Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:01:13 GMT

آخوندي: دنبال حاشيه مي‌گرديد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۷۲۱۰

آخوندي: دنبال حاشيه مي‌گرديد

خبرگزاري آريا - وزير راه و شهرسازي گفت: بايد مسکن از حاشيه شهر به مرکز شهر بيايد که براي اين کار تمام سيستم ها و ابزار متفاوت از رويه‌هاي تامين مسکن در حواشي شهرها خواهد بود. به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، عباس آخوندي در حاشيه مراسم بهره‌برداري از نخستين صندوق زمين و ساختمان کشور (پروژه نسيم)، اظهار کرد:‌ در پي اين هستيم که سازمان ملي زمين و مسکن و شرکت عمران شهرهاي جديد از اراضي خود با کمک صندوق‌هاي زمين و ساختمان و ساخت مسکن آنها را در اختيار مردم قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخوندي در پاسخ به پرسشي در خصوص اظهارات رييس‌جمهوري مبني بر اين‌که با وزير راه و شهرسازي در خصوص مسکن به توافق نرسيديم، گفت: "مثل اين‌که دنبال حاشيه مي‌گرديد."
در همين زمينه بخوانيد؛
روحاني: در بخش مسکن با آخوندي به توافق نرسيديم
وزير راه و شهرسازي همچنين با بيان اين‌که با توجه به تنگناه‌هاي مالي در تجهيز منابع نيازمنديم که به سمت بازار سرمايه برويم، تصريح کرد: گريزي از اين داستان نداريم و بايد به اين سمت براي پروژه‌هاي کوچک و بزرگ برويم. اين کار بايد بتواند در رقابت با بازار بانکي قرار گيرد مانند ساير کشورها که صندوق‌ها سهم بسيار زيادي از تامين منابع مالي را به خود اختصاص مي‌دهند.
وي ادامه داد:‌ اين کار يک اقدام نوپا در ايران است. اين يک مدل بسيار ساده و مدلي است که مردم در معاملات مسکن انجام مي‌دهند.
بيشتر بخوانيد؛
اختلاف قيمت 1 ميليارد توماني آپارتمان 75 متري در تهران
وي با بيان اين‌که در اين صندوق‌ها از معامله چهره به چهر خارج شده و تبديل به يک نهاد مي‌شود، اظهار کرد: بايد در مشارکت‌هاي انفرادي و خصوصي ميزان مشارکت ممکن است زياد باشد؛ افراد با هزار تومان مي‌توانند در پروژه ميلياردي مشارکت کنند که اين مسئله مي‌تواند اين ابزار مالي را از ساير ابزارها شاخص کند.
وزير راه و شهرسازي با تاکيد بر اين‌که براي بازار ايران نسازمند انديشه‌هاي جديدي داريم، افزود: بايد مسکن از حاشيه شهر به مرکز شهر بيايد که براي اين کار تمام سيستم ها و ابزار متفاوت از رويه‌هاي تامين مسکن در حواشي شهرها خواهد بود.
آخوندي با بيان اين‌که در بيرون شهر کارفرما، زمين و تامين کننده مالي بزرگ داريد، گفت: در بافت‌ةاي فرسوده صدها مالک داريم و نحوه تعريف پروژه اساسا بنيانش با طراحي در يک صفحه سفيد متفاوت است.
وي تاکيد کرد:‌ صندوق‌هاي زمين و ساختمان مي‌تواند در آينده به يکي از ابزارهاي مهم در بازار ساخت و ساز تبديل شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورموسوی و بی‌توجهی به حاشیه جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، سیروس پورموسوی که طی دو هفته اخیر لیگ برتر به نتایج قابل توجهی دست یافته تا امیدواری آبی‌ها برای بقا در فصل جاری افزایش یابد، اکنون چشم به ادامه مسیر و دستیابی به هدف مدنظرشان را دنبال می‌کند.

این در حالیست که روز گذشته و در پایان این هفته از لیگ آزادگان او وارد جنجال عجیبی شد و پای او را به بازی لغو شده استقلال ملاثانی و فجرسپاسی نیز باز کردند. در این رابطه ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان که تیمش یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود، در اتهاماتی که البته باشگاه استقلال خوزستان مدعی است آن را از طرف فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق دنبال خواهد کرد، مدعی شد که سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان مانع از برگزاری دیدار استقلال ملاثانی و فجرسپاسی شده است.

این در حالیست که پورموسوی که سابقه حضور در نفت مسجدسلیمان را نیز در کارنامه دارد و در ابتدای فصل نیز با پیشنهاد سرمربیگری این تیم مدعی صعود مواجه شده بود، ضمن بی‌اطلاعی از این موضوع، برنامه تمرینی تیمش را نیز حتی بعد از این بازی تدارک دیده بود تا ریکاوری آبی‌ها بعد از امتیاز ارزشمند مقابل گل گهر سیرجان تداخلی با این بازی پیدا نکند.

ابراهیم اشکش سرمربی فصل گذشته استقلال ملاثانی البته در شرایطی مدعی این موضوع شده که تیمش در فصل گذشته سهم بزرگی در صعود آبی‌ها داشته که در فضای مجازی اهواز واکنش‌های جالبی به این موضوع نشان داده‌اند. برخی هواداران استقلال خوزستان با اشاره به اتفاقات دو بازی رفت و برگشت این تیم برابر استقلال ملاثانی با هدایت ابراهیم اشکش که هر دو با جنجال و در نهایت با تساوی و از دست رفتن امتیاز برای پورموسوی در ثانیه‌های پایانی همراه شد، این ادعای مربی کنونی نفت مسجدسلیمان را رد کرده و در برخی صفحات نیز اقدامات او در فصل گذشته برای جانشینی پورموسوی را نیز در برهه‌ حساس صعود این تیم به لیگ برتر را یادآوری کرده‌اند.

مدیران استقلال خوزستان نیز طی ساعات اخیر حمایت ویژه‌ای از پورموسوی به عنوان سرمربی خود داشته‌اند و مدعی هستند در اختیار قرار دادن استادیوم در حوزه اختیارات پورموسوی نیست که اصلا بخواهد درباره آن نظری بدهد و این اتهامات را در مراجع قضایی و کمیته اخلاق فدراسیون دنبال خواهند کرد.

با این حال پورموسوی که ماموریت بزرگی برای بقای استقلال خوزستان با توجه به روند موفقی که خصوصا از حیث نتیجه‌گیری طی نیم فصل دوم دنبال می‌کنند، پیش روی خود دارد، بدون توجه به این مسائل و حواشی شکل گرفته، برنامه تمرینی تیمش را برای بازی حساس آتی مقابل ملوان دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • پورموسوی و بی‌توجهی به حاشیه جنجالی
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس