Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@20:23:26 GMT

16هزار کشته در جاده‌ها رقم کمی نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۷۲۰۳

16هزار کشته در جاده‌ها رقم کمی نیست

به گزارش جهان نيوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز تولید خودروهای دنا پلاس توربو و پژو ۲۰۷i صندوقدار در ایران خودرو اظهار کرد: از گذشته نگرانی‌هایی در مورد این شرکت وجود داشت و دیدم که در مسیر شرایط بهتری قرار گرفته‌اید.

وی ادامه داد: این شرکت می‌توانست سودآور باشد اما در گذشته معضلاتی پیدا کرده بود و ماهها دنبال تهیه منابع برای اداره آن بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاریجانی با بیان اینکه امروز ایران خودرو مسیر صحیح و تکنولوژی‌های بهتری را به خدمت گرفته است، گفت: مدیرعامل این شرکت به محصولات و مشکلات نیروی انسانی شرکت توجه دارد و این امر مهمی است چرا که در وضع اقتصادی کشور که به سامان نیست مدیران باید بار موضوعات عاطفی را به دوش بکشند و دردمندانه مسائل کارمندان را دنبال کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزیر صنعت در بعد صنعتی چارچوب‌های خوبی را مطرح کرد که اگر محقق شود، کشور از رکود خارج می‌شود و در حوزه صادرات شاهد تحول خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید در مسیر توسعه صنعت گام‌های صحیحی برداریم، گفت: رسیدن به تحول فقط با صحبت کردن رخ نمی‌دهد. کسانی که در بخش صادرات فعالیت می‌کنند باید بدانند تکلیف‌شان چیست و چه مسیری پیش رو دارند.

لاریجانی با بیان اینکه باید در زمینه محصولاتی که رقابت در آنها زیاد است تکلیف‌مان را روشن کنیم، ادامه داد: در مورد سرمایه‌گذاری نیز باید این کار را انجام بدهیم چرا که میزان توقف سرمایه‌گذاران در ایستگاه‌های مختلف در کشورمان زیاد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توقف زیاد سرمایه‌گذاران در ایستگاه‌های مختلف منجر به منصرف شدن آنان از سرمایه‌گذاری می‌شود و کشورهایی در این زمینه موفقند که تعداد این ایستگاه‌ها را چه در حوزه بانک و چه در بخش‌های حکومتی کاهش داده‌اند.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید اظهار کرد: در قانون برنامه، دریچه‌ای واحد را مطرح کردیم، یعنی هر فردی که قصد سرمایه‌گذاری دارد به یک وزارتخانه مراجعه کند. برای مثال اگر فردی قصد سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت را دارد فقط به وزارتخانه صنعت مراجعه کند و خود این وزارتخانه استعلام‌ها را بگیرد که این کار انجام نشد.

لاریجانی با بیان اینکه گاهی افراد باید 3 سال دوندگی کنند تا بتوانند سرمایه‌گذاری داشته باشند، بیان کرد: همین موضوع موجب ایجاد رکود می‌شود. اگر این اهتمام در دولت جدی باشد، فضای کسب و کار تسهیل شود و سرمایه‌گذاران مورد حمایت قرار بگیرند، شاهد شرایط جدیدی خواهیم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرعامل ایران خودرو گفت از من توقع حمایت‌های بیشتری را دارد، بنده در بخش جدول حتما حمایت می‌کنم چرا که این شرکت صنعت مادر است.

وی افزود: بنده با شرط و شروطی حاضرم این شرکت را بیشتر مورد حمایت قرار بدهم، اولین شرط ما بالا بردن کیفیت محصولات از نظر ایمنی است، بپذیرید که بعضی از محصولات ما ایمنی لازم را نداشته است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه جان مردم برای ما اهمیت زیادی دارد، گفت: باید تولیداتی متناسب با وضع ایران داشته باشیم. تا از ایمنی صحبت می‌کنیم ایران خودرو می‌گوید وضعیت جاده‌ها خوب نیست، راهداری می‌گوید باید پلیس نظارت بیشتری داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر ارگان و نهادی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد، گفت: پلیس باید نظارت‌های جدی‌تری داشته باشد و دوربین نصب کند، ما هم در این زمینه حمایت می‌کنیم. راهسازی باید استانداردهای راه را رعایت کند و این شرکت هم روی ایمنی دقت بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه 16 هزار کشته در سال آمار کمی نیست، ادامه داد: شما مدیران از نظر ملی، دینی و عقلی وظیفه دارید ایمنی خودروها را بالا ببرید.

لاریجانی ادامه داد: صندلی‌های اتومبیل‌های ایرانی استاندارد درستی ندارد. ما گاهی کمردرد می‌گیریم. مردم گاهی اوقات مسافت‌های طولانی را در ماشین می‌نشینند، صندلی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کمردرد نگیرند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برنامه کیفی شدن بیشتر محصولات را به ما اعلام کنید، افزود: اگر لازم باشد ما از صندوق توسعه ملی هم به این شرکت وام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در بخش‌های مختلف ایران‌خودرو موتور تحقیق و توسعه راه افتاده است اما در تراز یک خودروسازی مهم است. ما تا به این تکنولوژی مسلط نشویم نمی‌توانیم حرف نو بزنیم.

لاریجانی بیان کرد: در بسیاری از صنایع کشور ما مشکل بی‌توجهی به تحقیق و توسعه و تکنولوژی وجود دارد. بهترین دانشجویان ما در بخش‌های فنی تحصیل می‌کنند. لازم است از استعدادهای خوب و ظرفیت‌های دانشگاهی استفاده کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته در ایران خودرو به استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های دانشگاهی بی‌توجهی می‌شد، بیان کرد: بنده شنیدم که این موضوع تا حدی برطرف شده است اما لازم است تا شتاب بیشتری پیدا کند. این امور موجب می‌شود تا به تکنولوژی مسلط شوید و متناسب با نیازهای جامعه و روند جهانی در خودروسازی حرفی برای گفتن داشته باشید.

لاریجانی با اشاره به شرایط پس از برجام گفت: علیرغم برخی گرفتاری ها و بداخلاقی ها، گشایش هایی بعد از این توافق حاصل شده است. 

منبع:باشگاه خبرنگاران
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مهدی ایلانلو، معاون شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: استقبال برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی در قم طی سال اخیر موجب رشد فعالیت‌های اقتصادی در این حوزه شده‌ است.

وی گفت: به دنبال این رشد سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت‌های تولیدی در قم، شاهد افزایش فرصت‌های شغلی در این بخش هستیم که موقعیت مناسبی را برای افراد جویای کار فراهم کرده است.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: در همین راستا بستری برای مهارت آموزی به نیرو‌های کار فعال در واحد‌های تولیدی استان فراهم شده‌ است.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده است.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • جانمایی پرنده‌فروشان دربازار پرندگان خلیج فار‌س
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه یک کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • حادثه رانندگی در جاده تبریز - صوفیان یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان با یک کشته و 3 مصدوم