Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمدل بامری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه میلیارد و 931 میلیون و 700 هزار و 793 ریال مجموع بدهی این افراد بوده است که با پیگیری های این نهاد سه میلیارد و 331 میلیون و 700 هزار و 793 ریال آن مورد گذشت شکات قرار گرفت.
وی افزود: همچنین 600 میلیون ریال از محل منابع ستاد دیه سیستان و بلوچستان برای آزادی این زندانیان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اینک 69 زندانی جرائم غیرعمد با بدهی 9 میلیارد و 464 میلیون و 136 هزار و 796 ریال در زندان های این استان بسر می برند.
بامری ادامه داد: سوانح رانندگی، مهریه و نفقه و تصادف شایع ترین جرائم زندانیان غیر عمد در سیستان و بلوچستان است.
وی از علما، ریش سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه های معقول آگاه کنند.
وی همچنین از شکات خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان می توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت 6104337770113635 بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامکی *780*7777054# نیز پرداخت کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد

محمدهادی طهرانی‌مقدم  اظهار کرد: در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان رخ داد بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰درصد دیدند.

وی افزود: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی سیستان وبلوچستان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شدند.

وی بیان کرد: همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شدند.

طهرانی‌مقدم گفت: برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

وی بیان کرد: در مجموع بارندگی های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی های هواشناسی ممکن است بارندگی هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد