Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-با گذشت 9 روز از تصمیم جنجالی ترامپ درباره قدس، لبنان از جمله کشورهایی است که شاهد بیشترین اعتراض های مردمی به این تصمیم بوده است.

به گزارش ایرنا، شهرهای مختلف لبنان روز جمعه شاهد تجمع ها و راهپیمایی هایی در دفاع از قدس بود.
شهر صیدا در جنوب لبنان شاهد یکی از بزرگترین تظاهرات علیه ترامپ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تظاهرات که بعد از نماز جمعه از مسجد القدس تا میدان النجمه انجام شد، جمعی از علما و نمایندگان گروه های فلسطینی در کنار قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.
شیخ «ماهر حمود» دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت و از علمای شناخته شده اهل سنت در صیدا در سخنانی ضمن محکوم کردن تصمیم ترامپ، خواستار ادامه اعتراض ها در لبنان و کشورهای دیگر به این تصمیم شد.
در راهپیمایی دیگر در صیدا جمعی از جوانان دانشجوی لبنانی و فلسطینی در مسیر میدان النجمه تا میدان الشهداء در این شهر تظاهرات کردند.
در این راهپیمایی شیخ «مدرار الحبال» مفتی شهر صور و نمایندگانی از احزاب لبنان و گروه های فلسطینی نیز حضور داشتند.
راهپیمایان در شعارهای خود تاکید کردند که قدس پایتخت ابدی فلسطین است.
در بیروت پایتخت لبنان نیز تجمعی با شرکت صدها نفر در مقابل ساختمان کمیته اقتصادی اجتماعی غرب آسیا وابسته به سازمان ملل (اسکوا) برگزار شد.
در شهر طرابلس در شمال لبنان نیز تجمعی از سوی «جنبش توحید» در مسجد التوبه این شهر برگزار شد.
برخی از شهرهای منطقه البقاع در شرق لبنان نیز شاهد تجمع ها و راهپیمایی های اعتراضی بود.
دوشنبه هفته پیش نیز راهپیمایی بزرگی با شرکت ده ها هزار نفر از مردم در حومه جنوبی بیروت برگزار شد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه (15 آذر-6 دسامبر) شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی و دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را صادر کرد.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آلمان به عنوان یکی از بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از 7 اکتبر به فروش سلاح به این رژیم ادامه داد.

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک بار در سفر به تل‌آویو پیام حمایت خود را از این کشتار تکرار کردند. اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در حالی به ترکیه سفر می‌کند که خشونت‌ها در غزه ادامه دارد.
 
پلتفرم همبستگی غزه در مقابل پردیس دانشگاه فنی استانبول تجمع کرده و به سمت کنسولگری آلمان راهپیمایی کردند.

مورات عیار به نمایندگی از این پلتفرم، دلایل تجمع در مقابل کنسولگری آلمان را تشریح کرد و گفت: مردم غزه از 7 اکتبر با تقدیم شهدا مقاومت می‌کنند. مردم وظیفه شناس که انسانیت خود را از دست نداده‌اند، تظاهرات گسترده‌ای را در همبستگی با مردم فلسطین ترتیب می‌دهند. دنیا به دو دسته قاتل و مقاومت تقسیم شد. ما جلوی کنسولگری آلمان جمع شدیم تا گناه آلمان یکی از بزرگترین حامیان قاتلان را افشا کنیم. اشتاین مایر، شریک اشغال، نمی‌تواند آزادانه به ترکیه سفر کند.

 

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران