Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:26:23 GMT

شماره چهارم «تَزَرو» روی دکه رفت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۷۹۶۶

شماره چهارم «تَزَرو» روی دکه رفت

شماره چهارم فصلنامه «تَزَرو» با رویکرد «از نمایه تا نماد» روی دکه رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، این نشریه دارای سه بخش جداگانه «هنر»، «ادب» و «گردش» بوده که با توجه به رویکرد این شماره هر بخش به موضوعات متنوعی خواهد پرداخت. این فصلنامه همانند شمارگان قبلی در قطع خشتی به صورت تمام رنگی، در ۲۰۴ صفحه و با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

،

در بخش هنر، مقالاتی شامل «در جستجوی روح خلاف هنر» (شاهین محمدی زرغان)، «وابستگی، واسازی، وایابی» (سیمرا دانش زاده)، «بند باز» (احسان تحویلیان)، «ماده‌زدایی از جهان، از شعر آلفونس دو لامارتین تا نقاشی فریدون عبیری» (زینب گسلتانی درو)، «بررسی سیر تاریخی شمایل‌ها و نمادها در نگارگری ایران» (محمد طاهری)، «تعینات بدن در خوشنویسی ایرانی» (سولماز نراقی)، «طلسم ایرانی، سنت هزاران ساله» (نفیسه باقری)، «شاعر سینما» (پژمان نظرزاده آبکنار) و «آیا می‌توان حرکت باد را نقاشی کرد؟» (رامین علایی) آمده است.

«از پیرمرد خنزرپنزری تا راوی گاوخونی: بازخوانی نشانگان انحطاط» (محمد عبدالوند)، «کارکرد نمادها و بسترهای نمادین فرهنگی و قومیِ زندگی روزمره در ادبیات داستانی ایران» (کیهان خانجانی)، «بررسی تحلیلی روایت‌های اسطوره ای، دینی و تاریخی» (سیاوش گلشیری)، «طنز و شکست در داستان ایرانی» (نسیبه فضل اللهی)، «سَده‌های نوزده و بیست انگلستان با اسطوره‌ی هبوط انسان» (هلن اولیایی نیا)، «نهنگی که در اقیانوس نمی‌گنجد» (نسرین شریعتی)، «آفرینش و معنا باختگی در آثار صادق هدایت» (دریدره لشگری با ترجمه آلاله بابازاده) و «عناصر موسیقایی شعر منثور دهه هشتاد» (افسانه فرقدان) از دیگر مطالب بخش ادبیات است.

در بخش گردش مطالب با «گردش نشانه‌ها در قلب شهر» به قلم «میثم یزدی» آغاز می‌شود. «فرزانه فاضلی نژاد» هم مقاله‌ای نوشته است با عنوان «نماد شهری عامل هویت‌بخش شهرها». «راز نمادهای کهن و باستانی ایرانی» به قلم «سمیه حجتیه» و سفر نامه «ب مثل بالی، ب مثل بخشنده» به نگارش «سیمین ثقفی» از دیگر بخش‌های گردش هستند.

در این شماره و به سنت شمارگان قبلی که مجموعه عکسی از کارهای عکاسان معاصر جهان و هماهنگ با رویکرد آن شماره از نشریه انتخاب می‌شد نیز ادامه یافت. در این شماره مجموعه ای با نام «۱۸۶۶» کار «دنیس گرونشتاین» انتخاب شده که چهار عکس برگزیده و یکی از آنها بر روی جلد چاپ شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف عجیب دولت رئیسی /عدد نمی فهمید یا عدد نمی فهمید؟! /گردش مالی یک بنگاه املاک تک نفره در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای اصولگرا با اشاره به ادعای سایت ریاست‌جمهوری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اینها چگونه بنگاه‌هایی هستند که بخاطر کسری ۵۰ میلیون تومانی، ۱۰۰% راکد شده اند! حتی گردش مالی یک بنگاه املاک یک نفره، در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است! دولتی ها یا عدد نمی‌فهمند و یا عدد نمی‌فهمند! کاش برای نمایش و دستاوردسازی‌های کاذب، حداقل کمی عدد بیاموزند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898834

دیگر خبرها

  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۲/ رئالیسم نوین ایرانی
  • گاف عجیب دولت رئیسی /عدد نمی فهمید یا عدد نمی فهمید؟! /گردش مالی یک بنگاه املاک تک نفره در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • صعود مقتدرانه یوز‌های ایرانی به دور حذفی فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • روزی به افتخار هنر چهارم