Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  برای اولین بار محققان دانشگاه تیبینگن، در یک پروژه آلمانی-مصری، اشیاء نقش برجسته طلایی کشف شده از مقبره توتانخامون، را با دقت و از حیث فرهنگی بررسی نموده اند.

این اشیاء گران بها که در سال 1922 و از اکتشاف باستان شناس معروف انگلیسی، هاوارد کارتر بدست آمده اند، تاکنون در مصر و در موزه قاهره نگهداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بواسطه ساعت ها زحمات بی دریغ در آزمایشگاه، محققین موفق گردیدند که این اشیاء را بازسازی نموده و نقش ها و طرح های اشیاء مذکور را تهیه و تحقیقات جامعی را برروی آنها انجام دهند. 

یک تیم از محافظان، مصر شناسان و متخصصان باستان شناسی خاور نزدیک، اشیاء نقش برجسته طلایی را یافتند که توسط تیم کارتر، بلافاصله پس از کشف در صندوقچه ای قرار داده شده بودند. در آن زمان، از آثار هنری و خاص عکس تهیه نموده و پس از آن ، آنها را بدون انجام بازسازی بسته بندی می کردند و در واقع هرگز تا زمان اجرای این پروژه، آنها را خارج نکرده بودند.

آنها گمان می کردند که این اشیاء کشف شده، لوازم و اتصالاتی هستند که در گذشته، برای تزیین محفظه نگهدارنده تیر و کمان و تزیین افسار اسب ها استفاده میگردیده است. باستان شناسان انستیتو مطالعات باستانی خاور نزدیک دانشگاه تیبینگن، تصاویر موجود برروی این اشیاء نقش برجسته طلایی را بررسی و آنها را از منظر تاریخی- هنری دسته بندی نمودند. 

با انجام بررسی های بیشتر، تصاویری از مبارزه با حیوانات و بز ها در درختی موسوم به درخت زندگی مشاهده گردید که این تصاویر، با سبک هنری در مصر باستان بیگانه میباشند و در واقع میبایست از شرق دریای مدیترانه به مصر وارد شده باشند و مصریان باستان، با الگوبرداری از مفاهیم غنی شرقی، به ساخت زیورآلات خاص برای خود پرداخته اند.

محققین اعلام کردند، که این نقوش، احتمالا برای اولین بار در بین النهرین خلق و پس از آن از طریق سوریه راه خود را به  مصر گشوده است. این موضوع، بار دیگر نقش بزرگ سوریه را در انتشار فرهنگ غنی خود در دوران برنزی نمایش می دهد. جالب توجه است که در سال 2002 نیز، اشیاء نقش برجسته طلایی مشابهی، توسط تیم دانشگاه تیبینگن،در مقبره ای در شهر قطن سوریه کشف گردید که به حدود 1340 سال قبل از میلاد مسیح بازمیگردد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد خیابانی: المپیک باستان حدود 776 سال قبل از میلاد مسیح بوده است / فیلم

توضیحات تاریخی جواد خیابانی در مورد چگونگی پیدایش مسابقات المپیک.

دانلود (10.5MB)

دیگر خبرها

  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • جواد خیابانی: المپیک باستان حدود 776 سال قبل از میلاد مسیح بوده است / فیلم
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج