Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:19:07 GMT

سد خاکی 'نصیر آباد' دشت زری کوهرنگ یخ زد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۵۹۴۱

سد خاکی 'نصیر آباد' دشت زری کوهرنگ یخ زد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار کوهرنگ از یخ زدگی دریاچه سد خاکی نصیرآباد دشت زری در بخش مرکزی این شهرستان در واپسین روزهای فصل پاییز خبر داد.

مرتضی زمانپور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، ظرفیت آبگیری این سد خاکی در روستای نصیر آباد بخش مرکزی را 2 میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزود: در حال حاضر 500 هزارمتر مکعب آب در دریاچه این سد ذخیره سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از کاهش محسوس دمای هوا در پی بارش برف طی در چند روز گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: سطح آب دریاچه سد خاکی نصیر آباد از روز گذشته یخ زده است.
زمانپور سرچشمه منابع تامین آب سد خاکی نصیر آباد را چشمه های فصلی و رودخانه 'نعلشکنان' ذکر کرد و افزود: بیش از 120 هکتار از مناطق روستای دشت زری بخش مرکزی از آب این سد سیراب می شود.
زمانپور همچنین بارش برف و کولاک در شبانه روز گذشته در محورهای ارتباطی بخش بازفت و دوآب صمصامی این شهرستان را یادآورشد و گفت: با توجه به یخبندان و کولاک در گردنه های چری و شاه منصوری امکان تردد خودرو بدون زنجیر چرخ در این محور امکان پذیر نیست.
به گزارش ایرنا، شهرستان کوهرنگ با قرارگرفتن در سرچشمه کارون، زاینده رود و دز از آن در فصل زمستان به عنوان شهرستان یخی چهارمحال و بختیاری و کشور نام برده می شود.
خبرنگار: پروین علیخانی - مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
6199/9852/6021

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد شیری شهردار منطقه صبح امروز در آيين زنگ تحرک و ورزش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهدای ورزشکار و خیر مقدم به خانواده های معظم شهدا، به ظرفیت ها و پتانسیل های ورزشی و مشارکت و علاقه مندی شهروندان باب الرضای تهران در بحث ورزش اشاره کرد و گفت: حضور هزار و ۲۰۰ نفری شهروندان در این همایش پیاده روی نشانه این موضوع است.   او با اشاره به اینکه سال گذشته در همچین روزهایی همایش پیاده روی با حضور پرشور شهروندان برگزار شد افزود: امروز نیز شاهد استقبال و مشارکت بیشتر شهروندان در این رویداد ورزشی هستیم و امیدواریم این چنین برنامه های ورزشی و همگانی در سال های آتی نیز ادامه یابد.   شیری با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات نسبتا خوبی در سطح منطقه رقم خورد اظهار امیدواری کرد: امسال نیز با تلاش و همت مدیریت شهری منطقه کاستی های سال گذشته جبران شود.   شهردار منطقه با اشاره به اینکه پایه و اساس ورزش قهرمانی ورزش همگانی و پیاده روی است بر اهمیت همایش های پیاده روی تاکید کرد و افزود: اگر امروز ما حتی یک نفر را به ورزش قهرمانی علاقه مند کنیم به هدف خود رسیده ایم.   شیری اضافه کرد: در بحث نرم افزاری ورزش ، سال گذشته منطقه ۱۵ در «قهرمان شهر ۲» خوش درخشید و در رشته های والیبال ، کشتی، ژیمناستیک و ... صاحب مقام های برتر شهر تهران شد، همچنین در حوزه سخت افزاری نیز بهسازی تمام زمین های چمن انجام شد و امسال نیز مجموعه ورزشی زنبق در محله هاشم آباد و مجموعه ورزشی شهرک جمهوری در کیانشهر احداث خواهد شد.   بوستان خلیج فارس برای اهالی جنوب شرق تهران سرشار از خاطرات خوش است   سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مدیریت شهری منطقه برای برگزاری این همایش ورزشی در این روز گفت: بوستان خلیج فارس (پامچال) برای همه اهالی جنوب شرق تهران به دلیل برگزاری جشنواره ها و همایش های متنوع فرهنگی و ورزشی سرشار از خاطرات خوش است.   او در ادامه افزود: امیدوارم با افزایش این دست برنامه ها خیرات و برکات بیشماری برای شهروندان جنوب شرق تهران به ارمغان آورد.   صبح امروز، آيين زنگ تحرک و ورزش به مناسبت آغاز هفته فعالیت بدنی در ایستگاه های ورزش شهروندی با حضور محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ ، سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، علیرضا بهرمن معاون ورزش آقایان و مرجان میرزایی معاون ورزش بانوان سازمان ورزش، معاونان،جمعی از مدیران شهری و هزار و ۲۰۰ شهروند از محلات ۱۹ گانه در بوستان خلیج فارس( پامچال) برگزار شد.   همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار ، قهرمانان ورزشی و پیشکسوتان منطقه ۱۵ تقدیر شد.   در ادامه محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ به همراه احمد علوی عضو و رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران و برخی از مدیران شهری از بوستان آزادگان، کوشک امیرسلیمانی و زندان هارون الرشید بازدید به عمل آوردند.   نشست با نمایندگان سمن های محلات ۱۹ گانه منطقه ، اقامه نماز جماعت ظهر، دیدار مردمی در آستان سید ملک خاتون(س) و دیدار با خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه های این روز بود.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • دستگیری شرور مسلح در خانی‌آباد
  • تصاویر | دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی
  • آبگیری یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب از بند‌های خاکی و سنگی ملاتی
  • ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود
  • برگزاری جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری در کوهرنگ
  • کشف انبار کالای قاچاق در خرم آباد