Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:11:03 GMT

مثبت بودن تب مالت در 11 نمونه شیر خام در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۵۷۳۸

مثبت بودن تب مالت در 11 نمونه شیر خام در قزوین

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای سال تاکنون، 103 نمونه شیرخام از مراکز عرضه شیر خام جمع‌آوری و در این میان 11 نمونه شیر ازنظر تب مالت مثبت اعلام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین،«راول غلامپور اقدمی» اظهار کرد: دامپزشکی بر اساس وظایف ذاتی برای کنترل و ارتقاء سلامت شیرخام برنامه‌های متعددی را بر عهده دارد که انجام پایش‌های فصلی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، مراکز جمع‌آوری شیر، خودروهای حمل شیر و کارخانجات لبنی و مراکز عرضه از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: کارشناسان ادارات دامپزشکی شهرستان‌های تابعه استان قزوین در 9 ماهه امسال 267 نمونه شیر از مراکز جمع‌آوری شیر، خودروهای حمل شیر و کارخانجات لبنی و مراکز عرضه اخذ و به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی قزوین ارسال کرده‌اند که پس از انجام آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و تقلبات شیر، هرگونه مغایرت با استانداردهای سلامت شیر را به واحدهای مربوطه متذکر و در صورت تکرار تخلف مراتب به مراجع قضایی ارجاع شده است.

اقدمی توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون، 103 نمونه شیرخام از مراکز عرضه شیر خام جمع‌آوری و در این میان 11 نمونه شیر از نظر تب مالت مثبت اعلام شد و بر اساس بررسی‌ها، منبع تأمین شیر اغلب آن‌ها از واحدهای دامی سنتی بوده است که در همین راستا آموزش‌های چهره به چهره در بازدیدها انجام شد.

این  مسئول به عموم مردم توصیه کرد ترجیحاً از خرید شیر فله خودداری کرده و در صورت خرید حتماً پیش از مصرف آن را بجوشانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان