Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:07:17 GMT

کشف یک هزار و 300 میلیارد ریال کالای قاچاق در همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۷۸۹۸

کشف یک هزار و 300 میلیارد ریال کالای قاچاق در همدان

همدان - ایرنا - کارشناس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان گفت: یکهزار و 300 میلیارد ریال کالاهای قاچاق از ابتدای امسال تا پایان آبان در این استان کشف و ضبط شده است.

فریدون کریمی راد روز شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان، با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 105 باند قاچاق شناسایی و منهدم شد، اضافه کرد: در هشت ماهه ابتدایی امسال 115 باند قاچاق متلاشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه کشفیات دارو حدود 600 برابر افزایش داشته است، افزود: سه هزار و 497 مرد و 91 زن فعال در امر قاچاق کالا در این مدت دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: سه هزار و 81 پرونده به ارزش هریک بیش از یک میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی تشکیل شده که این امر گویای برخورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا با قاچاقچیان عمده است.
کریمی راد با بیان اینکه اوایل امسال برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این ستاد ابلاغ شد، گفت: در این کمیسیون برنامه یاد شده بومی سازی و به دستگاه های زیر مجموعه ابلاغ شد.
وی افزود: برای مبارزه با پدیده قاچاق کالا ابتدا 30 تن از قاچاقچیان شاخص و فعال در امر تجارت کالا شناسایی و زیر نظر قرار گرفتند.
وی اولویت های این ستاد را پیگیری برای پیشگیری از ورود کالای قاچاق ممنوعه، امحای کالای ممنوعه، شناسایی کالای جدید دخانی، شناسایی و برخورد با سازمان های شبکه ای و برگزاری ماهانه یک رزمایش برشمرد.
وی درباره شناسایی انبارهای موجود در استان بیان کرد: اطلاعات 6 هزار و 176 انبار به طور کامل ثبت شده و این برنامه تا ثبت تمامی انبارها ادامه دارد.
وی تصریح کرد: 2 هزار و 723 واحد صنفی غیرمجاز امسال شناسایی شدند که برای ساماندهی آنها تلاش شده است.
به گزارش ایرنا، با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، یکی از رویکردهای دولت برای احیای واحدهای تولیدی و رونق اقتصاد و اشتغال، مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفت.
7526/2087/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برشمرد، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال از اصلی‌ترین دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات صورت گرفته از نگهداری نوشیدنی قاچاق در انبار یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت مطلع شده و به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان، ۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص متهم ۳۳ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از مردم خواست برای ریشه‌کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کد خبر 6086825

دیگر خبرها

  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • کشف کالای قاچاق در دهلران