Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد، احتمالاً شورای امنیت فردا با محوریت بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی واشنگتن جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

ایران آنلاین /ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل شب گذشته در کنفرانس خبری اظهار داشت، پیش‌بینی می‌شود که پیش‌نویس قطعنامه اواخر شب گذشته با جوهر آبی تدوین شد و تنظیم پیش‌نویس قطعنامه با جوهر آبی به این معناست که می‌توان به این پیش‌نویس بعد از گذشت ۲۴ ساعت از آن رای داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده فلسطین مضمون این پیش‌نویس را مشخص نکرد اما افزود: رایزنی‌ها درباره چارچوب نهایی پیش‌نویس قطعنامه همچنان ادامه دارد.

پیشتر منابع دیپلماتیک پیش‌بینی کرده‌ بودند که کشورهای عربی روز دوشنبه ‌پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مطرح کنند.

یکی از این منابع به خبرگزاری تاس روسیه گفت: پیش‌نویس قطعنامه‌ای که بین اعضای شورای امنیت توزیع شده تثبیت اصول حل و فصل درگیری‌های اسرائیل و فلسطین است و در آن آمده که وضعیت شهر قدس باید در جریان مذاکرات مستقیم دو طرف تعیین شود.

به موجب این سند که بخش‌هایی از آن به دست خبرگزاری تاس رسیده، هر گونه تصمیم‌گیری و تدابیری که ماهیت قدس، وضعیت حقوقی و بافت جمعیتی آن را تغییر دهد غیرقانونی و باطل است و باید لغو شود.

در ششم دسامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رسما قدس (بخش شرقی و غربی آن) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت کشورش به این شهر را صادر کرد.

در واکنش به این تصمیم آمریکا تظاهرات کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای غربی همچنان ادامه دارد و تمامی کشورها نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده‌اند. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ کاخ سفید به احتمال گسترش جنگ در منطقه و تصمیم اسرائیل درباره چگونگی پاسخ به ایران

به گزارش همشهری آنلاین، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز درباره حملات ایران گفت که اغلب آنها از خاک ایران انجام شد و «سایر آن‌ها از سوی عوامل ایران در عراق، لبنان و یمن انجام شد».

وی افزود «مشارکت ما در مقابله با حملات دیروز (بامدادی)، جلوگیری از آن بود و اعتقاد نداریم که موضوع به یک جنگ منطقه‌ای گسترش یابد».

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه گفت که «مشارکت نظامی ما در مقابله با حمله ایران، نشانه تعهد محکم ما به امنیت اسرائیل است».

کربی همچنین ضمن بیان این که ایران صدها پهپاد و موشک در حملات تنبیهی خود علیه اسرائیل بکار برد، مدعی شد این حملات خسارات قابل توجهی وارد نکرد؛ این ادعا در حالی است که تصاویر متعدد منتشر شده اصابت پرتاب‌های ایران به اهداف مورد نظر را نشان می‌دهد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت که «این به اسرائیلی‌ها بستگی دارد که درباره انجام و چگونگی پاسخ تصمیم‌گیری کنند».

کد خبر 844395 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • چرا جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه‌ پایان یافت؟ | پاسخ مهم سخنگوی وزارت امور خارجه
  • جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه پایان یافت
  • پایان بدون صدور قطعنامه؛ در جلسۀ شورای امنیت چه گذشت؟
  • پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه
  • پاسخ کاخ سفید به احتمال گسترش جنگ در منطقه و تصمیم اسرائیل درباره چگونگی پاسخ به ایران
  • وزرای خارجه اتحادیه اروپا با درخواست تنش‌زدایی تشکیل جلسه می‌دهند
  • شورای امنیت به درخواست اسرائیل تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه اضصراری شورای امنیت در پی پاسخ ایران به اسرائیل
  • اسرائیل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شد