Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به اعتقاد کارشناس مسائل جهان عرب، اقدامات غير دموکراتيک حکومت بحرين موجب آبروريزي براي غربي­‌ها ازجمله آمريکايي­‌ها شده است. توافق اخير طرفين نيز به دنبال سرازير کردن سلاح‌هاي از رده خارج آمريکايي به دولت‌هاي مرتجع منطقه است. «عبدالهادي ضيغمي»، کارشناس مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري تسنيم، در خصوص اهداف واشنگتن از انعقاد قراردادهاي تسليحاتي با کشورهاي عربي منطقه، با اشاره به اينکه آمريکا به دنبال سرازير کردن سلاح‌هاي از رده خارج خود به دولت‌هاي مرتجع منطقه است، بيان داشت: ارتجاع عربي به دنبال سرپوش گذاشتن بر چالش­‌هاي داخلي خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با توجه به اقدامات غير دموکراتيک حکومت آل خليفه در چارچوب سرکوب اعتراضات مردمي و سفري که اخيراً وليعهد بحرين به آمريکا داشت، تأکيد کرد: مي­‌توان گفت که واشنگتن با فراخواندن وليعهد بحرين از اقدامات خشونت‌بار دولت اين کشور انتقاد کرده است.
کارشناس مسائل جهان عرب با تأکيد بر سرکوب شدن انقلاب 14 فوريه بحرين از سوي حکومت اين کشور و خشونت­‌هايي که عليه مردم به کار رفته است، اشاره داشت: اقدامات غير دموکراتيک حکومت بحرين موجب آبروريزي براي غربي­‌ها از جمله آمريکايي­‌ها شده است.
وي با اشاره به توافقات تجاري اخير بحرين و آمريکا و تصميم حکومت آل خليفه براي خريداري تسليحات از اين کشور تأکيد کرد: طرفين يک قرارداد 10 ميليارد دلاري تجاري از جمله براي خريد سلاح امضا کرده‌اند.
ضيغمي با توجه به غير قابل استفاده بودن تسليحات خريداري‌ شده براي حکومت بحرين گفت: قرارداد 10 ميليارد دلاري نفع چندان بزرگي براي آمريکا نخواهد داشت. آل خليفه نيز نمي‌تواند اين سلاح‌ها را عليه مردم خود به کار ببرد.
وي با تأکيد بر تلاش واشنگتن براي افزايش فروش­‌هاي تسليحاتي خود و کنار گذاشتن تسليحات انبار شده اشاره داشت: قرارداد تسليحاتي بحرين و آمريکا تنها توافقي براي دريافت پول از حکومت بحرين محسوب مي­‌شود.
کارشناس مسائل جهان عرب با اشاره به ديدگاه واقعي ترامپ در قبال کشورهاي عربي از جمله بحرين و تلاش آمريکا براي خارج ساختن سرمايه­‌هاي اين کشورها تأکيد کرد: توافق اخير بحرين و آمريکا نيز به دنبال سرازير کردن سلاح‌هاي از رده خارج آمريکايي به دولت‌هاي مرتجع منطقه است.
وي با توجه به هدف بزرگنمايي حمايت­‌هاي واشنگتن از کشورهاي مرتجع عربي گفت: ارتجاع عربي از جمله حکومت بحرين چنين حمايت­‌هايي را از لحاظ رسانه‌اي بزرگ مي­‌کنند تا بر تحولات داخلي کشورهاي خود سرپوش بگذارند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن

رسانه‌های یمن از تجاوز نیروهای آمریکا یی و انگلیسی به مناطقی در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنش‌آمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.

دیگر خبرها

  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال