Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:56:17 GMT

کمربندی یا بلوار!

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۰۱۹۴

کمربندی یا بلوار!

کمربندی جاده‌ای است که دور شهر کشیده می‌شود تا خودروها مجبور به گذشتن از داخل شهر نباشند اما کمربندی بروجرد شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و از دل شهر می‎گذرد و بیشتر به بلوار شبیه است تا خط کمربندی.

کمربندی بروجرد یکی از محورهای پرخطر بوده و با وجود اینکه اقداماتی در سال‌های اخیر برای ساماندهی آن صورت گرفته ولی در سال جاری چندین مورد واژگونی در آن رخ داده که منجر به فوت چند تن هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کمربندی بروجرد جایگاه اصلی خود را به عنوان یک کمربندی که می‌تواند شهر را از ترافیک سنگین و آلودگی صوتی نجات دهد از دست داده است.

کمربندی بروجرد به طول 7 کیلومتر ازجمله نقاط حادثه‌خیز رانندگی در این شهرستان است که براساس آمار و ارقام سالانه نزدیک به ۳۰ نفر در این محور براثر وقوع تصادفات رانندگی کشته و مجروح می‌شوند.
 

نصب دوربین در محور کمربندی بروجرد ضروری است
 

علی ابراهیمی رئیس پلیس راهور بروجرد در این باره، اظهار کرد: مردم هنوز تصور می‎کنند که این محور کمربندی است اما ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ضلع شمال غربی کمربندی را سبب نادیده گرفتن این محور به‌عنوان کمربندی توسط رانندگان شده است. این محدوده نیازمند نصب دوربین مکانیزه ثبت تخلفات است تا جرائم رانندگی در آن کنترل شود.

رئیس پلیس راهور بروجرد بیان کرد: براساس قانون اگر تصادفات منجر به فوت و جرح در نقطه‌ای بیشتر از 30 فقره باشد آن نقطه حادثه‌خیز است که این نکته شامل بروجرد می ‎ شود.

مصطفی جعفری دادستان بروجرد نیز دراین باره اظهار کرد: طی دو سال اخیر 20 نفر در این محور فوت کرده‎اند. ورودی شهر بروجرد از طرف ملایر بسیار نامناسب است که این خود تصوری بد در ذهن مسافران ایجاد می‎کند.

دادستان بروجرد خاطرنشان کرد: هزینه اصلاح و بهسازی محور کمربندی در مقایسه با دیگر هزینه‌هایی که در شهر می‌شود ناچیز است. نصب چند سرعت ‎ کاه، علائم راهنمایی و رانندگی، شانه ‎ سازی، نصب حفاظ و گاردریل و مواردی از این قبیل نیازمند تامین اعتبارات قابل توجهی نیست.

وی بیان کرد: صرف هزینه ‎ های رفع و اصلاح عیوب محور کمربندی بروجرد از سوی شهرداری و اداراتی مانند راه و شهرسازی و راهداری در مجموع به اندازه دیه یکی از افرادی نیست که در این محور جان خود را از دست داده ‎ اند.

اصلاح کمربندی نیاز به این‌همه جلسه و مصوبه ندارد و 15 روز از مصوبات جلسه قبل می‌گذرد ولی کاری در این منطقه صورت نگرفته است. در ضمن نصب سرعت‌گیر در این محور به‌عنوان یک مسکن مقطعی است در حالی‎که باید رانندگی با اطمینان خاطر باید در میان مردم به‌درستی نهادینه شود.
 

همچنین کیانی معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد در این باره گفت: در بازدید میدانی صورت گرفته از محور کمربندی بروجرد، 35 نقطه حادثه ‎ خیز در این محور شناسایی و احصاء شده است. با توجه به اینکه محور کمربندی بروجرد به معبری درون شهری تبدیل شده است، وظیفه نظارتی و پوشش ترافیکی این مسیر به پلیس راهور محول شده است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد ادامه داد: در راستای رفع نقاط حادثه ‎ خیز محور کمربندی بروجرد، تامین قیر مورد نیاز برای لکه ‎ گیری و ایجاد سرعت ‎ گیرها به اداره راه و شهرسازی محول شده است. نصب علائم راهنمایی و رانندگی که سرعت مجاز حرکت در محور کمربندی بروجرد به عنوان یک معبر شهری را تعیین می ‎ کنند، به خودی خود عامل بازدارنده ای برای سرعت بالای وسایل نقلیه است.
 

علی کورانی‎فر معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد نیز در این باره، اظهار کرد: جلسات کارشناسی زیادی در خصوص محور کمربندی برگزار و زمان رفع نقاط حادثه ‎خیز و نواقص این محور طولانی شده است.

وی با بیان اینکه نواقص محور کمربندی بروجرد هرچه سریع ‎تر توسط متولیان رفع شود، افزود: مدیران دستگاه ‎ های اجرایی متولی در خسارات انسانی محور کمربندی بروجرد مقصر هستند. شهرداری نباید معطل تامین قیر مورد نیاز برای لکه‎ گیری و ایجاد سرعت ‎ گیرهای مورد نیاز در محور کمربندی باشد و کار را ظرف یک ماه آینده انجام دهد.

کورانی‎فر اضافه کرد: اداره راهداری باید تا یک ماه آینده نسبت به نصب حفاظ و نیوجرسی در طول محور کمربندی و در مناطق مورد نیاز اقدام کند، تا از این طریق میزان ایمن ‎ سازی این مسیر بالا برود. اداره راهداری باید در اسرع وقت نسبت به جانمایی نصب این علائم اقدام کند و تابلوها را تحویل شهرداری دهد، تا این نهاد نیز طرف 2 هفته آینده این بخش از کار را به انجام برساند.

ایجاد کمربندی جدید در بروجرد یک امر ضروری است و تا تحقق این مهم باید با نصب علائم سرعت مجاز حرکت، سرعت ‎ کاه و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز میزان وقوع تصادفات منجر به جرح و فوت را در محور کمربندی کنونی بروجرد کاهش داد. با توجه به اینکه در این محور خودروهای سبک و سنگین تردد می‌کنند نیاز است تابلوها، دوربین‌ها و سرعت‌گیرهایی در جاده نصب شود تا اجازه سرعت بالا به رانندگان داده نشود.

گزارش از زهره گودرزی خبرنگار ایسنا 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد

دکتر امین مهدی‌زاده گفت: ۴۸۵ مورد بازدید بهداشتی از این اماکن صورت گرفته و ۳۴۰ کیلوگرم فرآورده تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف ضبط شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد موارد بازدید شده ۲۸ فقره پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد بیان کرد: یکی از رسالت های مهم سازمان دامپزشکی کشور نظارت بهداشتی بر کلیه فراورده های خام با منشا دامی از مزرعه تا سفره مردم است.

مهدی زاده اضافه کرد: این طرح از ۱۹ اسفند سال گذشته تا ۲۱ فروردین ماه جاری با هدف نظارت بر کلیه مراکز عرضه فراوده های خام دامی شهرستان بروجرد شامل قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، رستورانها و اغذیه فروشی ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز قطعه بندی و بسته بندی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح تیم‌های سیار متشکل از کارشناسان اداره دامپزشکی بروجرد به صورت تخصصی و یا در قالب گشت مشترک با تعزیرات حکومتی، بهداشت محیط، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان مشارکت داشتند.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد تاکید کرد: در این راستا موارد انطباق نداشتن با ضوابط بهداشتی دامپزشکی صورتجلسه و مشمول اخطار، معرفی به مراجع قضایی و یا پلمب و جلوگیری از فعالیت قرار گرفتند.

منبع: ایرنا 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز
  • کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید
  • قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد
  • موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در بروجرد ایجاد می‌شود
  • احداث موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در بروجرد
  • عملیات تکمیل کمربندی جنوب غرب و پل زیرگذر آبنیل به طول ۵ کیلومتر در دست اجرا است
  • بیش از ۸ هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • تصادف ۳ خودرو در جاده اراک به بروجرد یک فوتی برجا گذاشت