Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@03:10:03 GMT

به کمک اين نکات وزن اضافه کنيد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۸۶۱۱

به کمک اين نکات وزن اضافه کنيد

خبرگزاري آريا -

مواد غذايي سالم افزايش دهنده وزن، خريداري کنيد ‎
اگر شما اشتهاي زيادي نداريد، احتمالا بهتر است در طول روز، ميان وعده هاي کوچک بخوريد. اگر مسئله، زمان است، شايد لازم باشد سايز وعده هاي غذايي که در حال حاضر مي خوريد را افزايش دهيد.
آيا مي خواهيد وزنتان را بالا ببريد؟ آيا حس مي کنيد بيش از حد لاغر هستيد؟ اگر اينطور است و مي خواهيد وزن خود را بالا ببريد، بايد کالري مصرفي تان را افزايش دهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسبتا ساده به نظر مي رسد اما اگر براي غذا خوردن بيش از حد سرتان شلوغ است، به طور طبيعي لاغر هستيد يا اگر يک مشکل پزشکي داريد که بر اشتهاي شما تاثير مي گذارد، چندان هم ساده نخواهد بود.
در مورد مصرف محرک هاي اشتها براي افزايش وزن چطور؟
پزشکان ممکن است داروهايي تجويز کنند که به بهبود اشتها کمک خواهند کرد. آنها شامل برخي داروهاي ضد افسردگي، داروهاي استروئيدي هستند.
اين داروها مي توانند کمک کنند اما شما بايد براي فهميدن آنکه چه چيزي براي شما بهترين است، با پزشکتان مشورت کنيد. محصولات طبيعي متعددي وجود دارند که ادعا مي کنند محرک اشتها هستند اما به نظر نمي رسد که آنها هيچ مدرکي براي پشتيباني از آن ادعاها داشته باشند. با اين حال در صورتي که کمبود زينک داشته باشيد، ممکن است مکمل هاي زينک بتوانند به شما کمک کنند. باز هم تکرار مي کنيم که در اين مورد بايد با پزشکتان مشورت نماييد.
نکاتي که به شما کمک خواهند کرد وزن اضافه کنيد
1- مواد غذايي سالم افزايش دهنده وزن، خريداري کنيد
اگر شما اشتهاي زيادي نداريد، احتمالا بهتر است در طول روز، ميان وعده هاي کوچک بخوريد. اگر مسئله، زمان است، شايد لازم باشد سايز وعده هاي غذايي که در حال حاضر مي خوريد را افزايش دهيد. فرقي نمي کند که وعده هاي غذايي اضافي بخوريد يا سايز وعده هاي غذايي که معمولا مي خوريد را افزايش دهيد، اين به خودتان بستگي دارد اما در دام غذاهاي مضر گرفتار نشويد. مواد غذايي افزايش دهنده وزن که هم از نظر انرژي و هم از نظر مواد مغذي متراکم هستند را انتخاب کنيد. به چند ايده نياز داريد؟ نگاهي بيندازيد به اين 11 نکته آسان که به شما کمک خواهند کرد وزن اضافه کنيد.
2- در صبحانه، يک تکه اضافي نان تست غلات کامل با کره بادام زميني بخوريد
يک راه براي افزايش کالري هاي شما ، افزايش سايز وعده هاي غذايي تان است. با يک صبحانه دلچسب شروع کنيد و يک يا دو برش اضافي نان تست غلات کامل با کره بادام زميني بخوريد. غلات کامل به خاطر فيبرشان با اهميت هستند و کره بادام زميني از نظر کالري متراکم بوده و سرشار از چربي و پروتئين است.
3- به املت تان، پنير بيشتري اضافه کنيد و از يک تخم مرغ اضافه استفاده نماييد
املت ها معمولا با 2 يا 3 تخم مرغ، مقداري پنير و انواع مواد افزوده درست مي شوند بنابراين کالري بالايي دارند. با استفاده از کمي پنير بيشتر و يک تخم مرغ اضافي در املت تان، کالري آن را افزايش دهيد. اما براي مقداري سبزيجات سالم مانند اسفناج، فلفل و پياز يا شايد مقداري قارچ و گوجه فرنگي نيز جا بگذاريد.
4- يک سيب برش دهيد و با کره آجيلي، سرو کنيد
اکثر مردم ، ميوه ها و سبزيجات کافي مصرف نمي کنند و اگرچه اکثر آنها کالري پاييني دارند اما نبايد از آنها صرفنظر کنيد. بنابراين کالري ميان وعده تان را با ماليدن مقداري کره بادام درختي، بادام زميني يا بادام هندي روي برش هاي سيب افزايش دهيد. طعم آن فوق العاده است و شما به همراه کالري ها، مقدار زيادي مواد مغذي نيز دريافت خواهيد کرد.
5- به سبزيجات سبز، سس پنير اضافه کنيد
مادرتان به شما مي گفت که سبزيجات تان را حتما بخوريد، او کاملا حق داشت. سبزيجات سبز و رنگارنگ، سرشار از ويتامين ها، مواد معدني و فيبر هستند و در عين حال کالري پاييني نيز دارند. با اضافه کردن پنير يا سس پنير به سبزيجات سبز مورد علاقه تان، کالري مصرفي تان را افزايش دهيد.
6- به ماست تان، آجيل خرد شده، جو دوسر، ميوه و عسل اضافه کنيد
اين، يکي از ايده هاي مورد علاقه من است. با يک ماست يوناني خامه اي نرم شروع کنيد و مقدار زيادي گردو، بادام يا گردوي آمريکايي به علاوه جو دو سر و ميوه خشک مورد علاقه تان به آن اضافه کنيد. روي آن، يک قاشق عسل بريزيد تا خوشمزه ترين و سالم ترين ميان وعده يا دسر را داشته باشيد. ماست داراي باکتري هاي مفيدي است که به سالم نگه داشتن روده شما کمک مي کنند و آجيل ها داراي چربي هاي مفيد بوده و کالري مورد نياز شما را اضافه مي نمايند.

يک راه براي افزايش کالري هاي شما ، افزايش سايز وعده هاي غذايي تان است‎
7- روي سيب زميني هايتان، خامه ترش بريزيد
سيب زميني ها، جزء نشاسته ها محسوب مي شوند بنابراين يک منبع خوب از کالري مي باشند. با اضافه کردن خامه ترش، کالري آنها را افزايش دهيد. سيب زميني ها، شهرت بدي دارند چون سرشار از کربوهيدرات هستند اما بدن شما از کربوهيدرات ها براي توليد انرژي استفاده مي کند و سيب زميني ها سرشار از ويتامين ها، مواد معدني و فيبر هستند. خامه ترش، مقداري کلسيم به همراه کالري اضافي به سيب زميني ها مي افزايد. شما مي توانيد با پنير يا آبگوشت نيز به کالري ها بيفزاييد.
8- براي يک ميان وعده راحت، trail mix با خودتان داشته باشيد
trail mix، مخلوطي از آجيل، دانه ها، غلات و ميوه خشک است. مي توانيد آن را از فروشگاه هاي مواد غذايي تهيه کنيد يا خودتان درستش کنيد. در واقع شما مي توانيد با اضافه کردن تراشه هاي شکلات، چند کالري بيشتر به آن اضافه کنيد. trail mix را در يک کيسه پلاستيکي يا ظرف بريزيد و همراه خودتان داشته باشيد تا در طول روز، چيزي براي ناخنک زدن داشته باشيد.
9- شما مي توانيد با پروتئين بارها، مصرف پروتئين و کالري ها را افزايش دهيد
پروتئين بارها شبيه trail mix هستند اما کثيف کاري کمتري دارند. شما مي توانيد پروتئين بارهاي خودتان را درست کنيد يا آنها را به هر تعداد که مي خواهيد، از فروشگاه هاي مواد غذايي تهيه نماييد. برچسب حقايق تغذيه اي را بررسي کنيد تا ببينيد در هر وعده، چه تعداد کالري دريفات مي کنيد.
10- سهم هاي بزرگتري از سبزيجات نشاسته اي مانند سيب زميني و ذرت شيرين بخوريد
ذرت شيرين و سيب زميني، هر دو سبزيجات مغذي هستند و همچنين جزء نشاسته ها محسوب مي شوند بنابراين کالري بالاتري نسبت به سبزيجات سبز دارند. بنابراين در حالي که شما نبايد از جوانه هاي بروکسل، بروکلي و کلم پيچ صرفنظر کنيد، مي توانيد از مقدار زيادي سيب زميني و ذرت شيرين نيز استفاده نماييد. سيب زميني هاي شيرين نيز مفيد هستند.
11- شير کامل و آب سبزي يا ميوه 100% بخوريد
شما به نوشيدن مقداري نوشيدني در طول روز نياز خواهيد داشت. نوشابه هاي شيرين ممکن است وسوسه انگيز باشند و در حالي که کالري بالايي دارند، اما حاوي مواد مغذي نيستند. براي اضافه کردن دوز روزانه ويتامين ها و مواد معدني، شير کامل يا آب ميوه و سبزي 100% را انتخاب کنيد.
12- به جاي سوپ هاي شفاف، سوپ هاي کرم زده را انتخاب کنيد
سو پ هاي کرم زده، کالري بالاتري نسبت به سوپ هاي شفاف بر پايه آبگوشت دارند. يک کاسه بزرگ سوپ کرم زده و نان گرم ترد مي تواند يک وعده پرانرژي بسيار عالي باشد. سوپ هاي کرم زده تان را با انتخاب کرم بروکلي، کرم قارچ يا انواع مشابه سوپ، سالم نگه داريد.
منبع: تناسب اندام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ بابک کاوه ئیان افزود: براساس سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان در سال گذشته دارای اضافه بار بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تناژ به شدت زیر ساخت راه و ایمنی جان مردم را در استان به مخاطره می‎اندازد، اظهار داشت: در این راستا شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال گذشته با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و این روند امسال نیز ادامه دارد.

کاوه ئیان گفت: اضافه تناژ ناوگان، علاوه بر این که سیستم ترمز خودرو را به مخاطره می‎اندازد و درصورت برخورد با خودرو‌های سواری حادثه آفرین است، زیرساخت جاده‌ای را نیز به شدت تخریب می‌کند.

وی یادآور شد: بیشترین اضافه تناژ مربوط به ناوگان حمل مصالح ساختمانی است که در محور‌های مواصلاتی "بوشهر-برازجان"، "برازجان- دالکی" و جاده‌های پیرامونی شهر‌های "کنگان"، "دیر" و "خورموج" رخ می‌دهد.

کاوه ئیان بیان کرد: نظارت بر اضافه تناژ ناوگان در قالب گشت‌های مشترک با پلیس راه و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا در کلیه محور‌ها به خصوص مبادی بارگیری معادن و پاسگاه‌های پلیس راه انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین از طریق نظارت و کنترل ناوگان باری توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری (معادن)، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اضافه تناژ صورت می‌گیرد.

کاوه ئیان یادآور شد: ناوگان باری که فاقد بارنامه یا دارای اضافه تناژ باشند، با همکاری پلیس راه مشمول توقیف وسیله نقلیه، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان می‌شوند.

دیگر خبرها

  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟