Web Analytics Made Easy - Statcounter


موسسه تحقیقاتی SNS برآورد کرده است که سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های شبکه نسل جدید اینترنت ۵G تا دهه آینده به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

به گزارش وب سایت تک رادار، بر اساس پیش بینی های صورت گرفته توسط موسسه تحقیقاتی SNS سرمایه گذاری های جهانی به منظور گسترش و توسعه زیر ساخت های شبکه اینترنت پر سرعت و جدید ۵G تا سال ۲۰۲۵ میلادی به رشد و افزایشی ۴۰ درصدی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش امتداد نیوز به نقل از ایسنا، همچنین در طول سالهای آتی یعنی تا سال ۲۰۲۰ میلادی (دو سال آینده) پنج درصد به سرمایه گذاری های بسیاری از کشورهای جهان در توسعه فناوری نسل جدید اینترنت ۵G افزوده خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که برخی از کشورها نیازمند تغییرات سازمانی و زیرساخت های کلی کشور هستند تا بتوانند به برقراری و راه اندازی نسل جدید اینترنت اقدام کنند.

طبق گزارش های منتشر شده، تا سال ۲۰۲۰ نرخ رشد سرمایه گذاری برای توسعه نسل جدید اینترنت ۵G سالانه به طور تقریبی ۲ درصد است.

تاکنون کشورها و مناطق بسیاری در جهان از جمله چین، هنگ کنگ و عمان با همکاری اپراتورهای بزرگ و نامی در جهان همچون اریکسون، ورایزن و غیره اقدام به برقراری و راه اندازی آزمایشی این نسل جدید اینترنت کرده اند و در تلاشند هر چه سریعتر امکان دسترسی مردم و شهروندان خود را به اینترنت پر سرعت ۵G فراهم بیاورند و جزو پیشگامان عرصه علم و فناوری در زمینه اینترنت به شمار بروند.

در حال حاضر شبکه اینترنت مورد استفاده در کشورهای جهان شبکه ۴G بوده و با سرعت دانلود حداقل ۱۰ مگابیت بر ثانیه در حال خدمات رسانی به کاربران است. این در حالیست که سرعت دانلود نسل جدید اینترنت ۵G حداقل ۱ گیگابیت بر ثانیه است بنابراین برقراری و راه اندازی آن می تواند کمک بسزایی به کاربران در انجام فعالیت های اینترنتی شان کند. با بهره مندی از این نسل جدید از اینترنت، کاربران قادر خواهند بود فیلم ها و ویدیوهای با کیفیت ۴K و با حجم بسیار بالا را در مدت زمان بسیار کمتری دانلود یا بارگزاری (آپلود) کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های برق منطقه‌ای سمنان در میامی ضمن بیان اینکه توسعه شبکه ملی ارتباطات و بهره‌مندی روستا‌ها از اینترنت پر سرعت راهی برای خارج شدن روستا‌ها از بن بست‌های اقتصادی است، ابراز داشت: با اتصال به شبکه اینترنت کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت و اقتصاد آنها شکوفا خواهد شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان اینکه در تلاش برای اتصال روستا‌ها به شبکه ملی ارتباطات هستیم، گفت: بیش از هفت هزار روستای کشور به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند.

وی ضمن بیان اینکه به دلایل فوق اتصال روستا‌ها به شبکه اینترنت مورد پیگیری جدی این وزارت خانه است، افزود: در برخی روستا‌ها با نبود زیر ساخت‌های نظیر برق مواجه هستیم که این قدری کار را دچار چالش می‌کند.

زارع پور ضمن بیان اینکه طی دولت سیزدهم هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند، تصریح کرد: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های انرژی و ارتباطی بتوانیم تعداد بیشتری روستا را به این شبکه متصل کنیم.

وی افزود: با توجه به نامگذاری شعار سال می‌بایست زیر ساخت‌های لازم نیز فراهم شود تا مردم بدون محدودیت بتوانند در جهش تولید مشارکت کنند.

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • ‌تعهد اپراتورها برای افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت
  • (ویدئو) وعده تازه وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال