Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاري آريا-دبير شوراي رسانه شهرستان آبيک استفاده مسؤولان از ظرفيت پژوهشي دانشگاه‌ها و رسانه‌ها براي رفع مشکلات اين شهرستان را ضروري بيان کرد

سيدفرهاد حسيني به مناسبت 25 آذر روز پژوهش اظهار داشت: با توجه به نامگذاري روز پژوهش در تقويم رسمي کشور و اهميت آن لازم است بر همين مبنا توجه ويژه‌اي به اين موضوع شود و از رفتارها و تصميمات زندگي افراد جامعه تا در تصميمات مسؤولان کشور، شهر و روستا به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: بر اساس تعاريف، پژوهش يا تحقيق روندي هوشمندانه، خلاقانه براي يافت، بازگويي و بازنگري پديده‌ها، رخدادها، رفتارها و انگاشته‌ها است که براي استفاده از پديده‌هاي موجود در جهت دست يافتن به راهکارهاي عملي و فناوري‌ها به‌ کار مي‌رود و در دو بعد «يافت پرسش پژوهش» و «پاسخ دادن به آن» مطرح و انجام مي‌شود.

دبير شوراي رسانه شهرستان آبيک ادامه داد: فارغ از اينکه از سوي اهل علم تا چه اندازه به پژوهش پرداخته مي‌شود، بايد متذکر شد که کم‌کاري‌ها بيشتر از اينکه از سوي اهل علم و دانش باشد، متوجه مسؤولان است.

حسيني اضافه کرد: پژوهش‌ها به دو نوع بنيادي يا پايه‌اي و کاربردي دسته‌بندي مي‌شود که پژوهش بنيادي مي‌تواند زمينه «پژوهش کاربردي» را فراهم آورد و جنبه عملي داشته و مستقيماً متوجه حل مشکلات جامعه شود.

وي خاطرنشان کرد: ضرورت انجام دو دسته از مطالعات مذکور واضح و مبرهن است و مسؤولان و تصميم‌گيرندگان براي اداره عملي جامعه و رفع مشکلات و ارتقاي وضعيت مردم، نيازمند پژوهش‌هاي کاربردي هستند که بايد اهميت ويژه‌اي بر آن قائل شوند.

دبير شوراي رسانه شهرستان آبيک با اشاره به وجود مشکلات متعدد در اين شهرستان و نقش پژوهش‌محور دانشگاه‌ها و حتي رسانه‌ها که در هر زمينه‌اي براي يافت پرسش و پاسخ دادن به آن تحقيق و تلاش مي‌کنند، تصريح کرد: لازم است مسؤولان شهرستان آبيک با تعامل بيشتر با دانشگاه‌ها و رسانه‌هاي شهرستان ضمن اعلام مشکلات و معضلات موجود،  نيازهاي پژوهشي خود را با اين دو گروه در ميان بگذارند و با ارائه يافته‌ها و پژوهش‌هاي خود بر رسيدن به نتايج مطلوب‌تر کمک کنند.

حسيني افزود: مسؤولان مي‌توانند از پژوهش هاي صورت گرفته براي مرتفع کردن مشکلات شهرستان آبيک به صورت کاربردي در برنامه‌هاي نهادهاي اين شهرستان استفاده کرده و اهداف خود را محقق کنند.

وي که سابقه کار با نخبگان دانشگاهي در ستاد مرکزي باشگاه پژوهشگران جوان کشور در سال‌هاي گذشته را در کارنامه خود دارد، تأکيد کرد: با توجه به وجود نيروهاي توانمند در قشر دانشگاهي کشور اين بضاعت وجود دارد که بر توصيه‌هاي به جاي رهبر معظم انقلاب اهتمام ورزيده و از توانايي‌هاي فردي و گروهي دانشجويان و دانشمندان جوان کشور براي رفع مشکلات جامعه خود و پيشرفت روزافزون آن استفاده شود که در شهرستان آبيک اين ظرفيت وجود دارد.

حسيني در پايان با اشاره به وجود معضلاتي همچون افزايش طلاق، کاهش نرخ باروري، آسيب‌هاي اجتماعي همانند اعتياد و بزهکاري، نزاع و درگيري، توهين و تکدي‌گري، سرقت، تصادفات و غيره در شهرستان آبيک توصيه کرد: اين مباحث  همواره مورد بحث مردم و مسؤولان است که ضرورت دارد مسؤولان ادارات دولتي و مديريت شهري با دعوت، همراهي و حمايت از دانشگاهيان و اهالي رسانه که خود پژوهشگراني کاربردي و ميداني هستند نسبت به از ميان برداشتن مشکلات جامعه شهرستان اقدام کرده و با هم‌افزايي نيروهاي موجود بسيار سريع‌تر به اهداف سازماني خود نائل شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی

نتایج فراخوان سال ۱۴۰۲ جذب مدرس حق التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اصغر کشت‌کار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه اظهار کرد: با اتمام بررسی پرونده متقاضیان تدریس در هیئت‌های اجرایی معین استان‌ها و بررسی نهایی در هیئت اجرایی جذب دانشگاه، نتایج این فراخوان اعلام شد.

وی افزود: در سال گذشته به منظور تأمین نیازهای موجود در بکارگیری مدرسان، ابتدا نیازسنجی اولیه در مراکز آموزشی و واحدهای استانی با توجه به دوره‌های در حال اجرا و رشته‌های جدید انجام شد.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه بیان کرد: در این فراخوان حداقل سن متقاضیان برای شرکت در فراخوان ۲۸ سال و حداکثر سن ۶۵ سال بود و جذب مدرس به‌صورت بومی در واحدهای استانی صورت گرفت.

کشت‌کار تصریح کرد: پس از ثبت‌نام، تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مستندات توسط متقاضی در سامانه جامع جذب مدرسان، اعتبارسنجی اطلاعات و مستندات متقاضیان در واحدهای استانی انجام شد و پرونده متقاضیان واجد شرایط در کارگروه‌های بررسی صلاحیت علمی مطابق با شاخص‌های ارزیابی بومی شده، امتیاز دهی شد و نتایج بررسی صلاحیت علمی به همراه وضعیت صلاحیت عمومی در هیئت اجرایی معین استان و هیئت اجرایی جذب دانشگاه جمع‌بندی شد.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در این فراخوان بیش از ۷۳ هزار نفر وارد سامانه ثبت نام شدند که از این تعداد، حدود ۱۸ هزار نفر ثبت‌نام قطعی کرده و در مجموع بالغ بر هفت هزار نفر برای مصاحبه و ارزیابی علمی به کارگروه‌های بررسی توانایی علمی دعوت شدند. از این تعداد حدود سه هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و کد مدرسی برایشان صادر شد. لازم به ذکر است کد مدرسی افراد واجد شرایط پس از شرکت در دوره تربیت مدرس با عنوان آشنایی با نظام علمی کاربردی که از طریق مرکز امور مدرسان دانشگاه با همکاری واحدهای استانی برگزار می‌گردد، فعال می‌شود و مدرسان پس از فعال‌سازی کد مدرسی می‌توانند با مراکز آموزش علمی کاربردی برای تدریس همکاری کنند.

کشت کار اظهار داشت: فراخوان بعدی، پس از نیازسنجی در تابستان ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و افرادی که در فراخوان ۱۴۰۲ در اولویت قرار نگرفته‌اند در صورت علاقمندی می‌توانند در فراخوان آتی مجدداً شرکت کنند.

کد خبر 751476

دیگر خبرها

  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا