Web Analytics Made Easy - Statcounter

جایزه یکصد هزار دلاری شیخ حمد برای ترجمه ، به مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اعلان برندگان جایزه شیخ حمد برای ترجمه و تفاهم بین المللی (جائزه الشیخ حمد للترجمه و التفاهم الدولی) در هتل ریتزکارلتون شهر دوحه و با حضور رضا شهریور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در قطر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم که شیخ جاسم بن حمد آل ثانی برادر امیر قطر و جمعی از وزراء ، شخصیت های فرهنگی ، دانشگاهی و سیاسی قطر و چهره های برجسته از مترجمان آثار فکری ، علمی و ادبی از کشورهای گوناگون شرکت داشتند ، دکتر حسن نعمه دبیرکل جایزه شیخ حمد سخنرانی کوتاهی ایراد کرد. 

جایزه شیخ حمد (پدر امیر قطر) برای ترجمه و تفاهم بین المللی با دو میلیون دلار جایزه ، بالاترین رقم جایزه برای موضوع ترجمه در جهان است. در سومین دوره برگزاری این جایزه (۲۰۱۷م) تعداد ۱۴۶ اثر برگزیده از ۳۰ کشور توسط کمیته داوران در سه بخش عربی به انگلیسی و عربی به فرانسوی و بالعکس و همچنین ترجمه به زبان عربی یا از زبان عربی به پنج زبان شرقی  فارسی ، ژاپنی، چینی ، مالایی و اردو مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. 

در بررسی کمیته داوران که نتیجه آن تا زمان برگزاری این مراسم اعلام نشده بود مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی از ایران برای ترجمه ارزشمند مجلداتی از این مجموعه از زبان فارسی به زبان عربی ، شایسته تقدیر و اعطاء این جایزه به مبلغ یکصد هزار دلار شناخته شد.
  
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم باچند نفر از شخصیت های فرهنگی و نیز مترجمان حاضردیدار وپیرامون آثار فکری وادبی فارسی ترجمه شده به زبان عربی،گفتگو کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بزرگ وعده صادق در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روابط عمومی صدا و سیمای مرکز استان یزد اعلام کرد علاقه مندان می‌توانند آثار و تولیدات چند رسانه‌ای خود را در وب سایت تلوبیون در صفحه پویش_صادق بارگذاری کرده یا به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۷۹۷ یا به آی دی pooyesh_yazd_admin@ از طریق پیام رسان‌های ایرانی ارسال کنند. 

بر اساس این اطلاعیه، مهلت ارسال آثار تا ۷ اردیبهشت ماه اعلام شده است و آثار ارسالی در کانال yazdirib_ir@ منتشر و برگزیده آثار از شبکه یزد و رادیو نما پخش خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پویش بزرگ وعده صادق در یزد
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • مراسم رژه بزرگ روز ارتش
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • خدمات دارالترجمه رسمی در تهران
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود