Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تفکر و رفتار شهدا حامل پیام عزتمندی، درایت و بصیرت است و انتقال این منش در جنبه های فردی و اجتماعی به نسل جدید سرمایه ای است که کشور را در برابر هر تهدید دشمن بیمه می کند.
وی گفت: فرزند شهیدم در ادای فرایض دینی و رعایت ادب و اخلاق در میان اقوام و دوستان زبانزد بود و خدمت به خلق خدا، فروتنی و تواضع با جان و دل لمس کرده بود و در عمل رعایت می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جامعه کنونی به شدت نیازمند الگوهای اخلاقی دین مدار است و بیان روش زندگی و اعتقادات شهدا می تواند جرقه ای در بهبود رفتارها و اصلاح شرایط کنونی در ارتباطات اجتماعی باشد.
این پدر شهید بیان کرد: فرزند شهیدم حس مسئولیت پذیری را از سنین پایین در خود نهادینه کرده بود به طوریکه از 13 سالگی کلید دار مسجد محله بود و هر شب با برگزاری برنامه های قرآنی و مرثیه خوانی جوانان را به سمت سوی سیره اهل بیت(ع) هدایت می کرد.
وی گفت: این شهید والامقام با وجود سن کم در همه جریانات پیروزی انقلاب اسلامی در اراک شرکت می کرد و چندین بار به همراه دوستان هم سن و سال خود به دام ماموران ساوک افتاد و در زندان شکنجه های زیادی را تحمل کرد و این به معنای درک عمیق او و مسئولیت پذیری اجتماعی و تحولات پیرامونی بود.
این پدر شهید اضافه کرد: فرزند شهیدم زمانی که زندانی ساواک بود شکنجه های طاقت فرسایی را متحمل می شد اما به محض آزادی اقدام های سیاسی خود را از سر گرفت و در صحنه های تظاهرات شرکت می کرد و این مهم نشان از ثابت قدمی و اراده محکم وی بر روی اعتقاداتش داشت و این مسئله باید امروز نیز بین جوانان کشور تقویت شود.
وی گفت: عشق و ارادت به امام راحل و انقلاب اسلامی در وجود فرزندم موج می زد به طوری که فرامین و دستورات ایشان را فصل الخطاب آحاد جامعه ایران اسلامی می دانست و این مهم رمز موفقیت رزمندگان اسلام در برابر دشمنان بود چرا که در منازعات با دشمن تجهیز نظامی اگرچه مهم است اما باور و اعتقاد سدشکن است.
این پدر شهید ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی فرزند شهیدم به عنوان بسیجی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در آبان ماه سال 1362 در عملیات والفجر چهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
این پدر شهید وصیت نامه فرزند شهید خود را در اختیار ایرنا قرار داد که در فرازی از آن آمده است: فرامین امام شهدا به نفع مردم و جامعه است بنابراین از طرف خودم و تمام جوانان ایران زمین که در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور دارند و از ملت ایران تقاضا دارم که امام عزیزمان را تنها نگذاشته و تا پای جان از ایشان و ارزش های اسلامی حمایت کنند.
ملت ایران اسلامی آسوده باشند چرا که رزمندگان اسلام در جبهه های جنوب و غرب کشور با توکل بر خدا و عشق به پیر جماران با تمام وجود از خاک و ناموس وطن صیانت می کنند و اجازه دست درازی به خاک این سرزمین را به هیچ قدرتی در جهان نمی دهند.
هم اکنون چندین کشور و ابرقدرت جهان صدام و رژیم بعثی عراق را حمایت می کنند اما رزمندگان ایران اسلامی با تقوای الهی و عشق به وطن و خمینی کبیر اگر لازم شود در مقابل تمام دنیا نیز ایستادگی می کنند.
در جبهه ها هیچ کس از شهادت و اسیر شدن ترس و واهمه ای ندارد چرا که سربازان راه عشق می دانند که بر حق و پیروز هستند بنابراین از تمام جوانان ایران زمین درخواست می کنم که وحدت و تقوای رزمندگان اسلام را در تمامی مراحل زندگی الگوی خود قرار دهند.
خواهران و مادران در نقاط مختلف میهن اسلامی باید بدانند که دفاع از حریم ناموس یکی از مهمترین دلایل حضور جوانان در جبهه های نبرد حق علیه باطل است و آن ها نیز باید با حفظ حجاب و عفت خود توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
شهید عباس محمدی در شهریور ماه سال 1339 در شهر شازند استان مرکزی متولد شد و در آبان ماه سال 1362 در عملیات والفجر چهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کار سخت و بار سنگین بوده اما آنچه پشتیبان حقیقی است روح بلند خود شهدا می‌باشد.

وی بیان داشت: بدانید شهدا مردم و مدیران و…را تنها نگذاشته اند و حامی هستند، باید ما عزم خود را جزم کنیم و با انگیزه تمام عیار وارد میدان شویم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به کنگره‌های برگزار شده در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: دو کنگره بزرگ در استان برگزار شده است و مدام شاهد کنگره‌ها بوده ایم؛ به صورت مدام تلاش شده یاد شهدا زنده بماند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش‌ها برای برگزاری کنگره‌های پیشین زیاد و عرصه مهمی برای جهاد تبیین، مکتب، مرام و راه شهدا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آثار ماندگار کنگره شهدا در سال‌های گذشته تصریح کرد: ۲۰ بهمن ماه، روز چهارمحال و بختیاری که بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام بود، هویت ساز شد.

وی درباره مطالبه مقام معظم رهبری برای برگزاری کنگره بیان داشت: باید آرمان شهدا زنده بماند و هنر به معنای واقعی رنگ و جلای شهدایی پیدا کند، باید هنرمندانه بتوانیم آرمان شهدا را در جامعه ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید جلسات متعدد و پی در پی داشته باشیم گفت: وحدت و انسجام خوبی در بین دستگاه‌ها این استان وجود دارد.

وی گفت: باید تمام ظرفیت‌ها را به میدان بیاوریم تا شاهد ادای حق بزرگ باشیم.

کد خبر 6087913

دیگر خبرها

  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • ورزشکاران الگوی اخلاقی جامعه هستند