Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@19:31:00 GMT

ژاپن به طور یکجانبه کره شمالی را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۹۸۴۸

دولت ژاپن امروز شنبه اعلام کرد که به طور یکجانبه تحریم های تازه ای را علیه شماری از شرکت های کره شمالی اعمال کرده است تا این کشور را برای توقف برنامه تسلیحاتی اتمی تحت فشار اقتصادی بیشتری قرار دهد.

به گزارش ایرنا، این تحریم ها به نوشته روزنامه 'ژاپن تودی' در شرایطی صورت می گیرد که پیشتر چین هر گونه تحریم علیه کره شمالی را خارج از چارچوب شورای امنیت و نادرست دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ژاپن می گوید که دارایی های 19 شرکت کره شمالی را ضبط کرده است تا این کشور حاضر به مذاکره شده و برنامه تسلیحات هسته ای و موشکی بالستیک خود را متوقف کند.

وزارت خارجه ژاپن در بیانیه ای آورده است: شرکت های ذیربط در زمینه ذغال سنگ و کشتیرانی و نفت تجارت می کرده و کارگران کره شمالی را به خارج از کشور اعزام می کرده اند.

این تحریم هاپس از آن اعمال می شود که کره شمالی در پایان ماه گذشته میلادی یک موشک قاره پیمای بالستیک از مدل 'هوا سونگ 15 ' پرتاب کرد که در دریای ژاپن فرود آمد.

یوشیهیدا سوگا سخنگوی ارشد دولت ژاپن از این اقدام حمایت کرده و تحریم های یکجانبه را در چارچوب تحریم های شورای امنیت و پاسخی به این آزمایش موشکی دانسته است.

این گزارش حاکی است یک شرکت رایانه ای کره شمالی که در کشورهای آلمان، چین ، سوریه ، هند و امارات فعال است از جمله شرکت های تحریم شده است.

وزارت خارجه ژاپن تصریح کرده که با این تحریم جدید تاکنون 56 شرکت و گروه مرتبط با کره شمالی و 62 نفر دیگر در ارتباط با برنامه هسته ای و موشکی این کشور تحریم شده اند.

منبع: ایرنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند

از روزنامه جونگانگ دیلی، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهاد‌هایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیرو‌های مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین