Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@06:44:49 GMT

سهم ۶۷ درصدی بخش خصوصی از واگذاری‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۶۹۲۷

سهم ۶۷ درصدی بخش خصوصی از واگذاری‌ها

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی‌سازی تا به امروز ۱۴۳۶ هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال واگذاری صورت گرفته است که از این میان، ۹۹۹ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال تا پیش از دولت یازدهم انجام شده که ۷۰ درصد کل واگذاری ها را شامل می‌شود.
 بر این اساس از واگذاری‌های صورت گرفته از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی‌سازی در سال ۸۰ تا قبل از دولت یازدهم، ۱۸ درصد به بخش خصوصی واقعی، ۲۸ درصد در قالب سهام عدالت و ۵۴ درصد بابت رددیون دولت به نهادهای عمومی و شبه دولتی اختصاصا داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 همچنین نگاهی به آمار نشان می‌دهد در دوره فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم نیز ۴۳۶ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال واگذاری تا به امروز انجام شده که ۳۰ درصد کل واگذاریهای صورت گرفته از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی‌سازی تا به امروز را شامل می‌شود.
 بر این اساس از واگذاری‌های صورت گرفته از ابتدای در دولت یازدهم تا به امروز ۶۷.۵ درصد به بخش خصوصی واقعی، ۲ درصد در قالب سهام عدالت و ۳۰.۵ درصد بابت رددیون دولت به نهادهای عمومی و شبه دولتی اختصاص داده شده است که به گفته مدیران سازمان خصوصی سازی واگذاریهای رددیونی مربوط به اجرای مصوبات دولت‌های نهم و دهم در این زمینه بوده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، سهام دو باشگاه سرخابی در حالی امروز معامله شد که هنوز بر اساس سیستم قانونی، وزارت ورزش و جوانان مالک حدود 90 درصد این دو باشگاه محسوب می‌شود.

باوجود طی مراحل قانونی برای اخذ مجوز، به نظر می‌رسد تنها یک گام تا واگذاری سهام این دو باشگاه باقی مانده که فردا طی خواهد شد تا پرسپولیس و استقلال سرانجام خصوصی شوند.

معاون سازمان خصوصی سازی در این خصوص گفت: معاون سازمان خصوصی سازی باتوجه به ضرب الاجل ای اف سی، خریداران فردا باید ده درصد قیمت را واریز کنند و قرارداد واگذاری امضا شود و بعد از پرداخت حصه نقدی و انعقاد قرارداد، تشریفات مربوط به قطعیت معامله اتفاق خواهد افتاد و انتقال سهام از وزارت ورزش صورت می‌گیرد و با این اتفاق مبارک، مطالبه عمومی که هواداران از دولت داشتند، انجام می‌شود.

بر این اساس سهامدار پرسپولیس 320 میلیارد و سهامدار استقلال 279 میلیارد باید تا فردا به حساب دولت واریز کنند تا سهامدار پرسپولیس و استقلال شوند.

دیگر خبرها

  • خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند
  • گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟