Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا از تخریب هفت کومه شکار غیرمجاز پرندگان وحشی و نیز تعیین مجازات حبس برای متجاوز به اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

حمزه عشوری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: طی اقدام مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا و یگان حفاظت استان، با دستور دادستان صومعه سرا، هفت کومه شکار در روستاهای حاشیه تالاب تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با توجه به ممنوع بودن شکار در سالجاری، ماموران یگان حفاظت نسبت به تخریب کومه های غیرمجاز اقدام و با متخلفان برخورد قاطع می کنند.
به گفته عشوری، ماموران یگان حفاظت محیط زیست طی چند روز گذشته یک قبضه اسلحه دو لول به همراه چهار قطعه پرنده خوتکا را در روستای صوفیانده کشف و ضبط کرده اند.
وی از برخورد قاطع محیط زیست با تخریب گران اراضی ملی و تالابی خبر داد و افزود: با شکایت اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا ، متخلف تخریب و تجاوز به اراضی ملی و حریم تالاب به مساحت یک هزار متر مربع، به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.
پاسگاه محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت 360 هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند.
شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان، دارای 21 هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی است.
خبرنگار:فرزاد حسن پور**انتشاردهنده:کبیری
7292/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان مرزی میرجاوه از پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال در فروردین ماه سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان مرزی میرجاوه از پیشگیری از تصرف حدود 100 هکتار از اراضی دولتی این شهرستان به ارزش سه هزار میلیارد ریال در فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

عبدالجبار اودک افزود: با هوشیاری و تلاش یگان حفاظت از اراضی این اداره و اداره‌کل راه و شهرسازی استان زمین‌های مذکور در همان مرحله نخست پیش از انجام هرگونه اقدام فیزیکی از سوی متصرفان شناسایی و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی با قدردانی از همکاری و مساعدت دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و معتمدین گفت: در راستای منافع عامه و با هدف صیانت از اراضی دولتی، یگان حفاظت از اراضی این اداره همسو با سیاست های اداره کل راه و شهرسازی استان با بهره گیری از اصل اساسی پیشگیری، حتی بعد از ساعات اداری و در ایام تعطیل نیز از اراضی ملی بازدید نموده و در صورت بروز هرگونه مورد تصرف به فوریت اقدام به رفع آن می‌کند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان میرجاوه تاکید کرد: همچنین یگان حفاظت این اداره با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

وی گفت: از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن 1656 و یا شماره پیامک 300041735 به یگان حفاظت از اراضی‌ دولتی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست