ های گروه کنترل علائم آشنایی با محیط را از خود نشان دادند.

هیز، از نویسندگان مقاله توضیح می‌ دهد: سیگنال‌ دهی استیل کولین مکانیزمی است که به موش ها کمک می‌ کند تا رویدادها را رمزگذاری کنند و به خاطر بسپارند، مشابه «حافظه اپیزودیک» در انسان که به ما این امکان را می‌ دهد تا رویدادهای گذشته خود را به خاطر بسپاریم. به نظر می رسد که این سیگنال دهی در حیواناتی که با رژیم غذایی چرب و شیرین رشد کرده اند، اتفاق نمی افتد.

کانوسکی تاکید کرد که نوجوانی دوره بسیار حساسی برای مغز است، چرا که تغییرات مهمی در فرآیند رشد رخ می دهد. وی گفت: «متاسفانه، برخی از رخدادهایی که ممکن است در دوران بزرگسالی راحت‌ تر برگشت‌ پذیر باشند، وقتی در دوران کودکی اتفاق می‌ افتند، برگشت‌ پذیری پایین تری دارند.»

با این حال همچنان باریکه ای از امید برای مداخله موثر وجود دارد. کانوسکی توضیح می دهد که در دور دیگری از مطالعه، تیم تحقیقات این موضوع را بررسی کردند که آیا آسیب حافظه در موش‌ هایی که تحت رژیم غذایی ناسالم پرورش یافته ‌اند را می‌ توان با داروهایی که باعث آزاد شدن استیل کولین می‌ شوند، معکوس کرد یا خیر. آنها از دو دارو به نام‌ های PNU-282987 و کارباکول استفاده کردند و دریافتند که با تزریق مستقیم به هیپوکامپ؛ ناحیه ای از مغز که حافظه را کنترل می‌ کند و در بیماری آلزایمر دچار اختلال می‌ شود، قدرت حافظه در موش‌ ها به صورت نسبی بازسازی می شود.

اما بدون استفاده از چنین مداخله پزشکی خاصی، کانوسکی اشاره کرده که قطعا به تحقیقات بیشتری نیاز است تا بتوانیم مشکلات حافظه ناشی از رژیم غذایی ناسالم در دوران نوجوانی را معکوس کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رازهایی درباره فست فودها

دیگر خبرها

  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • دردسر بزرگ استقلال و پرسپولیس در حساس‌ترین بازی
  • یوزها در مسیر قهرمانی ؛ صعود بی‌دردسر ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا
  • کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم
  • چطور با تکه‌ای کاغذ بچه‌ها را سرگرم کنیم؟
  • دیوید تیلور باخت اما آرون بروکس، دردسر تازه حسن یزدانی است
  • دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • صد و پنجاه و چهارمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • دردسر جدید رئال: این ستاره جدا نمی‌شود
  • فارن پالیسی: ایران و اسرائیل می خواهند از این مرحله تنش عبور کنند/ تل آویو به دنبال تهدید ایران بدون تشدید تنش فعلی بود/ بی ثباتی در وضعیت رابطه میان تهران و تل آویو باقی می ماند