Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@08:19:22 GMT

آغاز اکران فیلمی جنجالی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۸۹۲۵

آغاز اکران فیلمی جنجالی

فیلم تازه استیون اسپیلبرگ درباره تلاش روزنامه واشنگتن پست برای افشا کردن فریبکاری‌های دولت آمریکا در جریان جنگ ویتنام، پنجشنبه 23 آذر برای نخستین روی پرده رفت.
 
به گزارش خبرآنلاین، فیلم تازه استیون اسپیلبرگ با عنوان «پست» (The Post) در زمانی اکران می‌شود که دولت ترامپ رفتاری مشابه با دولت نیکسون با روزنامه‌ها و رسانه‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به باور منتقدان «پست» زمانی بهتر از این برای اکران پیدا نمی‌کرد.
 
استیون اسپیلبرگ ۹ ماه پس از ملحق شدن به پروژه و خواندن فیلمنامه «پست» را به سینما آورد و آن را کوششی برای دفاع از آزادی بیان توصیف می‌کند. او در افتتاحیه فیلم گفت‌: «صحبت کردن درباره اسناد و اسرار به سرقت رفته دولت و تلاش دولت برای ممانعت از افشای آن‌ها هیجان بسیاری دارد. این اتفاقات سال ۱۹۷۱ روی داد اما به خوبی یادآور وضعیت کنونی است. به همین دلیل باور دارم که نمی‌شد برای روایت این داستان بیش از این صبر کرد.»
 
بازیگران فیلم نیز عقیده‌ای مشابه با کارگردان دارند و به شباهت‌های فیلم با آنچه در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ روی می‌دهد، اعتراف می‌کنند.
 
تام هنکس در این باره گفت:‌ «دولت نیکسون در آن زمان با تمام قوا به متمم نخست قانون اساسی درباره آزادی بیان حمله کرد و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا مانع انتشار روزنامه شود. نمی‌توان دست به این کار زد و رییس‌جمهور آمریکا باقی ماند. به نظر من دولت کنونی و حامیانش نیز جنگ تمام عیاری علیه متمم نخست قانونی اساسی راه انداخته‌اند.»
 
تام هنکس و استیون اسپیلبرگ در عین حال تاکید کردند که فیلم به هیچ وجه نگاهی حزبی و سیاسی ندارد. اسپیلبرگ در این باره گفت:‌ «فیلم ما حزبی نیست. «پست» کاملا میهن‌پرستانه است.»
 
مریل استریپ دیگر بازیگر «پست» نیز از علاقه‌اش برای بازی در نقش زنی گفت که برای نخستین بار در مقام ناشر یک روزنامه‌ بزرگ آمریکایی قرار می‌گیرد. او در افتتاحیه فیلم گفت: «بیشتر چیزی که درباره این روزنامه می‌دانیم از «همه مردان پادشاه»‌ است. این زن در «همه مردان رییس‌جمهور» نیست در حالی که او بود که خبرنگاران روزنامه شجاعت انتشار این اسناد را بخشید. گراهام یکی از برجسته‌ترین چهره‌های قرن بیستم است اما با این حال احساس شایستگی نمی‌کند. واقعا خجالت آور است.»

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست همشهری هشتم فروردین

به‌گزارش همشهری‌آنلاین برای‌مشاهده صفحه با کیفیت روزنامه همشهری اینجا کلیک‌ کنید.

کد خبر 840921 برچسب‌ها همشهری روزنامه همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • استیون سیگال بازیگر هالیوودی از مجروحان حمله تروریستی مسکو در بیمارستان بازدید کرد
  • اکران آنلاین دو فیلم سینمایی
  • صفحه نخست همشهری هشتم فروردین
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • قسمت دوم و سوم فیلم‌های کمدی چه سرانجامی داشته‌اند؟
  • «جنگل پرتقال» به اکران آنلاین رسید
  • به روز رسانی زیرساخت های مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • بالا گرفتن چین ستیزی در انگلیس
  • نوستالژی؛ لایی زیبای رونالدینیو به استیون جرارد / فیلم