Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-25@08:47:48 GMT

مد و لباس به کتب درسی راه یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۷۳۶۵

مد و لباس به کتب درسی راه یابد


پرهیز از الگوهای غربی در طراحی لباس مدارس، ورود موضوعات مرتبط با حوزه مد و لباس در کتب درسی و رقابت صاحبان صنایع از موضوعات مطرح در جلسه دومین جشنواره لباس مدارس بود.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جلسه شورای برنامه‌ریزی دومین جشنواره لباس مدارس با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و نمایندگان کمیته های اجرایی این رویداد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی در این جلسه با مروری بر مباحث مطرح در دیگر جلسات، بر همکاری دوسویه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به دلیل وظایف قانونی و همچنین وزارت آموزش و پرورش به جهت مأموریت‌های قانونی تأکید کرد.

او گفت: موضوع لباس مدارس و ضرورت ساماندهی آن با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش و هماهنگی کارگاروه موجب شده تا اقدامات خوبی تا کنون شکل گرفته و سال گذشته نیز نخستین دوره جشنواره برگزار شد و اتفاقات خوبی رقم خورد.

قبادی بر لزوم معرفی ظرفیت های جدید از بستر جشنواره لباس مدارس تأکید و تصریح کرد: توجه به جنس مناسب پارچه، رنگ و طرح های جدید و در ادامه همراهی همه جانبه بخش صنعت با این رویداد می‌تواند به افزایش کیفیت این پوشاک یاری رساند.

او همچنین درباره زمان و مکان برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: طبق رایزنی های انجام شده و مشورت های نهایی در جلسات قبلی، ۲۰ فروردین لغایت ۱۰ اردیبهشت ۹۷ زمان مناسب برای برپایی دومین جشنواره لباس مدارس اعلام شد و یکی از دو محل سالن حجاب مرکز آفرینش های کودک و نوجوان و همچنین سالن نمایشگاهی بوستان گفتگو برای برگزارش جشنواره در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه، نمایندگان کمیته های مختلف دومین جشنواره لباس مدارس شامل کمیته اولیاء و مربیان و کمیته کارشناسان نظارتی و اداری مجموعه آموزش و پرورش در ذیل شورای برنامه ریزی نمایشگاه، و همچنین کمیته تعیین شاخص های فنی و حرفه ای در زمینه طراحی و تولید پارچه و لباس مناسب به ایراد سخنرانی پرداختند.

پرهیز از الگوهای غربی در طراحی لباس مدارس، ورود موضوعات مرتبط با حوزه مد و لباس در کتب درسی، لزوم تبیین ویژگی‌های لباس مطلوب برای مدارس و رقابت صاحبان صنایع و توجه به بخش های مختلف سند تحول آموزش و پرورش و توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

لزوم توجه به تفاوت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیستی در نقاط مختلف کشور و ارائه استانداردهای استانی بنا بر موقعیت اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه نیز در این جلسه مطرح شد.

جمع آوری بخشنامه‌های ابلاغی در راستای یادآوری قانون و تجمیع بخشنامه‌ها با توجه به شاخص‌های موجود در مسیر توسعه و بهبود شرایط حاکم بر عرصه پوشاک مدارس از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

true برچسب ها : مدارس کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد کتب درسی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح پنج شنبه در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و امروز هم تعداد ۸۸۸ بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده‌اند قابل تقدیر است و امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر تصریح کرد: ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است که قطعاً این سیاست گذاری‌های وزارت نفت می‌تواند در جهت عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

وی افزود: البته دغدغه‌های جدی هم وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است و در این حوزه به صورت مستمر و در تمامی سطوح بر رفع این دغدغه‌ها پیگیری‌های لازم از سوی مجموعه مدیریتی استان در جریان است که مهمترین آنها سهم استان بوشهر در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی است که نیازمند بازنگری است.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات خاطرنشان کرد: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان نیازمند توجه اساسی و بازنگری جدی دارد و باید با تلاش و پیگیری ویژه در جهت ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش بسزایی ایفا کند.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال نیز با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی و تاکید رئیس جمهور محترم بر تحقق این موضوع و تلاش‌های استاندار بوشهر این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات با بیان اینکه اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر قابل تقدیر است، اذعان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی هفت هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیروهای بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

کد خبر 6088265

دیگر خبرها

  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است