Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@07:09:10 GMT

عجیب ترین درخت دنیا را از نزدیک ببینید + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۲۶۶۳

عجیب ترین درخت دنیا را از نزدیک ببینید + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ Three Life نام درختی عجیب و غریب در پارک فلوریدای آمریکاست، پارکی بزرگ با سرگرمی‌های بسیار که کمپانی مشهور والت دیزنی  سال 1998 آن را افتتاح و بروی علاقمندان گشود.

اما درخت مورد نظر ما درختی 44 متری است که توسط یک تیم بین‌المللی صنایع دستی در تلاشی 18 ماهه تبدیل به یک اثر هنری خارق‌العاده با مجسمه 325 حیوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنه اصلی درخت 45 شاخه شده و این شاخه‌ها خود به تنهایی به  756 شاخه دیگر تبدیل شدند. طول هر شاخه حدودا 30 سانتی‌متر است. فیل، مار، سوسمار، اسب دریایی، عقاب، میمون، ماهی، مار و گوزن تنها بخشی از انبوه حیوانات تراشیده شده بر روی این درخت سحر آمیز است.

این شاهکار هنری در حقیقیت یکی از زیباترین ساختارهای جهان در پارک والت دیزنی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار تفرجگاه پارک ملی گلستان آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی است

وحید خیرآبادی روز دوشنبه در بازدید از تفرجگاه گلشن گفت: زیرساخت‌های اولیه مانند دسترسی به آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و نمازخانه در این چهار تفرجگاه‌ها و همچنین منطقه گلشن و میرزابایلو به واسطه مرکزیت بازدیدکنندگان از موزه تاریخ طبیعی فراهم است.

وی افزود: آمار بالای تردد خودرو‌های عبوری گردشگران و مسافران با توجه به قرارگیری در مسیر زوار مرقد امام هشتم (ع) و تنوع قومیتی ساکنان در روستا‌های حاشیه این پارک در کنار ویژگی‌های طبیعی و گونه‌های جانوری و گیاهی و تنوع اقلیمی از مزیت‌هایی است که پارک ملی گلستان را در مقایسه با دیگر پارک‌های ملی شاخص کرده است.

به گفته وی، پارک ملی گلستان نخستین پارک ملی در کشور است که به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره سال ۱۹۷۶ میلادی در سازمان یونسکو به ثبت رسید و همچنین ثبت جنگل‌های هیرکانی در سال ۲۰۱۹ بر ارزش آن افزوده است.

رییس پارک ملی گلستان با اشاره به اینکه این پارک به لحاظ غنای تنوع زیستی در کشور و خاورمیانه حرف اول را می‌زند. اظهار کرد: تاکنون بیش از هزار و ۳۶۰ گونه گیاهی، هزار و ۱۰۰ گونه حشره، ۱۵۰ گونه پرنده، ۶۹ گونه پستاندار، ۲۴ گونه خزنده و دوزیست و ۱۰ گونه ماهی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و منابع آبی این پارک شناسایی شده است.

خیرآبادی افزود: پارک ملی گلستان یک سوم گونه‌های پرندگان و پستانداران کشور را در خود جای داده است.

پارک ملی گلستان در سال ۱۳۳۶ شمشی با نام «آلمه و ایشکی» مورد حفاظت قرار گرفت و نخستین پارک ایران است که از سال ۱۳۵۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه محیط زیستی کره زمین ثبت شد.

این ذخیره‌گاه زیست کره به دلیل موقعیت جغرافیایی، توپوگرافی و رویشگاهی شامل طیف وسیعی از زیستگاه‌ها، اکوسیستم‌ها و رویشگاه‌های تپه ماهوری با عناصر شاخص ایرانی تورانی مانند درخت تاغ، گونه آهوی ایرانی، قوچ و میش، رویشگاه‌های هیرکانی با عناصری مانند درخت راش، گونه جانوری مرال و زیستگاه‌های کوهستانی با عناصری مانند درخت ارس و گونه‌های پلنگ ایرانی و کل و بز است.

گونه‌های جانوری پارک ملی گلستان شامل آهو، پلنگ، تشی، خرس قهوه ایی، خرگوش، حشره خورها، راسو، روباه، روباه ترکمنی، رودک، سمور جنگلی، سیه گوش، شوکا، شنگ، قوچ و میش، کل و بز، گراز، گربه پالاس، گرگ، مرال، سمندر، قورباغه جنگلی، وزغ سبز، لاک پشت چهار چنگالی، مارمولک بی پا، مار آبی، مار قیطانی، گرزه مار و افعی قفقازی است.

پارک ملی گلستان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک ملی کشور با مساحت ۹۱ هزار و ۸۹۵ هکتار در حوزه سرزمینی شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان واقع است و بخشی از آن در خراسان شمالی و استان سمنان قرار دارد.

این پارک دارای سه نوع آب و هوای متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است که همین ویژگی باعث شده دارای پوشش گیاهی متنوع از استپ خشک تا جنگل انبوه باشد.


منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ناو شوروری بیخ گوش چینی‌ها/ عکس
  • چهار تفرجگاه پارک ملی گلستان آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی است
  • هدیه طبیعت دوستان به بهار با کاشت درخت
  • حیوان تنبل درختی (Bradypus) بررسی انواع و میزان خواب این حیوانات (+عکس)
  • اٌپارک ۳۵۰ نهال در محوطه پارک جنگلی چیتگر کاشت
  • شناسایی عامل قطع و تبدیل درخت جنگلی در حین ارتکاب جرم
  • احداث مسجد در بخشی از پارک قیطریه/ هیچ درختی برای احداث مسجد قطع یا جابجا نمی‌شود
  • هیچ درختی برای احداث مسجد در پارک قیطریه قطع یا جابجا نمی‌شود
  • هیچ درختی برای احداث مسجد در پارک قیطریه قطع یا جابه‌جا نخواهد شد
  • هر اٌپارکی یک درخت