Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ولی پور مطلق، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای توسعه گلخانه های سطح استان برنامه های مدون و مشخصی داریم و تمام تلاش ما برای استفاده مناسب بهره برداران این حوزه است که از تسهیلات ویژه ای برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه امکان صدور پروانه برای گلخانه های از 500 متر مربع به بالا وجود دارد،افزود: پرداخت تسهیلات 150 میلیون ریالی قرض الحسنه با باز پرداخت 2 ساله جهت تشویق متقاضیان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه گفت:پرداخت تسهیلات 10 درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی جهت احداث و تجهیز گلخانه ها با عاملیت پست بانک و همچنین پرداخت تسهیلات 14 درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی جهت احداث و تجهیز گلخانه ها با عاملیت بانک کشاورزی صورت می پذیرد که متقاضیان می توانند اقدامات مربوطه را برای دریافت تسهیلات انجام دهند.

ولی پور مطلق افزود: در خصوص طرح برنامه اشتغال فراگیر روستاییان و عشایر، تسهیلات با کارمزد حداکثر 6 درصد و بازپرداخت 6 ساله پرداخت می شود.


وی گفت: در خراسان جنوبی 185 واحد گلخانه ای با سطح زیرکشت 60 هکتار فعال استکه بیشترین سطح زیرکشت گلخانه های استان با 17.9 هکتار به شهرستان فردوس و پس از آن با 14 هکتار به شهرستان قاین اختصاص دارد.


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون 8 هزار و 200 تن انواع محصولات گلخانه ای امسال در خراسان جنوبی تولید شد،افزود:75 درصد محصولات گلخانه ای استان در داخل مصرف و 25 درصد به استان های همجوار ارسال می شود.


ولی پور مطلق با بیان اینکه بیشترین تولید محصولات گلخانه ای مربوط به خیار ، گوجه فرنگی و گل رز است،گفت: تولید محصولات گلخانه ای خراسان جنوبی باید تا پایان سال به 11 هزار تن برسد.

انتهای پیام/ب


تولید 8 هزار و 200 تن انواع محصولات گل خانه ای در خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه به دنبال کسب و کار بانوان برای بهبود شرایط معیشت آنها هستیم، ابراز داشت: به این منظور تلاش شد تا سهم پرداخت مشاغل خانگی به بانوان افزایش یابد.

وی ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی به بانوان پرداخت شد، افزود: هدف از این مهم استقلال مالی، توانمند سازی بانوان و زنان سرپرست خانوار است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از کاهش دو درصدی نرخ بیکاری بانوان طی سال گذشته در کشور خبر داد و ابراز داشت: می‌توان گفت پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی توانسته در این کاهش بیکاری اثر گذار باشد.

خزعلی ضمن بیان اینکه برای سال جاری نیز روند کاهش نرخ بیکاری برای بانوان در دست پیگیری است، تصریح کرد: امیدواریم بانک‌ها نیز برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان همکاری بیشتری داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه در کنار همه اینها بازار فروشی نیز برای تولیدات بانوان نیز لازم است، افزود: مکان‌یابی برای این بازارچه‌ها و ایجاد یک پلتفرم مجازی در دست اقدام قرار دارد.

کد خبر 6081835

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای