Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@16:18:56 GMT

ویژگی‌های زعفران اصل چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۲۷۹۴

به گزارش صدای ایران،هاشم ولی پورمطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: روش‌های مختلفی برای تشخیص زعفران تقلبی وجود دارد که می‌توان به مواردی اشاره کرد. اگر تارهای زعفران را بین کاغذ صافی یا روزنامه گذاشته و فشار دهیم، نباید لکه چربی باقی بماند، که در غیر این صورت زعفران، تقلبی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: رنگ تارهای زعفران در بنزین محلول نیست، یعنی اگر چند تار را در بنزین انداختیم، نباید بنزین را رنگین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ولی پورمطلق با بیان اینکه زعفران طبیعی دارای رنگ قرمز روشن، طعم مطبوع و کمی تلخ و بوی تندی دارد، تصریح کرد: زعفران در اسید سولفوریک غلیظ تولید رنگ آبی کرده که به تدریج به بنفش، قرمز گیلاسی و سرانجام قهوه‌ای تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: این امکان وجود دارد که تکه‌های زعفران را روی شعله گاز بوتان قرار داده و در این حالت زعفران خالص رنگ بنفش ایجاد می‌کند که این امر، مربوط به پتاسیم آن است که گاهی ممکن است که رنگ نارنجی ایجاد کند اما در مورد زعفران تقلبی رنگ زرد آن ایجاد می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: برای تشخیص زعفران اصل باید به 0.1 گرم پودر زعفران ۱۰ میلی لیتر آب مقطر افزوده، ۱۵ دقیقه تکان داد، سپس محلول را صاف کرد و به آن یک گرم زغال چوب افزوده و تکان داد، سپس به مدت ۱۰ دقیقه گذاشت تا بماند و مجدداً صاف کرد.

ولی پورمطلق ادامه داد: رنگ زعفران با زغال چوب از بین می‌رود، لذا وجود رنگ در محلول نهایی نشان دهنده وجود یک رنگ آلی خواهد بود.

وی بیان کرد: با اضافه کردن مقدار ۵۰ میلی لیتر کلروفرم به مقداری از زعفران محلول کلروفرم تقریباً بی‌رنگ خواهد شد، در حالی که ایجاد رنگ زرد نشانگر وجود گل‌های دارای رنگ کاروتنوئیدی، میوه کاپسیلوم و یا رنگ‌های آنیلین است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: این موارد در مرحله شناسایی مقدماتی بوده و شناسایی کامل زعفران با روش‌های آزمایشگاهی دقیق و توسط آزمایشگاه‌های مجازو مجهز صورت می‌گیرد که نیازمند دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اخبار و گزارش های تازه ای درباره سری هفتم گلکسی واچ منتشر شده است. پیش بینی می شود این سری ساعت هوشمند سامسونگ شامل ۳ مدل باشد، حال آنکه سری های پیشین شامل دو دستگاه بوده اند. اکنون گزارشی جدید از کره جنوبی حاکی از آن است که یک ویژگی رصد سلامتی مهم احتمالا در این گجت پوشیدنی به کار می رود.

طبق گزارش ها مذاکراتی درباره ویژگی های کلید رصد قند خون و یکپارچه سازی هوش مصنوعی در ساعت نیز انجام شده است.

پیش بینی می شود سامسونگ ویژگی رصد قند خون را در سری گلکسی واچ ۷ بگنجاند. بسیاری از تولیدکنندگان گجت های پوشیدنی از جمله اپل نیز مشغول کار روی این ویژگی رصد سلامتی و گنجاندن آن در دستگاه هایشان هستند این ویژگی برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت کمک حال است.

البته در بیانیه رسمی سامسونگ به گلکسی واچ ۷ اشاره ای نشده است. اما احتمال زیاد دارد قابلیت رصد قند خون در این محصول ارائه شود. همچنین باید منتظر ماند و دید آیا این برند کره جنوبی ویژگی مذکور را در تمام مدل ها ارائه می کند یا خیر.

کد خبر 6090119 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه