Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا در سخنانی بامداد شنبه گفت که تشکیل ائتلاف علیه ایران دیپلماتیک خواهد بود نه نظامی.

به گزارش مشرق، یک روز بعد از نمایش تبلیغاتی نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا بامداد شنبه تأکید کرد نیازی برای تغییر در مواضع دفاعی آمریکا علیه ایران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نیکی هیلی روز پنجشنبه با نمایش قطعاتی که به ادعای وی لاشه‌های موشک‌های ایران بودند، تهران را به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متهم کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، متیس در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا این شواهد ادعایی نیازمند پاسخ نظامی آمریکا هستند گفت: «پاسخ نظامی خیر.»

او در ادامه توضیح داد: «به همین دلیل بود که سفیر هیلی در آنجا بود و هیچکدام از ژنرال‌های ما در آنجا حاضر نبودند. این، تلاشی دیپلماتیک برای افشا کردن مقاصد ایران برای دنیا است.»

خبرنگار «میلیتری‌تایمز» که در محل سخنرانی متیس حاضر بوده در توئیتر نوشته متیس گفت ائتلاف‌سازی و فشار بیشتر علیه ایران دیپلماتیک خواهد بود نه نظامی.

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش از ایران بابت حمایت از دولت سوریه و گروه حزب‌الله لبنان انتقاد کرد و گفت: «کاری که ایران الان دارد انجام می‌دهد غیرقانونی است و باعث مرگ آدم‌های بی‌گناه می‌شود.»

جیمز متیس همچنین مدعی شد: «هر جا آشوب است شما رد پای ایران را می‌بینید.»

وی اضافه کرد: «افشا کردن کارهایی که آنها انجام می‌دهند، برای جامعه بین‌الملل مفید است تا آگاهی درباره آنچه اتفاق می‌افتد بالاتر برود.»

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: رئیس جمهوریخواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت اوهایو در شبکه ان‌بی‌سی گفت: فکر نمی کنم که آمریکا در مرحله کنونی باید به طور مستقیم وارد اقدام نظامی علیه ایران شود.

با این حال وی در برنامه «میت دِ پرس» این شبکه آمریکایی مدعی شد که معتقد است اگر دولت آمریکا نتواند این موضوع را درک کند که با "درگیری های فزاینده ای" مواجه ایم، وارد درگیری گسترده تری خواهد شد که حق انتخاب های آن را کمتر می کند.

این مقام آمریکایی همچنین با ادعای اینکه "آمریکا باید خط قرمزهایی را هم برای ایران مشخص کند و به آن ثابت کند که از رژیم اسرائیل دفاع خواهد کرد"، گفت: شکست آمریکا در این زمینه، تبعاتی دارد که اوضاع را خطرناک تر هم خواهد کرد.

رئیس کمیته اطلاعات آمریکا همچنین به رای کنگره در باره طرح کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سایه تهدیدها از سوی مارجری تیلور گرین نماینده جمهوریخواه از ایالت جورجیا برای برکناری وی، فعلا از رسیدگی به این طرح اجتناب کرده است.

ترنر مدعی شد: با توجه به تشدید احتمالی تنش در خاورمیانه، «متحدانی همچون اوکراین و رژیم اسرائیل به حمایت ما (آمریکا)» نیاز دارند. وی پیش بینی کرد این قانون با «حمایت قاطع» اعضای مجلس نمایندگان آمریکا مواجه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است
  • کنعانی: ایران پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است
  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد
  • آمریکا به اسرائیل دائم هشدار می‌دهد تا اقدامی علیه ایران نکند
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • جزییات پیام‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا رد و بدل شدند
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد