Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار لرستان گفت: بودجه آموزش و پرورش از ملي به استاني تبديل شده است.
گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، سيد موسي با بيان اينکه لايحه بودجه 97 توسط دولت به مجلس تقديم شده و وضعيت استان در بودجه امسال در شوراي برنامه‌ريزي لرستان مورد بررسي قرار گرفت، اظهار داشت: علي‌رغم اينکه اعتبارات عمراني در کشور کم شده و ميانگين اعتبارات عمراني استان‌ها حدود 12.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد کاهش‌يافته اما براي استان لرستان اين کاهش کمتر از ميانگين است.
وي با بيان اينکه در طرح‌هاي ملي نيز همه استان‌ها کاهشي در اعتبارات ملي دارند، افزود: خوشبختانه امسال الگويي در بودجه پيش‌بيني‌شده که مدل مشارکت عمومي خصوصي است و اقدام خوبي به شمار مي‌رود؛ طبق اين الگو تعداد زيادي از پروژه‌ها وارد اين مدار شده است تا بتوانند از ساير روش‌هاي تأمين مالي استفاده کنند.
خادمي با اشاره به اينکه تعداد زيادي از پروژه‌هاي ما در جدول طرح‌هاي عمومي و خصوصي آمده است، گفت: اميدواريم بتوانيم تحرکي به اين پروژه‌ها بدهيم.
استاندار لرستان همچنين با اشاره به جايگاه استان در جدول بودجه 97 اضافه کرد: در بودجه استاني هشتم يا نهمين استان و در بودجه کلي کمتر از 15استان به شمار مي‌رويم.
وي ادامه داد: بودجه عمراني استاني ما حدود 750 ميليارد تومان است علاوه بر آن بودجه عمراني ملي و بودجه عمراني استاني ويژه نيز داريم.
خادمي عنوان کرد: اتفاق مهمي که در بودجه امسال افتاده اين است که بودجه آموزش‌وپرورش از ملي تبديل به استاني شده است و چون عدد بودجه آموزش‌وپرورش بالا است بودجه جاري استان به ‌شدت افزايش‌ يافته است.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: اين موضوع امتيازات و معايبي دارد که اميدواريم بتوانيم از امتيازها استفاده و معايب را به حداقل ممکن برسانيم.
وي با اشاره به پروژه‌هاي سدسازي استان گفت: اين پروژه‌ها چند نوع هستند به‌طوري‌که يک سري مطالعه شده‌اند، خيلي‌ها مشکل تخصيص آب ‌داشته و در ابتداي کار هستند، تعدادي ديگر شروع‌ شده‌ اما تخصيص آب ندارند.
خادمي اظهار داشت: دولت و وزارت نيرو اين پروژه‌ها را متوقف کرده‌اند و يک سري تنها به دليل کمبود اعتبار رها شده‌اند.
ستاندار لرستان بيان داشت: بايد تلاش کنيم تخصيص آب بگيريم ولي تاکنون استان در اين زمينه موفق نبوده است.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به پيگيري‌هايي که شده دو پروژه که متوقف مانده بود ازجمله سد معشوره و بختياري وارد مدار شد و براي سد تاج امير و شهيد بروجردي نيز تلاش مي‌شود مشکل حل شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳، با گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول (۱۰- ج) در خصوص اعتبارات استانی موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در توضیح این بخش،گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی است که ریالی در آن تغییر نکرده است. در بخشی از جدول آمده که حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه های جهادی اختصاص داده شود که به طور مساوی بین تمام استان‌ها تقسیم می شود.

کد خبر 6092737 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم