Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@04:58:56 GMT

رأی گولچ، زنگ خطری برای کل فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۷۸۷۳

رأی گولچ، زنگ خطری برای کل فوتبال ایران

 به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، از فصل آینده لیگ برتر بازیکنان می‌توانند در صورتی که پرداختی باشگاه یکماه به تاخیر بیفتد،‌ به صورت یکطرفه قراردادشان را فسخ کنند و جدا شوند.
 

موضوع حکم فیفا درباره آنتونیو گولچ مدافع سابق پرسپولیس که این باشگاه را محکوم کرده، یک موضوع جالب را به فوتبال ایران یادآوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مدافع استرالیایی مدت کوتاهی در ایران بود و بعد به بهانه مرخصی رفت و دیگر برنگشت. او از پرسپولیس شکایت هم کرد؛ اما کسی متوجه نشد چطور او توانسته باشگاه سرخ‌پوشان پایتخت را محکوم کند. مسئولان باشگاه پرسپولیس درباره گولچ مدعی هستند که او بدون اجازه باشگاه را ترک کرده؛ اما این بازیکن با استناد به ماده 12 مکرر نقل و انتقالات فیفا از ایران رفت و توانست باشگاه را محکوم کند.


بر اساس این ماده اگر از تاریخ هر یک از اقساط قرارداد بازیکن، یکماه تاخیر در پرداخت به وجود بیاید، بازیکن می‌تواند مراتب را کتبا اعلام و 10 روز بعد از آن قراردادش را یکطرفه فسخ و همه مبلغ قرارداد را مطالبه کند. گولچ هم مستند به همین ماده جدا شد و حالا در CAS سخت است رای را نقض کرد.


جالب اینکه این ماده از مقررات فیفا، این فصل در مقررات نقل و انتقالات ایران هم وجود دارد، اما با توجه به وضعیت فوتبال ایران و اوضاع نابسامان مالی باشگاهها قرار شد اجرای این ماده از لیگ بعدی باشد.


براین اساس هر باشگاهی از فصل بعد در پرداخت هر قسطی از اقساط قرارداد بازیکنان تاخیر یکماهه داشته باشد برابر ماده ١٣ نقل و انتقالات ایران برای بازیکن حق فسخ یکطرفه ایجاد می‌شود و حتی در صورت اثبات موضوع باشگاه با مجازات مضاعف هم مواجه خواهد شد.

ورزش سه

110

این اخبار را از دست ندهید:

خداحافظی طارمی با پرسپولیس! + عکس

عذرخواهی اینستاگرامی علی کریمی بخاطر حمایت از روحانی در انتخابات +عکس

گرشاسبی: خبرهای خوبی برای هواداران پرسپولیس دارم

صحبت های بمب نقل و انتقالات در مورد حضورش در تیم رقیب استقلال

دل مان برایت سوخت، سروش جان!

مرور شاه ماهی های نقل وانتقالات؛ از رحمتی و جباری تا ستاره پرسپولیس

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد

در یکی از محلات تهران مسابقات پیشکسوتان فوتبال زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می‌شود. اما با توجه به عدم نظارت هیات فوتبال تهران در این مسابقات خبری از حضور آمبولانس نیست و این درحالی است که باید هیات فوتبال استان تهران به این مسابقات هم نظارت کند.

در یکی از مسابقه‌های فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان پس از پایان نیمه اول و بین دو نیمه، محمد اشرفی بازیکن حدودا 64 ساله تیم تهرانجوان دچار حمله و ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار به علت عدم حضور به موقع آمبولانس در محل مسابقه یک پزشکیار برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن بالای سر او رفت اما متاسفانه تا هنگام رسیدن آمبولانس و رساندنش به بیمارستان، متاسفانه به دلیل وخامت حال بازیکن 60 ساله تیم تهرانجوان وی در آمبولانس از دنیا رفت.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ یکی از بازیکنان و ورزشکاران پیشکسوت شد می‌تواند عدم وجود آمبولانس با دستگاه شوک در محل انجام مسابقات با پزشکان و دستیاران متخصص باشد. رسانه‌ها بارها در این باره بارها به مسئولان برگزاری مسابقات هشدار داده‌اند که خروجی رعایت نکردن برخی تمهیدات برگزاری مسابقه می‌تواند اتفاقات تلخی را به همراه داشته باشد. این درحالی است که مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران، به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته هم در یکی از رقابتهای رده پایه استان هم به دلیل همین ماجرا جان خود را از دست داد.

اما سوال این است که چرا داور بازی، بدون حضور آمبولانس و دستگاه شوک بازی را شروع کرده است؟ آیا پیشکسوتان پیش از شروع مسابقات معاینه و آزمایش قلبی می‌دهند؟ با توجه به سن و سال بالای بازیکنان این تیم‌‌ها، حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات ضرورت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه برخی از تیم‌های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند چرا هیات فوتبال تهران نظارتی در برگزاری این مسابقات ندارد؟ چرا قوانینی از سوی فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی‌شود تا در کنار جریان این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می‌شد چه بسا که الان یک انسان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه برای تخلفات صورت گرفته دلایل قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • آلومینیوم اراک ۰ - ۲ پرسپولیس
  • ایران‌پوریان: تراکتور همیشه در نقل‌وانتقالات بازنده است
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • (ویدئو) تجربه فریدون زندی از اقتصاد ایران
  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • بیانیه پرسپولیس علیه شایعات نقل و انتقالاتی
  • تردید در مادرید: عربستان مشتری ستاره رئال