Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر خانه خط حوزه هنری اصفهان گفت: تخت فولاد اصفهان گنجینه‌ای از آثار خط و خوشنویسی اصفهان بوده و در این مکان تاریخی بخش وسیعی از تاریخ خط قرار گرفته که باید در خصوص شناسایی این گنجینه عظیم، اتفاقات خوبی صورت گیرد.

محسن سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به آثار خط و خوشنویسی تخت فولاد اصفهان و ضرورت شناسایی این آثار از سوی هنرمندان و مردم اظهار داشت: تخت فولاد اصفهان گنجینه‌ای از آثار خط و خوشنویسی اصفهان است، در این مکان تاریخی بخش وسیعی از تاریخ خط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آثار ارزشمندی در این مجموعه در حوزه خط وجود دارد که به دلیل تنوع زیاد قابلیت بازخوانی دارد و باید مورد مطالعه قرار گیرد؛ البته در این مورد کارهای نیز انجام شده است.

مدیر خانه خط حوزه هنری اصفهان گفت: در این مورد ابتدا باید شاخص‌های خوشنویسی و مکتب اصفهان را بازشناسی کنیم و پس از آن که شاخصه‌ها خارج شد، در مورد اصالت خط و اینکه کجا به کار گرفته شده شناسایی لازم صورت گیرد. 

وی بیان کرد: پس از آن باید هندسه خط را مورد مطالعه قرار دهیم و تشخیص دهیم در چه جایگاهی قرار و ارزش هنری آن چقدر است.

به گزارش تسنیم گورستان تخت فولاد، گورستانی متفاوت از سایر قبرستان‌ها که به واسطه قدمت و قبور متبرک آن، دومین گورستان جهان اسلام محسوب می‌شود.

 بر روی سنگ قبور این گورستان قدیمی و تاریخی نمادها و نشانه‌های تاریخی حک شده یکی از آن نمادها خط و خطوطی است که در دوره‌های مختلف بر روی قبور جای گرفته و هر کدام تغییرات خط و خوشنویسی را در تاریخ روایت می‌کنند.

تخت فولاد اصفهان موزه‌ای دائمی از تنوّع خطوط مختلف اسلامی است، آثار و خاطره بزرگان خوشنویسی و قبور برخی از اساتید بزرگ خوشنویسی در این دیار  شکوه خاصی از حیث تاریخ خوشنویسی به این آرامستان داده است.

انتهای پیام/

R41346/P1361/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی از مناطق گردشگری و تاریخی است که در طول سال بویژه درتعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران زیادی از جاجای ایران اسلامی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پرویز آژ ریگی بخشدار لادیز گفت بخش لادیز به دلیل قرار گرفتن در کنار کوه تفتان و داشتن آثار تاریخی و طبیعی و گردشگری زیادی است و ما از ۲۵ اسفندماه در۳ نقطه در بخش لادیز سیاه چادر استقبال از مسافران نوروزی بر پا کردیم .

وی ادامه داد: آثار تاریخ و طبیعی مثل قبرستان ۷۰ملا و معماری صخره‌ای و غار و آبشار لادیز و روستا‌های هدف گردشگری تمین و سیاه جنگل از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی بخش لادیز می‌توان نام برد از همه هم وطنان می‌خواهیم در نوروز به بخش لادیز سفر و از جاذبه‌های دیدنی این منطقه دیدن کنند.

 

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • بناها و عمارت‌ها گنجینه‌ای از تاریخ و تمدن کردستان
  • بازدید مسافران نوروزی از طبیعت بکر و آثار تاریخی گرمی
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر آثار فاخر به زبان‌های زنده دنیا هستیم
  • روستای نجنه، گنجینه گردشگری بانه
  • نی ریز پذیرای میهمانان نوروزی