Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@13:09:45 GMT

اعدام شکارچی حیوانات در زندان شیراز

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۸۴۱۱

حوادث رکنا: حکم قصاص شکارچی غیرمجاز که یک‌سال قبل یکی از محیط‌بانان پارک ملی بمو در استان فارس را به قتل رسانده بود در زندان شیراز اجرا شد.

به گزارش گروه جنایی رکنا، شهید منوچهر شجاعیان از محیط‌بانان پارک ملی بمو استان فارس روز چهارم تیرماه سال 1395 هنگام گشت‌زنی در پارک ملی بمو در منطقه صعب العبوری متوجه دو شکارچی غیر‌مجاز مسلح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محیط‌بان به شکارچیان دستور ایست داد، اما شکارچیان غیر‌مجاز با اسلحه او را هدف قرار دادند و چند تیر به سوی او شلیک کردند.
منوچهر شجاعیان در این حادثه Incident به شدت زخمی شد و شکارچیان پس از حادثه به سرعت از محل گریختند. پس از این حادثه محیط‌بان که از ناحیه گلو و سینه به شدت زخمی شده بود با هلی‌کوپتر به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شد، اما بر اثر شدت جراحات و خونریزی به شهادت رسید. بدین ترتیب با کشته شدن محیط‌بان پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و کارآگاهان جنایی خیلی زود دو شکارچی را شناسایی و بازداشت کردند. 
دو متهم در بازجویی‌ها به قتل Murder محیط‌بان اعتراف کردند و مدعی شدن به خاطر ترس به سوی او شلیک کرده‌اند‌. در نهایت کیفرخواست دو شکارچی یکی به اتهام قتل عمد و دیگری به اتهام معاونت در قتل صادر شد. پس از تکمیل تحقیقات، متهم به قتل در شعبه‌3 دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. 
پدر مقتول به عنوان ولی‌دم و همچنین ولی قهری فرزندان صغیر (‌دختر و پسر‌) مقتول برای متهم درخواست قصاص داد. 
متهم در جلسه دادگاه در توضیح حادثه گفت: «روز حادثه به قصد چیدن گیاهان معطر به کوه چاه‌سرخ و چشمه گنو رفته بودیم که هنگام برگشت با محیط‌بان مواجه شدیم. از آنجایی که اسلحه غیر‌مجاز همراه داشتیم از محل گریختیم که محیط‌بان به ما دستور ایست داد. ما به دستورات او توجهی نکردیم و از ترس به سوی او شلیک کردم که دو تیر به او اصابت کرد.»
هیئت قضایی در پایان متهم را به اتهام قتل عمد منوچهر شجاعیان به قصاص نفس محکوم کردند و همچنین وی به اتهام نگهداری اسلحه غیر‌مجاز به شش‌ماه حبس و همچنین به لحاظ شروع به شکار غیر‌مجاز نیز به سه‌ماه و یک‌روز حبس محکوم شد. 
رأی صادره پس از تأیید در دیوان عالی کشور صبح روز پنج‌شنبه در زندان Prison مرکزی شیراز اجرا شد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد

به گفته هادی شه‌دوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در این نشست به پیشنهاد پلیس راهنمایی و رانندگی و آیین نامه طراحی راه‌های شهری و با توجه به مشخصات هندسی معابر مورد نظر، کاربری ها، نقش و عملکرد آنها در دسته بندی‌های بزرگ راهی و تند راهی، شریانی و جمع و پخش کننده و محلی، سرعت مجاز معابر تایید گردید. 

شه دوست شیرازی گفت: سرعت‌های مجاز و مصوب شده ملاک عمل دوربین‌های ثبت تخلف سطح شهر و تابلو‌های انتظامی سطح معابر خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خطاب به شهروندان ابراز داشت: رانندگان باید بدانند که برابر قوانین و مقررات، سرعت خودرو‌ها در معابر به صورت ۲۴ ساعته و از طریق دوربین‌های نظارت و کنترل سرعت رصد می‌شود و علاوه بر آن تیم‌های سیار کنترل سرعت و گشت‌های خودرویی پلیس نیز فعال هستند. 

حداکثر سرعت مجاز در معابر بازبینی شده به این شرح تایید گردید: 

بزرگراه‌های محلاتی، خلیج فارس، حسین الهاشمی، شهید استوار، آیت الله حائری شیرازی، مهندسین و امام خمینی (ره): ۸۰ کیلومتر

 بلوار دکتر حسابی و شهید چمران: ۷۰ کیلومتر 

بلوار سرداران، رسول اعظم، رحمت، احمد بن موسی، شهید مطهری، آفرینش، شهید مدرس: ۶۰ کیلومتر

 بلوار هفت تنان، جمهوری، شهید رجایی، دکتر شریعتی و امیر کبیر: ۵۰ کیلومتر

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن