Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر رسانه‌ای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام: رأی اینکه بدانیم کدام رسانه در کشور دارای بیشترین تاثیر است باید به انتخابات نگاه کنیم، تنها جایی که می‌توانیم تاثیر رسانه‌ها را شاهد باشیم، انتخابات است

دکتر محمد سلطانی فر استاد دانشگاه ومدیر تحقیقات رسانه‌ای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو در خصوص نقش رسانه‌ها در مدیریت درست افکار عمومی گفت: متاسفانه نگاه ما به افکار عمومی از بالا به پایین است و این نگاه اشتباه است که می‌توان افکار عمومی را هدایت و یا مهندسی کرد، در واقع باید همراه افکار عمومی بود تا بتوان آن را بشناسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچند صدا و سیما به دلیل تعدد شبکه‌های خود می‌تواند چنین نقشی در هدایت افکار عمومی داشته باشد، اما به دلیل اینکه این نهاد افکار عمومی را به درستی نشناخته از قافله جا مانده است.
سلطانی فر در پاسخ به این سوال که آیا رسانه‌ها در مسئله برجام اطلاعات را به درستی در اختیار افکار عمومی قرار داده اند پاسخ داد: خیر چرا که از قبل برنامه ریزی لازم صورت نگرفته بود، اساساً وزارت امورخارجه به هیچ عنوان باور نداشت که رسانه‌ها می‌توانند در خدمت آن‌ها باشند و به همین دلیل کمپینی قبل، حین و بعد از مذاکره را ندیدم.
این استاد دانشگاه مصداق تاثیرگذاری رسانه‌ها را در انتخاب عنوان کرد و افزود: برای اینکه بدانیم کدام رسانه در کشور دارای بیشترین تاثیر است باید به انتخابات نگاه کنیم، تنها جایی که می‌توانیم تاثیر رسانه‌ها را شاهد باشیم، انتخابات است و در این رویداد می‌توانیم متوجه شویم که کدام رسانه بیشترین تاثیر را دارد.
مدیر مسئول روزنامه صبح اقتصاد یکی از مشکلات عدم انتقال اطلاعات درست به مخاطبین را غیر حرفه‌ای بودن روزنامه نگاری عنوان کرد و گفت: ما هزینه زیادی برای روزنامه نگاری صرف نمی‌کنیم و محفل روزنامه نگاری را تخصصی نکرده ایم، اکثراً افرادی روزنامه‌نگار شده اند که برای روزی و ارتزاق خودشان می‌نویسند و همین عامل باعث شده که متاسفانه روزنامه‌نگاری ما رشد نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مهمترین محور بیانات ایشان در این دیدار به شرح زیر است:

تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است

 

  دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی